امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
مهندس مهدی فاضل معاون امور زیربنائی و حمل و نقل شهری شهرداری نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری

روز هوای پاک و بدون خودرو به نجف آباد رسید

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری نجف آباد از برگزاری جلسه کمیته فنی شورای ترافیک خبر داد و عنوان داشت : در این کمیته کلیات برنامه های روز هوای پاک در نجف آباد مورد بحث و تبادل نظر واقع شد.
مهندس مهدی فاضل در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد گفت در این کمیته ریاست شورای اسلامی شهر، فرماندهی راهور شهرستان، مشاور ترافیک و نمایندگانی از هیئت دوچرخه سورای نیز حضور داشته و مقرر گردیده است یک روز هفته در نجف آباد بعنوان روز هوای پاک و روز بدون خودرو تعیین گردد.


وی گفت : به طور كلي در دنيا به منظور جلب توجه مردم به موضوعات مربوط به حفظ محيط زيست و تامين زندگي سالم در راستاي نيل به اهداف توسعه پايدار، روزهاي نمادين خاصي مرتبط با حفظ محيط زيست تعيين مي گردد كه از جمله آنها روز جهاني محيط زيست، روز زمين پاك، روز هواي پاك و غيره مي باشد. روز هواي پاك در دنيا تحت عناوين مختلف از جمله روز بدون خودرو، روز بدون دود و ... در كشورهاي مختلف نامگذاري شده و اقدامات خاصي در اين روز جهت تنوير افكار عمومي صورت گرفته است.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری مسیر روز هوای پاک وبدون خودرو را برای اولین بار خیابان بازار حدفاصل خیابان مطهری تا میدان امام(ره) (باغملی) اعلام نمود که سه شنبه هرهفته از ساعت 15 الی 17 عملیاتی خواهد گردید.


فاضل عنوان داشت این روز پس از گذشت مراحل و جلسات هماهنگی و اخذ مصوبه در شورای ترافیک شهرستان عملیاتی خواهد گردید و به مرور زمان آن افزایش یافته تا به یک روز کامل برسد .
شایان ذکر است برنامه های متنوعی در این روز اجرا خواهد شد ،برنامه های این روز جهت یادآوری عواقب جبران ناپذیر استفاده بی رویه از خودرو و نیز تشویق به استفاده از سیستم های حمل ونقل عمومی و پاک به ویژه دوچرخه سواری ، اسکیت و پیاده روی می باشد و فرهنگسازی در حفظ محیط زیست را نیز دنبال می نماید، آنچه وظیفه ی تک تک ما، جدا از جنس، شغل، قوم و مذهب است، توجه به حقی است که فرزاندانمان در آب، خاک و هوای این سرزمین دارند و ما، باید امانتدارانِ خوبی برای سهمِ آنها از محیط زیستشان باشیم.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.