امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

بازدید از احیاء محور تفریحی بوستان زندگی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد، پنجشنبه دهم آبانماه، مهندس مسعود منتظری بازدیدی از پروژه احیاء محور تفریحی بوستان زندگی بعمل آورد.
دراین بازدید که مهندس فاضل معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری، بیگدلی معاون خدمات شهری، مهندس محمودی مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و تنی چند از مدیران شهری حضور داشتند، پیرامون روند پیشرفت پروژه بحث و تبادل نظر شد.


احیاء محور تفریحی بوستان زندگی به عنوان یک کمربند سبز و جاذبه ای گردشگری، از چند ماه پیش و به صورت همزمان در دو منطقه از این مسیر شش کیلومتری با مشارکت سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری و سرمایه گذاری بخش خصوصی شروع شده است.
اولین فاز این پروژه شاخص از تقاطع خیابان امام خمینی تا شهدا به طول هشتصد متر است، عرض مصوب این بخش نزدیک به چهل متر است ولی تا تکمیل مراحل مختلف آزادسازی مسیر، کار در عرض بیست الی سی متر به صورت دو باند رفت و برگشت در حال انجام است.
سرعت قابل قبول اجرای همزمان دومین فاز از محور تفریحی بوستان زندگی از نزدیکی بیمارستان در دست احداث مقابل دادگستری تا بلوار شهیدان برخوردار است، در این محور هزار و چهارصد متری، در هر هفتاد متر طول یک فضای پارک خودرو پیش بینی شده و در انتهای معابری که وارد این محور می شوند نیز با در نظر گرفتن پارکینگ، شرایط مناسبی برای استفاده شهروندان و گردشگران فراهم می گردد.
علاوه بر مسیرهای ویژه دوچرخه سواری و پیاده روی در این فاز که مشابه آن در سرتاسر مسیر بوستان زندگی پیش بینی شده، در این قسمت همچنین دو مسیر رفت و برگشتی با عرض سه و نیم متر ویژه تردد خودروها نیز اجرا خواهد شد که با توجه به اجرای ترکیبی از آسفالت و سنگ های موسوم به کیوبیک در سطح مسیر، تردد با پایین ترین سرعت ممکن همانند بلوار میرداماد انجام خواهد شد.


با توجه به کمبود فضای سبز در محدوده بهارستان، بهره برداری از این فاز محور تفریحی بوستان زندگی در اولویت کاری شهرداری قرار گرفته و کار با سرعت مناسبی در حال انجام است.
در جریان احیاء محور تفریحی بوستان زندگی و در فاز بهارستان آن که از تقاطع بیمارستان مقابل دادگستری تا بلوار شهیدان حجتی ادامه خواهد داشت، تعدادی از المان های تاریخی نجف آباد همچون برج کبوترخانه و کوشک ساخته خواهند شد، ساختمان کوشک در این نقطه دارای بیش از چهارصد و بیست متر مربع زیر بنا خواهد بود و در آن کاربری های فرهنگی و تفریحی تعریف شده است.
علاوه بر ساختمان کوشک که از مصالح سنتی در ساخت آن استفاده خواهد شد، یک برج کبوتری با قائده دایره ای شکل، زیربنای بیش از یکصد و شصت متر مربع و ارتفاع بیست و یک متر با همین مصالح در طول مسیر ساخته خواهد شد.
راهبرد شهرداری و شورای اسلامی شهر نجف آباد در خصوص احیاء این محور تفریحی با اعمال کمترین تغییرات در ویژگی های طبیعی آن است، در همین راستا و حتی الامکان از ورود دستگاه های مهندسی سنگین به پروژه جلوگیری می شود و بیشتر کارهای مورد نیاز علی رغم تحمیل هزینه و زمان بیشتر، به صورت دستی انجام می گردد.


بر خلاف بخش هایی از مسیر که اجرای پوشش بتنی در مسیرهای انتقال آب زمینه ساز خشکی درختان شده، چنین کاری در دستور کار عملیات عمرانی این پروژه قرار نگرفته و همزمان نیز اقداماتی مانند واکاری درختان خشک شده و اجرای هرس پس از سال ها انجام شده است.
با همکاری خوب کشاورزان و شرکت ۱۷جوی قنوات، آبیاری درختان کهنسال واقع در این مسیر با استفاده از تانکر در بازه های زمانی مورد نیاز انجام شده و در پاره ای موارد نیز از ظرفیت پساب تصفیه خانه فاضلاب بدین کار اختصاص داده شده است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.