امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
مهندس سید محمد ابراهیم احمدی معاون شهرسازی و معماری شهرداری در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری گفت:

پروانه دار شدن 76هزار متر مربع زمین

پروانه دار شدن 76هزار متر مربع زمین
معاون شهرسازی و معماری شهرداری نجف آباد گفت طی شش ماهه ابتدایی سال جاری برای بیش از هفتادو شش و نیم هزار مترمربع زیربنا در مناطق پنج گانه پروانه صادر شده که در این میان پروانه های مسکونی با بیش از 54 هزار مترمربع بیشترین سهم را داشته و بعد از آن به ترتیب پروانه ی تجاری با 2500 مترمربع و سایر پروانه ها با بیش از نوزده و نیم هزار مترمربع قرار دارند.


مهندس سید محمد ابراهیم احمدی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری با اشاره به کاهش 19 درصدی زیربنای پروانه های صادره شده در این مدت نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیان داشت : اگرچه در بخش مسکونی با کاهش 37 درصدی مواجه بوده ایم ولی در بخش تجاری با افزایش 25 درصدی ودر سایر پروانه ها با افزایش 213 درصد روبه رو بوده ایم.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیشترین سهم از زیربنای پروانه دار شده را مربوط به مناطق یک و چهار با حدود سی و یک و هشت دهم و هفده و شش دهم هزار مترمربع دانست و اضافه کرد : برای حدود 16 هزار مترمربع زیربنا در منطقه دو و بیش از شش هزار و پنج هزار مترمربع زیربنا به ترتیب در مناطق سه و پنج در همین مدت پروانه ساختمانی صادر شده است.


احمدی در بخش دیگری از سخنان خود مجموع پروانه های صادر شده در این مدت را 310 مورد دانست و با اشاره به کاهش 13 درصدی این آمار در مقایسه با سال گذشته خاطر نشان کرد از این تعداد 283 مورد مسکونی و 20 مورد نیز تجاری بوده که به ترتیب نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته 12 و 31 در صد کاهش را نشان میدهد. هفت پروانه هم در دیگر زمینه ها صادر شده است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری نجف آباد بیشترین سهم تعداد پروانه های صادره را مربوط به منطقه 4 با 93 مورد و در رتبه های بعدی مناطق2، 1، 5 و 3 به ترتیب با 83، 71، 33 و 30 پروانه دانست و اضافه کرد در کلیه مناطق به جز منطقه سه که رشد مثبت 11 درصدی داشته است شاهد رشد منفی آمار پروانه های صادره بوده ایم.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری نجف آباد همچنین به صدور بیش از 650 گواهی عدم خلاف در همین مدت اشاره داشت و اضافه کرد: بیشترین گواهی ها مربوط به مناطق دو و یک به ترتیب با 206 و 166 مورد بوده و در جایگاه های بعدی نیز مناطق 5، 4 و 3 به ترتیب با 146، 94 و 40 مورد قرار گرفته اند.

 رشد 18 درصدی صدور تسویه حساب
مهندس احمدی بخش پایانی سخنان خود را به صدور 109 مورد تسویه حساب در همین مدت اختصاص داد و گفت: در این میان منطقه چهار با بیش از 80 مورد و منطقه یک با 14 مورد رشد قابل توجهی به ترتیب 52 و 100درصد افزایش را نسبت به زمان مشابه سال گذشته داشته اند در مقابل منطقه پنج با کاهش 77 درصدی و مناطق 3 و 2 به ترتیب با کاهش 55 و 29 درصدی صدور تسویه حساب روبه رو بوده اند.
احمدی همچنین از کاهش دوازده در صدی صدور گواهی پایانکار در شش ماهه نخستین سال جاری با بیش از 280 مورد سخن گفت و اظهار داشت 93مورد از پایانکارها در منطقه یک، 87 مورد در منطقه دو، 34 مورد در منطقه سه، 35 مورد در منطقه چهار و 32 مورد در منطقه پنج صادر شده است.


معاون شهرسازی و معماری شهرداری نجف آباد همچنین خاطر نشان کرد : طی این بازه زمانی بیش از 3200 مورد استعلام نیز صادر شده است که از این تعداد حدود 990مورد در منطقه دو، بیش از 950 مورد در منطقه یک، حدود 600 مورد منطقه سه و بیش از 400 و 370 مورد به ترتیب در مناطق پنج و چهار صادر شده است


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.