امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

باز شدن بن بست کوچه های بی نام

باز شدن بن بست کوچه های بی نام

عضو شورا نامگذاری گفت: در رویکرد جدیدی که برای نامگذاری معابر شهری در نظر گرفته شده، تلاش خواهد شد ضمن بازدید میدانی دقیق از وضعیت نامگذاری تمامی کوچه ها و خیابان های هر منطقه، تمامی معابر بدون نام در کمترین زمان ممکن صاحب تابلو شوند.

محسن پوراسماعیلی عضو شورای اسلامی دوره پنجم در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری با اشاره به نشست اخیر مدیریت روابط عمومی، معاونت خدمات شهری و شورای شهر برای حل این مشکل و کاهش سردرگمی شهروندان در پیدا کردن نشانی های مختلف گفت: قرار شده هر کدام از مناطق پنج گانه، محدوده خود را مطابق تقسیم بندی هایی که از قبل نیز مشخص بودند مورد بازدید میدانی دقیق قرار داده و نتایج مربوط به معابر بدون نام را در جلسات شورای نامگذاری مطرح کند.


 

پوراسماعیلی که یکی از نمایندگان شورای اسلامی شهر در شواری نامگذاری نیز هست، اضافه کرد: در جلسات نامگذاری معاون خدمات شهری،مدیر روابط عمومی، نماینده فرمانداری ، نماینده های مناطق شهرداری و نماینده بنیاد شهید در جلسه حضور داشته و پیرامون نام های پیشنهادی برای هر کوچه نظر می دهند.

شناسایی ۵۰۰کوچه و بن بست بی نام

پوراسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز کار میدانی پیش بینی شده در این خصوص اشاره داشت و گفت: طی هفته های اخیر یکی از پرسنل تمامی معابر منطقه یک را از این لحاظ رصد کرده و در مجموع نزدیک به پانصد کوچه و بن بست بدون نام را با رسم دقیق کروکی مشخص کرده است.

این عضو شورای اسلامی شهر ادامه داد: در مرحله بعد نیز مشخصات به دست آمده تحویل بنیاد شهید می شود تا در صورت وجود یکی از بستگان درجه یک خانواده شهدا در آن کوچه یا بن بست و عدم نامگذاری مشابه در دیگر نقاط شهر، نام شهید مورد نظر برای آن کوچه انتخاب شود و در غیر این صورت متناسب با نامگذاری های صورت گرفته در اطراف آن نقطه، اسمی مرتبط انتخاب گردد.

بررسی شماره گذاری معابر

پوراسماعیلی در پایان این گفت و گو اعلام داشت: برای درخواست های جدید و در انتخاب نام معابر، مصوبات پیشین شورای نامگذاری به صورت کامل و دقیق بررسی می شود تا از عدم انتخاب نام تکراری برای این معابر اطمینان حاصل شود.

این عضو شورای شهر ادامه داد: همچنین با توجه به سهولت پیدا کردن نشانی ها بر اساس شماره گذاری معابر، پیشنهاد الصاق شماره های شبرنگ به تابلوهای موجود و لحاظ کردن شماره های جدید در تابلوهای در دست ساخت نیز در دستور کار قرار دارد.

تا پیش از این رویکرد جدید، هر منطقه درخواست های مطرح شده مردمی در خصوص نامگذاری معابر مختلف را در شورای نامگذاری مطرح می کرد و با نظر موافق اعضاء این کار صورت می گرفت ولی در روش جدید ضمن افزایش سرعت کار، تعداد معابر بدون نام با سرعت بیشتری کاهش پیدا خواهد کرد.

 

این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.