امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
قربانعلی مومنی مدیر منطقه چهار شهرداری نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری گفت:

گذری برعمکرد منطقه چهار / دیماه 97

کاشت 4600متر مربع گل در منطقه چهار
مدیر منطقه چهار شهرداری نجف آباد گفت: در هفته های اخیر بیش از چهار هزار و ششصد متر مربع گل کاری در نقاط مختلف منطقه انجام شده که عمده آن مربوط به بلوار انقلاب با هزار و هفتصد متر مربع و بلوارهای خیام و طالقانی هر کدام به میزان هزار متر مربع بوده است.

قربانعلی مومنی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری عمده گونه کاشته شده در این مدت را گل همیشه بهار دانست و اضافه کرد: علاوه بر نقاطی مانند بوستان بهشت، پارک فیروزه، بوستان غرب و بلوار شورا که شاهد کاشت نشاء گل در آن ها بودیم، در همین مدت نزدیک به یکصد و پنجاه درخت نیز در نقاط مختلف منطقه کاشته شده اند.

مومنی با اشاره به ادامه روند هرس و کوددهی درختان منطقه اضافه کرد: از مجموع درختانی که طی ساماندهی بلوار جانبازان جابه جا شده بودند، پانزده اصله در توحید غربی کاشته شد و بقیه نیز به فضای سبز پارک فیروزه اضافه شدند. کاشت پانزده اصله انار و ۸زیتون در بوستان بهشت، سی درخت توت در فیروزه و پنجاه و پنج سرو رونده به همراه ۲۱توت در بلوار توحید غربی از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه هستند.
انتقال ۳۸سرویس ضایعات از منطقه
مومنی همچنین به انجام گسترده چاله کود برای درختان منطقه اشاره داشت و خاطر نشان کرد: با توجه به هرس گسترده درختان در این فصل از سال و اهتمام شهرداری به نظافت نقاط مختلف منطقه، تنها در چند هفته اخیر بیش از سی و هشت سرویس انواع ضایعات، نخاله‌های ساختمانی، خاک های اضافه و شاخ و برگ درختان از منطقه خارج و به صورت بهداشتی و ایمن در سایت دفن بیست مدفون شده اند.

مدیر منطقه چهار با اعلام انجام حداقل هشت سرویس کوددهی به نقاط مختلف منطقه طی این بازه زمانی ادامه داد: در کنار شست و شوی آبنمای پارک شهید نورمحمدی و میدان سورانی به همراه شست و شوی جداول بلوارهای مطهری و انقلاب، در بوستان بهشت نیز اقداماتی مانند ۹۰متر لوله کشی آب جهت تکمیل زیرساخت های شبکه آبیاری تحت فشار و انتقال پانزده سرویس خاک برای آماده سازی بستر پارک جهت کاشت درخت نیز انجام گرفته است.

مومنی ادامه داد: آبیاری منظم بخش هایی از منطقه به کمک تانکرهای سیار، علف زنی، سربرداری درختان توت در بلوار پلیس راه، حفر چاه جذبی، مسدود کردن دریچه قنات ها در شهرک امام علی و لایروبی خیابان ها از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت هستند.
اجرای یکصد تن بیس در منطقه چهار
قربانعلی مومنی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای حداقل هفت هزار متر مربع تسطیح و ریگلاژ معابر خاکی در شهرک امام علی اشاره کرد و گفت: در میدان منتظری و پارک محله ای خیابان بهار۷ نیز شاهد حمل، پخش و تسطیح نزدیک به یکصد تن بیس به منظور تکمیل آخرین مراحل مورد نیاز جهت آسفالت این نقاط بوده ایم و در بلوار مطهری هم بیش از ۱۰۵ متر مکعب خاکبرداری و چهل متر مربع نیز تخریب بتن و بلوک فرش انجام گرفته است.

مومنی  به اجرای ۸۷تن اورسایز و پنجاه و هشت تن بیس در میدان طالقانی به منظور اجرای بلوک فرش اشاره کرد و اظهار داشت: در سپتیک نزدیک به مسجد امیرالمومنین نیز بیش از ششصد متر مکعب خاکبرداری انجام شده و سپتیک پارک فیروزه نیز علاوه بر اجرای آرماتور بندی دوازده ستون، نزدیک به یکصد و پنجاه متر مکعب بلوک چینی داشته است.

انجام بیش از دویست متر مربع بلوک فرش در نقاط مختلف منطقه و ۵۳ متر مکعب بلوک چینی در پارک محله ای خیابان بهار۷ دیگر اقداماتی بود که مومنی با بیان آن ها اضافه کرد: احداث دوازده متر طول پل بتنی در کوی فیروزه بلوار انقلاب و اجرای نزدیک به بیست متر مکعب بلوک توپر در میدان منتظری  از دیگر اقدامات عمرانی انجام شده در منطقه طی هفته های اخیر هستند.

عکسهای بیشتر :


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.