امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

نجف آباد 1400

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد، دوشنبه13 اسفند ماه، پارلمان شهری میزبان مهندس منتظری شهردار نجف آباد، مغزی قائم مقام شهردار ، معاونین و جمعی از مدیران ستادی بود که دومین برنامه راهبردی 5ساله شهر نجف آباد را ارایه نمودند.
در این جلسه شهردار درباره رویکرد برنامه محور شهرداری و عمل به آن صحبت نمود و پس از آن قائم مقام شهردار توضیحاتی درباره روند تدوین برنامه ارایه کرد و پس از آن دکتر مرادی مدیر برنامه و بودجه و نوسازی اداری درخصوص جزئیات برنامه صحبت کرد و پاسخگوی سوالات شورای اسلامی  شهر در این خصوص بود.

این برنامه که به اهتمام دفتر برنامه بودجه و نوسازی اداری بمدت یکسال با همکاری همه کارشناسان ، معاونتها، مناطق و سازمانهای شهرداری تهیه و تدوین شده است شامل مآموریت، چشم انداز، 13 هدف ،53 استراتژی و راهبرد،226 سیاست و برنامه و 863 پروژه و طرح و فعالیت می باشد.
 تغيير و تحولات گسترده امروز در عرصه‌هاي مختلف مديريت شهري ضرورت بهره گيري از ابزارهاي نوين را براي مديران شهري دو چندان مي‌نمايد که اين تغييرات در بخشهاي مختلف شامل ساختار و كاركردهاي شهر، افزايش آگاهي و انتظارات شهروندان، تعدد و افزايش نيازهاي شهروندان و پيچيده تر شدن تصميمات مشهود است.
پس از تدوین و اجرای موفق اولین برنامه راهبردی پنجساله شهرداری نجف آباد با عنوان «گام های توسعه در نجف آباد» برای بازۀ زمانی 1391 الی 1395 مجموعه حاضر دومین برنامه پنجساله شهرداري نجف آباد با عنوان «نجف آباد 1400» مي‌باشد كه براي دوره زماني 1396 تا 1400 تدوين گردید.
فرآیند تدوین دومین برنامه راهبردی پنج سالۀ شهر نجف آباد در چارچوب تحقق چشم انداز 1404 شهر از آبان ماه 1396 آغاز گردید. تدوين برنامه مذکور در شهرداري نجف آباد با مشاركت تمامي بخشهاي مختلف شهرداري و با صرف حدود یک سال فعاليت مستمر و حدود 1100 نفر ساعت كار كارشناسي به ثمر رسيده است.
در این فرآیند با بازنگری و تأیید چشم انداز، مأموریت و اهداف کلان، به بررسی نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدهای موجود پرداخته شد و بر آن اساس راهبردهایی علمی برای تحقق اهداف در پنج حوزۀ کلی ستادی، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی، معماری و شهرسازی و حمل و نقل و ترافیک تدوین گردید. در ادامه سیاست ها و برنامه های لازم برای تحقق این راهبردها تعیین و طرح ها و پروژه های اجرایی لازم تعریف گردید.
این برنامه ، برنامه ای توسعه ای درون زا می باشد که منطبق با نیازهای شهر نجف آباد و پیش بینی  نیازها بمدت پنج سال تدوین شده است.
 با توجه به ویژگی های عدالت محوری، واقع بینی ، و انطباق با شرایط روز در این برنامه  تلاش شده است توسعه در همه مناطق و نواحی شهری و در حوزه های ستادی ، خدمات شهری ، فرهنگی اجتماعی، معماری و شهری سازی ، حمل و نقل بصورت متوازن با طرحهای توسعه ای تعریف شود.
از دیگر ویژگی های دومین برنامه میان مدت شهر و شهرداری نجف آباد رویکرد تلفیقی آن است که علاوه بر تکیه بر عنصر علمی از تجارب و دیدگاه های کلیۀ کارشناسان شهرداری نیز بهره برده است، از سوی دیگر ساز و کارهای ارزیابی و پایش برنامه نیز پیش بینی شده است که امید است اجرا و ارزيابي و پايش مستمر آن نيز با همكاري تمامي بخشهاي مختلف صورت گيرد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.