امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سرآتشیار اصغر مهدی پور رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری

گذری بر عملکرد سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد / بهمن ماه 97

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

رسیدگی به ۹۰ آتش سوزی و حادثه در بهمن ۹۷
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد گفت: طی بهمن سال نود و هفت، پرسنل این سازمان بیش از ۳۳ حریق را مهار کرده و به پنجاه و هفت فقره حادثه نیز رسیدگی کردند.

سرآتشیار اصغر مهدی پور در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری بیشترین دلیل بروز آتش سوزی های این مدت را اتصالی برق در یازده مورد و انتقال حرارت از منبع حرارتی طی شش مورد دانست و ادامه داد: در چهار مورد نشت گاز و در دو مورد نیز انداختن ته سیگار به عنوان عامل آتش سوزی شناسایی شده و مواردی مانند نشت مواد نفتی، دخالت عمدی و جوشکاری و برشکاری دیگر دلایل بروز این آتش سوزی ها را تشکیل می دادند.

مهدی پور از بروز ۹ آتش سوزی در منازل مسکونی و هفت مورد در خصوص خودرو و موتورسیکلت ها خبر داد و اضافه کرد: چهار مورد آتش سوزی در واحدهای تجاری و همین تعداد در مورد محل های جمع آوری ضایعات در کنار سه مورد فضای سبز و ۲ دامداری از دیگر حریق های رسیدگی شده در این بازه زمانی هستند.
یک کارگاه، موکب عزاداری و یک کانکس دیگر مکان هایی هستند که در بهمن ماه دچار آتش سوزی شدند.

نجات ۳۴ شهروند از حوادث بهمن ماه
مهدی پور در بخش دیگری از سخنان خود، به نجات سی و چهار شهروند از حوادث یازدهمین ماه سال خبر داد و اظهار داشت: طی این حوادث، بیست و شش نفر در حوادث مربوط به تصادف و واژگونی خودرو و سه نفر نیز در ریزش دیوار، سقوط از ارتفاع و حریق در موکب عزاداری مصدوم شدند و متاسفانه دو نفر نیز در تصادف های خودرویی جان خود را از دست دادند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد خاطر نشان کرد: بیشترین نجات یافته این مدت را حبس شدگان در اماکن و آسانسور با مجموع هجده نفر تشکیل داده و در جایگاه های بعدی نیز حوادث خودرویی با هفت و خطر اشیاء برنده با پنج نفر قرار گرفته اند. دو نفر هم که قصد خودکشی داشتند توسط پرسنل آتش نشانی نجات داده شدند و یکی از شهروندان هم که در چاه سقوط کرده بود، به سلامتی از خطر دور شد.

وی اذعان داشت: در این مدت، شانزده مورد حادثه رانندگی، پانزده مورد مزاحمت حیوانات وحشی، هفت مورد حبس در اماکن، شش فقره خطر اشیاء برنده و پنج مورد حبس در آسانسور مورد رسیدگی قرار گرفته است.

ارائه آموزش های امدادی برای 810 نفر
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد در پایان صحبت های خود اظهار کرد: در ادامه برگزاری مجموعه کلاس های آموزشی برای اقشار مختلف، بیش از هشتصد نفر از نزدیک با جدیدترین آموزش های مرتبط با روش های امداد و نجات آشنا شدند که در این میان بیشترین سهم متعلق به دانش آموزان مقطع دبستان با ۲۹۰ نفر، مستخدمین مدارس با 180نفر و ۱۴۰ نفر از اعضای اصناف مختلف بوده است.

اصغر مهدی پور از هفتاد کودک از مهدهای کودک مختلف و همین تعداد پرسنل بیمارستانی به همراه شصت بسیجی خواهر و برادر به عنوان دیگر شرکت کنندگان این دوره ها اشاره داشت و گفت: هفده مورد بازدید ایمنی از مدارس، چهارده مورد بررسی نقشه های معماری، سی فقره بازدید ایمنی به منظور صدور گواهینامه عدم خلاف، پایان کار و ایمنی اصناف در کنار صدور چهارده جوابیه برای عدم خلاف ساختمان های بلند مرتبه و دو مورد اجرای طرح بازدید رایگان از منازل مسکونی و همین تعداد مانور آموزشی در بیمارستان از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت هستند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.