امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

از شرایط سخت کنونی عبور خواهیم کرد

نشست خبری استاندار اصفهان

نجف‌آباد-استاندار اصفهان با اشاره به شرایط سخت اقتصادی امروز گفت: اعتقاد داریم با هماهنگی تمامی دستگاه‌های مسئول، همراهی و صبر مردم و تدابیر رهبر معظم انقلاب از این شرایط سخت عبور خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف‌آباد، عباس رضایی، استاندار اصفهان در افتتاحیه پروژه‌های عمرانی این شهرستان اظهار کرد: علی‌رغم محدودیت‌ها و مشکلات زیاد، شاهد تلاش‌های زیاد مسئولان شهر هستیم، البته مردم شهید پرور این شهر شایسته این تلاش شبانه روزی هستند.

رضایی با بیان اینکه وفاق و همدلی مدیران شهرستان سبب پیشرفت‌های قابل توجه نجف آباد شده است، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم با هماهنگی تمامی دستگاه‌های مسئول، همراهی و صبر مردم و تدابیر رهبر معظم انقلاب از این شرایط سخت عبور خواهیم کرد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی امروز گفت: تلاش‌های زیادی برای رفع مشکلات در حال انجام است، اما بعضی دست‌ها اجازه رفع موانع را نمی‌دهند. به عنوان مثال در چند روز اخیر صدها تن گوشت در استان توزیع شده، اما باز هم شاهد رشد قیمت‌ها هستیم.

افتتاح ۲۷ میلیارد تومان پروژه عمرانی

مجتبی راعی، فرماندار شهرستان نجف آباد در سخنانی با تشریح ویژگی‌های مختلف شهرستان در عرصه‌های مختلف گفت: در شرایطی که بسیاری از شهرداری های کشور، حتی امکان تامین هزینه‌های جاری خود را پیدا نکرده‌اند، اجرای بیش از ۲۷ میلیارد تومان پروژه عمرانی در سطح مناطق پنج‌گانه، اقدامی بزرگ و قابل ستایش است.

وی با بیان اینکه در اجرای پروژه‌ها توازن در سطح مناطق مختلف برقرار شده است، اضافه کرد: مشارکت‌های مردمی، ظرفیت بسیار خوبی در اجرای طرح‌های زیرساختی و مورد نیاز شهرها محسوب می‌شود که تمامی دستگاه‌ها بایستی اهتمام بیشتری به استفاده از آن داشته باشند. در ۹‌ ماه اخیر، شاهد بهره‌برداری از هشت طرح خیرساز در نقاط مختلف شهرستان بوده‌ایم.

اجرای ۵۸۵ میلیارد پروژه در پنج سال

مسعود منتظری، شهردار نجف‌آباد در این مراسم اظهار کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی که حاکم بر کشور است، اجرای هر کدام از این طرح‌ها تاثیرات خاص و قابل توجه در شهر دارد.

وی با اشاره به همدلی مسئولان افزود: در پنج سال گذشته حداقل ۱۷۰ طرح عمرانی شاخص با مجموع هزینه ۵۸۵‌ میلیارد تومان در نجف‌آباد اجرا شده است که تحقق این مهم نشان از همدلی مسئولان شهرستان است.

شهردار نجف‌آباد خاطرنشان کرد: در هر گام، تعدادی طرح جدید کلنگ‌زنی شده و برخی پروژه‌ها که در گام‌های قبلی آغاز شده بودند، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. از مهم‌ترین طرح‌های در دست اجرای شهرداری، بایستی به پروژه کشتارگاه جدید این شهر به عنوان بزرگترین مجموعه غرب استان اشاره کرد که با اعتبارات تخصیص یافته از دفتر مقام معظم رهبری پیشرفت قابل توجهی داشته و امیدواریم در سال آینده شاهد افتتاح رسمی آن باشیم.

منتظری گفت: تلاش داریم با رفع برخی موانع موجود و تکمیل مراحل قانونی مورد نیاز، سال آینده شاهد کلنگ زنی این طرح باشیم و در ادامه نیز با همکاری شهرداری‌های واقع در مسیر، شاهد اتمام آن در بازه زمانی چهارساله باشیم.

اداره شهر در این شرایط سخت اقتصادی، کار بسیار دشواری است

حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، امام جمعه نجف آباد در ادامه این آیین با بیان اینکه حضور مسئولان استانی در چنین جلساتی زمینه‌ساز رفع خستگی چندین ساله تمامی دست اندرکاران طرح های عمرانی است، گفت: کسب درآمد برای اداره شهر در این شرایط سخت اقتصادی، کار بسیار دشواری است، اما مشکل‌تر از آن، نحوه خرج کردن آن با توجه به گستردگی شهر و نیازهای متعدد شهروندان است. این شهر از قدیم زیرساخت‌های محدودی داشته، اما در عین حال پذیرای جمعیت زیادی به عنوان مهاجر بوده است.

وی با اشاره به عزم و تلاش شبانه‌روزی مدیران شهری برای رعایت عدالت در موضوع ارائه خدمات به مناطق مختلف خاطرنشان کرد: مسئولان در چند سال اخیر اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

حسناتی با اشاره به تقویت نگاه جامع‌نگرانه آن‌ها در سال‌های اخیر افزود: شاید تا چند سال پیش، برخی شهروندان اجرای بعضی پروژه‌ های عمرانی در فاصله‌ای دور از محل سکونت خود را بدون توجیه اجتماعی و اقتصادی می‌دانستند، اما خوشبختانه امروز بیشتر مردم متوجه این موضوع شده‌اند که انجام هر طرح و پروژه‌ای، دارای برکاتی کوتاه‌مدت و بلندمدت برای کل شهر است.

وی گفت: عملکرد مجموعه شهرداری در این چند سال به شکلی بوده که شهروندان با وجود تمامی مشکلات اقتصادی، برای پرداخت عوارضی که هزینه‌کرد آن را در عمران و پیشرفت شهرشان به خوبی لمس می‌کنند، رغبت دارند.

امام‌جمعه نجف‌آباد گفت: چند سال از ارتقاء جایگاه شهرستان به فرمانداری ویژه گذشته، اما انصافا هنوز معنای این ویژه بودن را متوجه نشده‌ایم و پاسخی در این خصوص برای شهروندان نداریم.

حسناتی ادامه داد: نجف‌آباد در قبل از انقلاب به دلیل قیام یکپارچه بر علیه رژیم شاهنشاهی، مغضوب حکومت بود و از جنبه‌های مختلف در محرومیت نگه داشته شد، در سال‌های ابتدایی انقلاب، دفاع‌مقدس و مقطع سازندگی نیز مردم این دیار ملاحظه شرایط خاص کشور را کرده و ضمن به میدان آوردن تمامی داشته‌های مادی و حتی انسانی خود، محجوبانه حرفی از کمبودها و مشکلات نزدند.

وی تاکید کرد: بارها تاکید کرده و خواهیم کرد که هر گونه هزینه‌ای که در این شهر صورت گیرد، سرمایه‌گذاری پر منفعتی برای نظام اسلامی خواهد بود و مردم نجف‌آباد ثابت کرده‌اند هر کجا به حضور و فداکاری آن‌ها نیاز باشد، بدون چشم‌داشتی در صحنه حاضر خواهند بود.

به گزارش ایمنا، در این مراسم، ویژه برنامه‌های نوروزی شهرداری نجف‌آباد با عنوان «جشنواره بهارانه» رسما رونمایی شد، همچنین این برنامه با بازدید میدانی مسئولان از بعضی پروژه‌های سطح شهر، افتتاح رسمی تعدادی از آن‌ها و کلنگ‌زنی سه طرح جدید همراه بود.

فاز دوم محور تفریحی بوستان زندگی (بیشه) و دومین قسمت از خیابان شهدا به همراه فاز دوم ساماندهی و بهسازی بازار و میدان امام‌خمینی (باغ ملی) ، طرح‌هایی بودند که کلنگ‌زنی شدند.

در میان این پروژه‌ها که در مجموع نزدیک به ۲۷‌میلیارد تومان هزینه در بر داشته‌اند، بهسازی و نکوسازی بازار نجف‌آباد در مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع و با هزینه دو و نیم میلیارد تومان و احداث محور گردشگری بوستان زندگی به مساحت بیش از ۱۷‌هزار متر مربع و با هزینه یک میلیاد و ۲۰۰ میلیون تومان از شاخص‌ترین موارد محسوب می‌شوند.

بلوار شهدا حدفاصل خیابان‌های آیت تا بوستان زندگی به طول ۱۱۵۰‌ متر و هزینه دو ‌میلیارد تومان، بلوار ۲۵۰۰متری جانبازان با هزینه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون، میدان نجف‌اشرف به عنوان ورودی غرب شهر با اعتبار دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، اجرای چهار و نیم میلیارد تومان آسفالت در سطح مناطق پنج‌گانه، بهسازی ۶۰۰ متر از خیابان و کانال دفع آب‌های سطحی خیابان خرم‌شرقی با هزینه یک میلیارد تومان و بیش از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اجرای علائم ترافیکی و اصلاحات هندسی از دیگر طرح‌های شاخص این گام هستند.

لینک خبر :https://www.imna.ir/news/370662/%d8%a7%d8%b2-%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7-%d8%b3%d8%ae%d8%aa-%da%a9%d9%86%d9%88%d9%86%db%8c-%d8%b9%d8%a8%d9%88%d8%b1-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%87%db%8c%d9%85-%da%a9%d8%b1%d8%af


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.