امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

گذری برعمکرد منطقه چهار / استقبال از بهار 98

کاشت 2500 درخت در منطقه چهار
مدیر منطقه چهار شهرداری نجف آباد گفت: در هفته های پایانی سال گذشته، بیش از دو هزار و پانصد اصله انواع درخت مانند توت، زیتون، بادام کوهی، سرو خزنده و گل ابریشم در نقاط مختلف این منطقه کاشته شده یا از بلوار پلیس راه به نقاط خاصی از منطقه انتقال داده شده اند.
قربانعلی مومنی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری با اشاره به اولویت کاشت درختان مثمر در شهرداری نجف آباد بیان داشت: شهرک امام علی، بوستان بهشت، بلوار امام رضا، بلوار مطهری، بلوار پلیس راه، حدفاصل میدان گل ها تا شورا به همراه پارک های فدک، کتاب و سه قلو از جمله نقاطی هستند که کار کاشت درخت در آن ها انجام شده است.

مومنی از حذف دویست متر مربع علف هرز در انتهای بلوار مطهری و بیش از چهارصد متر مربع تسطیح خاک در کنارگذر کمربند جنوبی به عنوان دیگر اقدامات انجام شده در این مدت نام برد و اظهار داشت: سمپاشی تمامی گل های رز و همیشه بهار، لایروبی و تکمیل جوی های آب سطح منطقه، گودبرداری و تسطیح خاک در نقاط مختلف، تعمیر یا تعویض تجهیزات آبیاری تحت فشار و حذف علف های هرز کنارگذر کمربندی جنوبی نیز در طول این مدت انجام شده اند.

اضافه شدن نزدیک به هزار گل به فضای سبز منطقه
مومنی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در همین مدت نزدیک به هزار گلدان گل از انواع نسترن، ناز، اطلسی و بنفشه در نقاطی مانند بلوارهای جانبازان و مطهری در کنار میادین گل ها، مطهری، شورا و خیام کاشته شده و بیش از سی و شش سرویس عملیات کوددهی و آماده سازی باغچه ها انجام گرفته است.

مدیر منطقه چهار شهرداری از جمع آوری و انتقال حداقل چهارده سرویس انواع ضایعات و نخاله های ساختمانی سخن گفت و خاطر نشان کرد: هزار متر مربع پاکسازی جوی آب در محدوده آرامستان، پانصد متر مربع آماده سازی باغچه های میدان گل ها، نصب المان های نوروزی و تکمیل سیستم روشنایی مورد نیاز آن ها به همراه شست و شوی آبنما در نقاطی مانند ورودی اصلی منطقه از سمت بلوار پلیس راه، میادین منتظری، انقلاب و شهید سورانی به همراه پارک شهید نورمحمدی از دیگر اقدامات انجام شده هستند.

اجرای ۴هزار متر لوله کشی آبیاری فضای سبز
مومنی در بخش پایانی این گفت و گو اعلام کرد: در همین مدت بیش از چهار هزار و سیصد متر لوله کشی سیستم آبیاری در سطح منطقه انجام گرفته که بیشترین میزان آن مربوط به بلوار پلیس راه با ۳۸۰۰متر بوده و در جایگاه های بعدی نیز بوستان بهشت با حدود چهارصد متر و نقاط دیگری مانند میدان توحید، پارک جنگلی خیابان ۱۲ و پارک فدک قرار گرفته اند.

قربانعلی مومنی به چهار هزار متر مربع عملیات تسطیح در کنارگذر کمربندی جنوب اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: آبگیری استخر گلستان شهدا، اجرای سه مورد جمع آوری لاشه حیوانات، رفع آبگرفتگی معابر و ادامه منظم و برنامه ریزی شده نظافت معابر و جمع آوری پسماند های خانگی و بازیافتی از دیگر اقدامات قابل ذکر محسوب می شوند.

جابه جایی پایه چراغ های راهنمایی و رانندگی، تعویض پنجاه مورد لامپ از سیستم روشنایی بوستان بهشت، رفع عیب از ریسه های نصب شده در سطح شهر و نصب پروژکتور در میدان گل ها و شورا از جمله دیگر کارهای انجام شده در بازه زمانی هفته های پایانی سال گذشته هستند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.