امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مهندس مسعود منتظری نجف آبادی شهردار نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری گفت :

۲۹۰ هزار بازدید نوروزی از جاذبه های گردشگری نجف آباد

۲۹۰ هزار بازدید نوروزی از جاذبه های گردشگری نجف آباد
شهردار نجف آباد گفت: طی نوروز امسال، در بیش از ده نقطه مختلف در سطح مناطق پنج گانه، ویژه برنامه های شاد و متنوعی برای شهروندان و مسافران نوروزی تدارک دیده شده بود که در مجموع بیش از دویست و نود هزار نفر از جاذبه های موجود دیدن کرده یا در برنامه های تدارک دیده شده حضور داشتند.

مهندس مسعود منتظری نجف آبادی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری از مجموعه غرفه ها و برنامه های تدارک دیده شده در پارک لاله با ۸۳هزار نفر به عنوان پربازدیدترین نقطه نام برد و اضافه کرد: در این برنامه ها که با مشارکت بخش های مختلف شهرداری با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و روابط عمومی برگزار شد، مجموعه هفت برج خارون با 58 هزار نفر و باغ موزه نیز با بیش از پنجاه هزار نفر در جایگاه های بعدی از نظر میزان استقبال قرار گرفتند.

منتظری با اشاره به رشد ۳۲درصدی استقبال از برنامه های نوروزی در مقایسه با سال گذشته اضافه کرد: در موضوع اسکان هم بیش از دویست و هفتاد خانوار با جمعیت ۱۲۰۰ نفر در مجموعه هفت هکتاری باغ بانوان اسکان داده شدند و طی دوازده روز برگزاری ویژه برنامه گردشگری نوروزی نیز نزدیک به دو هزار نفر از شهروندان و مسافران نوروزی شرکت کردند.

یادمان شهدا، خانه های تاریخی نوریان و مهرپرور، باغ گل ها، مسیر گردشگری بیشه، زورخانه شهدا، پارک فیروزه، رستوران بازی و کتاب کندو، زیرمجموعه های سازمان رفاهی تفریحی در سطح مناطق پنج گانه و پارک کوهستان از دیگر میزبان های ویژه برنامه های نوروزی شهرداری در این مدت بودند.

استقبال مردم از تنوع برنامه های نوروز
منتظری بخش دیگری از صحبت های خود را به تشریح تنوع ویژه برنامه های تدارک دیده شده برای این مدت اختصاص داد و افزود: اجرای موسیقی و نمایش خیابانی، جشن های عصرانه بهارانه و ابَر بازی های خانوادگی به همراه ورزش باستانی در پارک لاله، غرفه های متعدد عرضه سوغات، محصولات فرهنگی و هنری و دیگر موضوعات به میزبانی نقاطی مانند هفت برج، باغ موزه و پارک فیروزه در کنار جنگ های شبانه و مراسم افتتاحیه و اختتامیه در محل هفت برج خارون از شاخص ترین برنامه های اجرا شده در این مدت محسوب می شوند.

شهردار نجف آباد خاطر نشان کرد: در راستای ارائه تسهیلات بیشتر به مسافران نوروزی و معرفی جاذبه های گردشگری شهر، پنج کیوسک نیز از بیست و هفتم اسفند ماه سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروزی طی سه شیفت کاری در ورودی های اصلی شهر مستقر شده و ضمن راهنمایی گردشگران، کارهایی مانند توزیع نقشه های گردشگری، بروشورهای معرفی نجف آباد و ارائه اطلاعات در مورد مکان های اسکان را انجام دادند.

وی از تقاطع غیر همسطح شهیدان حجتی، میدان شهدا در نزدیکی راهنمایی و رانندگی، یادمان شهدا، بلوار الغدیر در ورودی شهر از سمت گلدشت و میدان دانشگاه آزاد به عنوان مکان های استقرار این کیوسک ها نام برد و گفت: از چند ماه مانده به پایان سال، مجموعه امکانات و توان شهرداری نجف آباد در قالب کمیته های ۹گانه مشغول برنامه ریزی و تدارک ویژه برنامه های این مدت و اجرای آن ها در بازه زمانی ایام نوروز شدند.
کمیته های فنی و عمرانی،  حراست بازرسی و امنیت، حمل ونقل و ترافیک، اطلاع رسانی و تبلیغات، فرهنگی و گردشگری، ایمنی و پیشگیری،  نظافت و زیباسازی در کنار پرسنلی و  آمار واطلاعات و اسکان  از جمله کمیته های تشکیل شده در شهرداری محسوب می شوند.
انعکاس جاذبه های گردشگری نجف آباد در سیما
مسعود منتظری همچنین به ضبط و پخش چند نوبت از ویژه برنامه «هشت بهشت» سیمای استان اصفهان در نجف آباد طی روزهای پایانی سال گذشته اشاره کرد و گفت:  علاوه بر این برنامه که معرفی پتانسیل های گردشگری و توانمندی های نجف آباد محور اصلی آن محسوب می شد، در قالب «ناز نوروز» دیگر ویژه برنامه نوروزی شبکه اصفهان نیز مجموعه ای از کلیپ های معرفی شهر از آنتن سیما پخش شد.

منتظری از بازدید مسئولان مختلف شهر از ویژه برنامه های نوروزی شهرداری و تشکیل مجموعه جلسات ستاد بحران به منظور مدیریت تبعات مربوط به بارندگی های اخیر به عنوان دیگر اخبار نوروزی مجموعه تحت مدیریت خود یاد کرد و اظهار داشت: از دیگر ویژه برنامه های شاخص این مدت می توان به میزبانی نجف آباد از مرحله پایانی اولین دوره رقابت های ملی قوی ترین مردان زورخانه ای ایران با همکاری مشترک فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای و شهرداری نجف آباد به میزبانی هفت برج خارون اشاره کرد.

شهردار ادامه داد: طی این مسابقات چهار روزه که با عنوان «گردان گود» از ۲۹ اسفند تا ۱۴ فروردین طی پانزده قسمت از شبکه ورزش پخش شد، بیست و پنج نفر از قوی ترین مردان ورزش های پهلوانی کشور از پانزده استان به رقابت با هم پرداختند و در پایان نیز نفرات برتر به تیم ملی جهت شرکت در رقابت های بین المللی راه پیدا کردند.

 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.