سرپرست شهرداری نجف آباد گفت: به دلیل اهمیت بازتاب فعالیت های شهرداری و مشکلات شهری و شهروندی مردم ، پیگیری مشکلات شهری انعکاس پیدا کرده از طریق سامانه 137 با بروزرسانی آن در دستور کار قرار گرفت .
محمد مغزی سرپرست شهرداری نجف آباد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد ضمن اعلام این مطلب خاطر نشان کرد:« با توجه به تاکیدات شورای اسلامی شهر درخصوص رصد معضلات شهری و شهروندی و وجود مشکلات مخابراتی، نرم افزاری و سخت افزاری در این خصوص درگذشته، به اهتمام مدیریت شهری شاهد تجهیز و بروزرسانی گردید و هم اکنون در اولین فرصت پیام ارسالی توسط شهروندان را پیاده سازی و به منظور طرح در قسمت های مربوطه و یا جلسات مدیران شهرداری دسته بندی می کند.»
سرپرست شهرداری نجف آباد افزود: در حال حاضر علاوه بر دیگر شیوه های برقراری ارتباطات مردمی شهرداری،سامانه تلفنی 137 بصورت شبانه روزی و تمام وقت پیام شهروندان که شامل اعلام نظر، انتقاد، پیشنهاد و یا گزارش های مردمی است و پیامها را ثبت، دسته بندی و جهت رسیدگی در اختیار مدیران ارشد شهرداری قرار می دهد.
مغزی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام پاره ای از معضلات شهری را یکی دیگر از مطالب طرح شده از سوی مردم در سامانه 137 دانست و ادامه داد:« در چنین مواردی نیز از مشکل مورد اشاره با حضور در صحنه و عکاسی مستند سازی لازم صورت گرفته و جهت رفع هر چه سریعتر آن هماهنگی های لازم با مسئول مربوطه صورت می گیرد و یا بعضاً گزارش تهیه شده در این خصوص طی جلسات کارشناسی متعدد مورد بررسی و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.»
برنامه ریزی جهت پاسخگویی مخابرات و سیستم پیام شهرداری به تماس های تلفنی شهروندان به موازات سامانه 137 در خارج از ساعت اداری دیگر مطلبی بود که سرپرست شهرداری با بیان آن گفت:« از دیگر موارد ارتباط مردم با مدیران شهرداری می توان به جلسات منظم ملاقات های مردمی در دوشنبه هر هفته به میزبانی یکی از مناطق پنج گانه، ارسال پیامک به سامانه 30001360، مراجعه حضوری شهروندان و یا برقراری تماس تلفنی(3_42640041) با زیر مجموعه های مختلف اشاره کرد که توانسته اند تا حدود زیادی نیاز مردم در این خصوص را برطرف کنند.»
وی در پایان بیان داشت:« شهروندان در صورت استفاده از سامانه فعال در پایگاه خبری شهرداری به آدرس http://news.najafabad.ir می توانند ضمن درج مطلب مورد نظر خود، همراه با آن عکس، فیلم و یا فایل صوتی مرتبط را نیز بارگذاری کنند تا در صورت نیاز از آنها جهت رسیدگی دقیق تر به مطلب مورد اشاره بهره برداری لازم صورت گیرد.»
لازم به ذکر است که تمامی مطالب مطرح شده از طریق سامانه های ارتباطات مردمی شهرداری نجف آباد، در فرم های ویژه ای که دارای شرح کاملی از مشکل مطرح شده ، لیست مسئولان مرتبط و روند رسیدگی به آن است درج شده و ضمن پیگیری موضوع تا رسیدن به یک نتیجه مشخص، خلاصه این اقدامات به فرد ارسال کننده نیز اطلاع داده می شود.