امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

بازدید معاون رییس جمهور از غرفه نجف آباد در نمایشگاه گردشگری

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد، علی اصغر مونسان _سه شنبه ۲۸ خرداد ماه_ در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی در بازدیدی از نمایشگاه از غرفه شهرداری نجف آباد واقع در در سالن شیخ بهایی (سالن شماره یک ) غرفه144B   بازدیدی بعمل آورد.

در این بازدید معاون رئیس جمهور و هیئت همراه  ایشان نظیر دکتر اللهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با مباحث گردشگری و جاذبه ها و اماکن گردشگری و صنایع دستی به همراه محصولات و سوغات نجف آباد آشنا گردید و شنوای توضیحات مسئولین در این خصوص بود .
 

در این دیدار مغزی سرپرست شهرداری نجف آباد و راعی فرماندار ویژه شهرستان و طرقی نایب رییس شورای اسلامی شهر نیز حضور داشتند ، توضیحاتی در خصوص  اقدامات صورت گرفته نظیر بازسازی و بهسازی خانه های قدیمی و تاریخی، ساماندهی تورگردشگری یک روزه رایگان از اصفهان به نجف آباد، ساخت و ارایه تورهای مجازی به نجف آباد به کمک عکاسی سه بعدی توسط روابط عمومی شهرداری نجف آباد، فضاسازی های مختلف و متنوع در حوزه گردشگری  و...  ارایه شد که مورد توجه مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور قرار گرفت  و از دست اندارکاران مدیریت شهری نجف آباد مراتب تقدیر و تشکر خویش را ابراز داشت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی گفت: گردشگری بهترین ابزار برای ایجاد نشاط اجتماعی است. علی رغم اینکه درباره گردشگری زیاد صحبت می شود، اما هنوز در اولویت های اول کشور قرار نگرفته است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور ادامه داد: گردشگری کارکردهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد که اهمیت این صنعت را دوچندان می کند. این صنعت در بخش اقتصادی موجب رونق و تحرک اقتصادی می شود، وقتی گردشگری تحرک داشته باشد همه بخش های اقتصادی به حرکت در می آید؛ در دنیا به ازای هر ۱۰ شغل یک شغل مربوط به گردشگری است.

وی با اشاره به اهمیت گردشگری در دنیا، خاطرنشان کرد: اکنون کمتر کشوری است که گردشگری را جزء اهداف توسعه و پیشرفت قرار نداده باشد. هر موضوعی از کشاورزی تا طبیعت، تفریحات، زیارت و ورزش موجب جذب گردشگر خواهد شد. بهترین نقطه ای که فرهنگ یک کشور منتقل و شناسایی شود، گردشگری است. هر گردشگر در بازگشت از ایران تبدیل به سفیر فرهنگی برای کشور شده است.
مونسان با بیان اینکه "ایجاد نشاط اجتماعی یکی از وظیقه دولت ها است" تاکید کرد: گردشگری بهترین ابزار برای ایجاد این نشاط است. علی رغم اینکه درباره گردشگری زیاد صحبت می شود، اما هنوز در اولویت های اول کشور قرار نگرفته است. تبلیغات و برندسازی از مهم ترین بخش های کشور است، چگونه زمانی که هیچ کار تبلیغاتی در خارج از کشور انجام نمی شود انتظار جذب گردشگر داریم.

مونسان افزود: علی رغم همه بی مهری ها صنعت گردشگری ما روزهای بسیار خوبی را در آینده خواهد دید. سعی شده در محصولات گردشگری تنوع ایجاد شود، یکی از آن محصولات طبیعت گردی و بوم گردی است. حدود یک میلیون و ۵۶۰ واحد اقامت بوم گردی در کشور فعال است و توانسته کمبود اقامتگاه را در ایران پوشش دهد.
وی خاطرنشان کرد: به زودی طرح جامع ملی گردشگری که در کمیسیون های ملی دولت در حال بررسی است، به صحن مجلس خواهد آمد و امیدواریم با تصویب این طرح راهبرد گردشگری کشور بیشتر تبیین شود.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.