امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

جلسه تعاملی با بانک شهر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد،سه شنبه یازدهم تیرماه محمد مغزی نجف آبادی سرپرست شهرداری نجف آباد میزبان بهروز کلانتری سرپرست منطقه 3 اصفهان بانک شهر بود(بانک شهر دارای 13 سرپرستی در سطح استانهای کشور با عنوان منطقه می باشد) .

در این دیدار که آسیابانی عضو شورای اسلامی شهر، قاسمی رییس شعبه ممتاز بانک شهر و جمعی از معاونین و مدیران این مجموعه حضور داشتند پیرامون تعاملات و مباحث مشترک بحث و تبادل نظر شد.
سرپرست شهرداری نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری گفت: با توجه به سهامدار بودن بیشتر شهرداریهای مهم کشور در بانک شهر، این مجموعه خدمات و تسهیلات خوبی را برای اجرای پروژه های عمرانی شهرهای دارای شعبه ارائه می کند که به منظور بهره مندی از این موضوع برای اولین بار شعبۀ «خود بانک» در نجف آباد آغاز به کار کرده است.
محمد مغزی افزود: « با توجه به تکمیل تعداد شعب مجاز بانک شهر در استان، امکان راه اندازی شعبه جدیدی در نجف آباد وجود نداشت  ولی جهت فراهم کردن زیرساخت های لازم برای انتقال یکی از شعب ، بانک شهر کار خود را در نجف آباد به صورت استقرار یک مجموعه خود بانک در چهار راه شهرداری از سال 1395 آغاز کرده است .

مغزی ادامه داد: «با عنایت به  مذاکرات وصحبتهای بعمل آمده با مدیران این بانک و تصمیم ایشان برکاهش شعب شهرهای بزرگ  و با توجه به اولویت نجف آباد  جهت ایجاد شعبه بانک شهر مبحث جانمایی و مکان آن مورد بحث و تبادل نظر واقع شد.
سرپرست شهرداری نجف آباد با اشاره به جابجایی شهرداری مرکزی به ساختمان جدید واقع در در ساختمان اداری پایانه  این مکان را دارای ظرفیت احداث شعبه بانک شهر برشمرد و عنوان داشت ممکن است در آینده با فراهم شدن شرایط لازم و طی شدن مراحل قانونی مورد نیاز، شاهد انتقال بخش قابل توجهی از حسابهای شهرداری به این بانک باشیم.»

سرپرست شهرداری نجف آباد با تشریح برخی خدمات ارائه شده بانک شهر به شهرداری ها و پیمانکاران مجری طرح های مختلف بیان داشت: « برای برخورداری شهر از چنین امتیازاتی پیگیری های زیادی توسط مدیریت شهرداری و مجموعه شورای اسلامی شهر از طریق مرکز استان و تهران صورت گرفت و امید می رود در آینده نزدیک شاهد گسترش خدمات این مجموعه در حوزه های مختلف  تسهیلات و کمکهای مالی  به پروژه های مدیریت شهری ، پرسنلی و مردمی باشیم که نوید بخش رونق بیش از بیش نجف آباد زیبا خواهد گردید.


تاریخچه بانک شهر
بهمن ماه سال87 موسسه مالی و اعتباری شهر با مجوز بانک مرکزی و با سهام‌داری شهرداری‌های تهران و سایر کلانشهرهای کشور، با سرمایه ای معادل یک هزار و پانصد میلیارد ریال تاسیس و فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و بدین ترتیب شهرداری ها، چهره ‌نوینی را به خود گرفتند.
تأمین نیاز شهرداری ها به اعتبارات کلان، تأمین نقدینگی و سرمایه و پوشش هزینه‎ها و مخارج شهر در راستای تحقق توسعه شهری و تجربه خودکفایی انگیزه‌ای اصلی برای برداشتن این گام بزرگ بود.

از سوی دیگر تأثیر و کارآمدی این موسسه برحوزه عملکرد شهرداری‌ها و نیاز روزافزون به آسان شدن و بهره‌برداری از سایر ظرفیت‌ها و خدمات مالی و اعتباری و گسترش دایره مشتریان داخلی و خارجی همزمان با پیگیری‌های فراوان مدیران ارشد شهرداری تهران و کلانشهرها و افزایش سرمایه توسط سهام‌داران تا سقف دو هزار میلیارد ریال، موجب شد بانک شهر در تاریخ 88/11/21 فعالیت خود را به عنوان یک بانک مستقل رسماً آغاز کند ورقم سرمایه بانک شهر در دی ماه سال 1394 به رقم پانزده هزار و پانصدو هفتاد و سه میلیارد ریال رسید.

 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.