امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

جلسه و بازدید از دانشکده فنی و حرفه‌ ای سمیه نجف آباد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد، جمعه 14 تیرماه 98، محمد مغزی نجف آبادی سرپرست شهرداری نجف آباد با الهام ایمانیان  رییس دانشکده فنی و حرفه‌ ای سمیه نجف آباد دیداری در دفتر ایشان بعمل آورد.

در این جلسه که مهندس ابراهیم ابوترابی رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر نیز حضور داشتند  پیرامون اولین جشنواره ملی فن‌آوری انرژی خورشیدی کشور، که بیست و دوم آبان ماه سال جاری با همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای و  وزارت علوم به میزبانی این دانشکده برگزار خواهد شد و موارد تعاملی بحث و تبادل نظر شد و در پایان از برگزاری نحوه کنکور در این مجموعه نیز بازدیدی بعمل آمد.

الهام ایمانیان در این باره افزود: فراخوان ارسال ایده‌ها و مقالات طی روزهای آینده شروع خواهد شد و قرار است برترین موارد ارائه شده به جشنواره با همکاری اتاق بازرگانی ایران به سمت تجاری سازی سوق داده شوند.

ایمانیان از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه به عنوان بخش‌های جانبی جشنواره نام برد و اضافه کرد: از جمله اعضای اجرایی و داوران جشنواره می‌توان به پروفسور عباس قاسمی استاد بازنشسته دانشگاه نیو مکزیکو و سردبیر مجله Energy sources ، دکتر سید مجید مفیدی شمیرانی استادیار دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت، دکتر مجید زندی استادیار دانشگاه شهید بهشتی، دکتر فرشاد نصرالهی دانشیار موسسه تامین انرژی دانشگاه هنر برلین و دکتر کوروش خسروی عضو شورای شهر اصفهان و دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی اشاره کرد.

دبیر اجرایی اولین دوره جشنواره ملی فناوری انرژی های خورشیدی با اشاره به برنامه دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای تربیت تکنیسین‌های ماهر در این عرصه ادامه داد: این جشنواره در چهار بخش ایده و اختراع، مقالات محصول محور، معماری‌های خورشیدی و کارآفرینان حوزه انرژی خورشیدی برگزار خواهد شد.

اشاره به تولید ۸۵درصد از برق کشور دیگر مطلبی بود که رییس دانشکده سمیه نجف آباد با بیان آن اذعان داشت: طی دو سال اخیر کارهای خوبی در این زمینه انجام شده و توانسته‌ایم طرح‌هایی مانند آب شیرین‌کن‌های خورشیدی، کلکتورها و چادر، کوله و درخت خورشیدی را در دانشگاه‌های معتبر کشور و نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های خورشیدی ارائه کنیم.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.