امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
با آماده‌سازی یازده‌هزار کلاس درس؛

مدارس اصفهان برای میزبانی از مسافران نوروزی آب و جارو می‌شوند

رییس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از آماده‌سازی یک‌هزار و ۱۰۰ مدرسه در قالب ۱۱ هزار کلاس درس برای میزبانی از مسافران فرهنگی در نوروز ۹۳ خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از صاحب نیوز، عباسعلی سراجی در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز از برگزاری جلسات متعدد آموزش و پرورش استان اصفهان با ستاد تسهیلات سفر شهرداری، استانداری و روسای آموزش و پرورش از نیمه دوم آبانماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: ستاد مرکزی پذیرش مسافران نوروزی استان اصفهان اقدام به تجهیز و راه اندازی ۴۰ پایگاه اسکان مسافران نوروزی فرهنگی در ۴۰ منطقه و ناحیه آموزشی استان نموده است.

وی اعلام کرد: این ۴۰ منطقه، یکهزار و ۱۰۰ مدرسه را در قالب ۱۱ هزار کلاس درس و در گروه‌های الف، ب، ج و ویژه تجهیز کرده‌اند.

*رده‌بندی کلاس‌ها به چهار گروه براساس امکانات و نوع خدمات

به گفته رییس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان این کلاس‌ها با توجه به رده بندی دارای فرش، پتو، بالشت، اجاق گاز، یخچال، تلویزیون و تخت است.

سراجی تعداد ستادهای اسکان مسافران فرهنگی در شهر اصفهان را ۶ ستاد در ۶ ناحیه آموزش و پرورش اعلام و تصریح کرد: ستاد شماره یک در خیابان آتشگاه، ستاد شماره دو در خیابان بزرگمهر، ستاد شماره سه در خیابان سعادت آباد، ستاد شماره چهار در خیابان کاوه، ستاد شماره پنج در خیابان جابرانصاری و ستاد شماره شش در خیابان جی واقع شده است.

*استقرار ستادهای اسکان مسافران فرهنگی در ۳ ستاد تسهیلات شهرداری اصفهان

وی افزود: ستاد اسکان فرهنگیان شهر اصفهان علاوه بر این ۶ ستاد، در ۳ ستاد اسکان تسهیلات شهرداری واقع در ستاد باغ فدک، ستاد پارک استقلال و ستاد بهارستان نیز مستقر خواهند شد.

سراجی در ادامه عنوان کرد: ستاد اسکان فرهنگیان علاوه بر میهمانان فرهنگی، اسکان میهمانان لشگری، کشوری و مشاغل آزاد را نیز پوشش می‌دهد.

*آغاز ثبت‌نام اینترنتی اسکان نوروزی فرهنگیان از ۱۰ اسفند

وی شروع رزرو اینترنتی ثبت‌نام برخی از مدارس را از ۱۰ اسفندماه اعلام کرد و بیان داشت: ثبت نام اینترنتی به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

سراجی زمان شروع ثبت‌نام حضوری مسافران نوروزی برای اسکان در مدارس را از ۲۸ اسفندماه در کل پایگاه های استان اصفهان اعلام کرد و عنوان نمود: تمامی ستادهای اسکان فرهنگیان استان اصفهان تا ۱۲ فروردین و به صورت شبانه روزی از میهمانان متقاضی استفاده از مدارس پذیرایی و ثبت نام خواهد کرد.

وی با بیان این که متقاضیان ثبت نام اینترنی باید به آدرس www.eskan.medu.ir مراجعه کنند، یادآور شد: فرهنگیانی که از طریق اینترنت نسبت به رزرو و ثبت نام اقدام می‌کنند، تنها مجاز به استفاده از مدارس گروه الف هستند.

*به کارگیری ۶۰۰ نفر از پرسنل آموزش و پرورش استان در ستادهای اسکان فرهنگیان

سراجی با بیان این‌که ۶۰۰ نفر از پرسنل آموزش و پرورش استان اصفهان در ستادهای اسکان مسافران فرهنگی و به صورت شیفتی در ایام نوروز فعال خواهند بود، بیان داشت: ستاد اسکان فرهنگیان استان اصفهان همچنین کلیه هماهنگی‌های را لازم با پلیس امنیت عمومی و اخلاقی، پلیس راهور، آتش نشانی و کلانتری‌ها جهت حفظ امنیت مسافران انجام داده است.

رییس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر فعال بودن ستادهای اسکان مسافران فرهنگی به صورت ۲۴ ساعته در ایام نوروز عنوان کرد: علاوه بر ۱۱ هزار کلاس آماده سازی شده، تمامی نمازخانه‌ها و همچنین فضاهای باز مدارس جهت استفاده مسافران در زمان‌های شلوغ آماده سازی شده‌اند.

*تعرفه اسکان نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است

سراجی همچنین به انتخاب برخی از شهرستان‌های استان اصفهان در مناطق حاشیه به عنوان معین کلانشهر اصفهان اشاره و تصریح کرد: این شهرستان‌ها شامل برخوار و شاهین شهر، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، پیربکران وفلاورجان است.

وی در خصوص تعرفه‌های دریافتی از مسافران در نوروز ۹۳ گفت: تعرفه نوروز ۹۳ همان تعرفه نوروز ۹۲ بوده و هیچ افزایش یا کاهشی را دربر نگرفته است.

سراجی افزود: هفته پایانی اسفندماه، هفته پاک سازی مدارس و آمادگی پرسنل آموزش و پرورش برای میزبانی از مسافران فرهنگی نوروزی است.

*سال گذشته، ۱۸ هزار و ۱۰۰ خانوار در ستادهای اسکان فرهنگیان اصفهان اسکان داده شدند

وی در خاتمه با بیان این‌که نوروز گذشته، ۱۸ هزار و ۱۰۰ خانوار در ستادهای اسکان فرهنگیان استان اصفهان پذیرفته شدند، عنوان کرد: این تعداد در قالب یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر روز مسافر اسکان داده شدند.

به گفته سراجی، استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و همدان به ترتیب بیشترین مسافر اسکان داده شده را در ستادهای اسکان مسافران فرهنگی استان اصفهان در نوروز ۹۲ داشته اند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.