امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

یکصد و بیست و پنجمین (125) جلسه رسمی شوراي اسلامي شهر نجف‌آباد

یکصد و بیست و پنجمین (125) جلسه رسمی شوراي اسلامي شهر نجف‌آباد شنبه( 29/4/1398)

پس از حمد و ثنای قادر متعال و درود و سلام و صلوات بی پایان بر محمد و آل محمد (ص)، یکصد و بیست و پنجمین(125) جلسه رسمی شورای اسلامی شهر نجف آباد روز شنبه مورخ 29/4/98 ساعت 17 با تلاوت آیاتی چند از کلام اله مجید آغاز گردید. سپس آقای مهندس ابوترابی ریاست محترم شورای اسلامی شهر نجف آباد ضمن عرض سلام و خیرمقدم خدمت اعضاء محترم شورای اسلامی شهر، خبرنگاران محترم و آقای مهندس احمدی معاونت محترم شهرسازی شهرداری دستور کار جلسه را مطرح نمودند .

*مشروح مذاکرات ، تصمیمات و مصوبات جلسه 125


 

*نامه شماره 31233/32/20 مورخ 27/4/98 استانداری اصفهان درخصوص چاپ کتب، نشریات، ماهنامه و تهیه لوح فشرده مطرح که پس از بحث و بررسی مقرر گردید، شهرداری جهت رعایت موضوع منعکس گردد.

*نامه شماره 4891/1/2059 مورخ 24/4/98 فرمانداری محترم ویژه شهرستان موضوع حذف قبوض برق کاغذی مشترکین در شهرستان و ارسال قبوض الکترونیک بواسطه پیامک باطلاع اعضاء رسید.

*نامه شماره 4879/1/2059 مورخ 24/4/98 فرمانداری محترم ویژه شهرستان موضوع معرفی آقای مهدی رشید زاده بعنوان مسئول ستاد کنگره شهرستان باطلاع اعضاء رسید .

*متن تقدیر و تشکر اعضاء محترم شورای اسلامی شهر از برگزاری جشن "زیرسایه خورشید " به شرح ذیل قرائت گردید :

پس از حمد خدا و درود و سلام و صلوات بر محمد و آل محمد(ص) شهرداری نجف آباد در دهه کرامت و به مناسبت تولد با برکت حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) با برنامه­ریزی دقیق و ارزشمند خود ، با مشارکت فرماندهی پرافتخار لشگر 8 نجف اشرف و همکاری نمایندگی محترم آستان قدس رضوی ، دو شب جشن عالی بسیار خوبی را در محل پارک کوهستان تحت عنوان" زیر سایه خورشید" برگزار نمود که مورد استقبال پرشور مردم عزیز نجف آباد قرار گرفت و شادی فراوان همراه با معنویت به مردم شهر هدیه داده شد ، بدینوسیله مراتب تقدیر و تشکر اعضاء شورای اسلامی شهر از جناب آقای مغزی سرپرست محترم شهرداری نجف آباد و نیروهای خدوم شهرداری بویژه دست اندرکاران این جشن­ها اعلام می­گردد.

*سپس با دعوت و هماهنگی قبلی جناب آقای مهندس احمدی معاونت محترم شهرسازی شهرداری در جلسه رسمی شورا حضور بهم رساندند ایشان بعنوان یک گزینه جهت تصدی پست شهردار نجف آباد معرفی گردیده بودند و به معرفی رزومه و برنامه کاری خود پرداختند و سوالات اعضاء محترم را پاسخگو بودند .

سپس نامه ها و لوایح واصله به دبیرخانه شورای اسلامی شهر مورد بررسی قرار گرفت و بشرح ذیل اتخاذ تصمیم گردید:

1-نامه شماره 5038/1/2059 مورخ 22/4/98 فرمانداری ویژه شهرستان موضوع اعتراض به جوابیه بند 2 جلسه 113 مطرح که پس از بحث و بررسی مصوبه مذکور به شرح ذیل اصلاح گردید :

پس از ابلاغ طرح جامع بازنگری شده شهر نجف آباد تغییرات زیادی از جمله کسر محدوده شهر و خارج شدن بیش از 2800 هکتار از اراضی داخل محدوده شهر و اضافه شدن به اراضی حریم شهر اتفاق افتاد که این اراضی بعضاً دارای کاربریهای مختلفی از جمله مسکونی- تجاری- آموزشی و صنعتی و کارگاهی و تأسیسات شهری بوده و دارای حقوق مکتسبه بوده اند ، لذا شهرداری در نظر دارد در قالب بهای خدمات و در ازاء خدمات عمومی گسترده­ای که ارائه می­نماید از املاکی که قبلاً در محدوده شهر بوده و از خدمات شهری شهرداری استفاده نموده و ملزم به پرداخت عوارض نوسازی بوده ­اند و همچنین واحدهایی که در حریم واقع و شهرداری در حال حاضر به آنها خدمات شهری می­رساند هزینه­ای دریافت نماید که این موضوع در قوانین مختلف علی الخصوص تبصره 5 ماده 3 قانون تعاریف محدوده و حریم که عنوان می دارد: " در هر محدوده و یا حریمی که شهرداری عوارض ساختمانی و غیره را دریافت می نماید موظف به ارائه خدمات شهری می باشد ." و یا در بند (ب)ماده (174) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که عنوان شده "تعیین سهم شهروندان در تأمین هزینه­های خدمات عمومی و شهری و همچنین تعیین سهم دولت در ایجاد زیرساخت های توسعه، عمران شهری و حمل و نقل " اشاره شده است. لازم بذکر است از این املاک فوق الذکر عوارض نوسازی و عمران شهری وصول نخواهد شد . لذا تعرفه بهای خدمات حریم شهر به شرح ذیل مورد موافقت قرار گرفت و بتصویب رسید .

نام تعرفه : بهای خدمات داخل حریم شهر B+(1000/10*%150 *T )=M

توضیحات فرمول :

1)M: بهای خدمات داخل حریم شهر (املاکی که از خدمات شهری استفاده می نمایند )

2)-T: ارزش معاملاتی ملک T T=(S1*X)+(S2*Y)

1S = مساحت عرصه 2S = مساحت اعیان

X= قیمت ارزش معاملاتی عرصه براساس تقویم املاک شهرستان نجف آباد که هرساله به شهرداری ابلاغ می گردد ، محاسبه می گردد .

Y= قیمت ارزش معاملاتی اعیان براساس تقویم املاک شهرستان نجف آباد که هرساله به شهرداری ابلاغ می گردد ، محاسبه می گردد .

3)B = بهای خدمات پسماند : براساس مصوبه شماره 96/4974 مورخ 13/12/96 شورای محترم اسلامی شهر محاسبه می گردد .

4) این تعرفه بصورت سالیانه از کلیه املاکی که قبلاً در محدوده شهر بوده و از خدمات شهری استفاده نموده و همچنین واحدهایی که در حریم واقع و در حال حاضر آنها از خدمات شهری شهرداری استفاده می نماید (باستثناء اراضی بایر و اراضی صرفاً کشاورزی و مالک موظف است سالیانه نسبت به پرداخت آن اقدام نماید در غیر اینصورت در زمان مراجعه به شهرداری کلیه مبالغ معوقه براساس سال جاری محاسبه و از مالک یا ذینفع اخذ خواهد شد .

ختم جلسه: جلسه ساعت 21 با ذکر صلوات برمحمد وآل محمد (ص) خاتمه یافت.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.