امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

بازدید معاون امور شهرداری های سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد، چهارشنبه هشتم آبانماه 98، محمد مغزی نجف آبادی شهردارنجف آباد میزبان دکتر حسین رجب صلاحی معاون امور شهرداری های سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور بود و به اتفاق از ظرفیتها و پتانسیلهای نجف آباد در حوزه های گردشگری و پروژه های دردست اقدام، بازدیدی صورت پذیرفت.

مهندس جواد حجتی خزانه دار شورای اسلامی شهر، مهندس مجید پزشکی ریاست شورای اسلامی شهرستان و دبیر شورای اسلامی شهر نجف آباد و محمد حسن آسیبانی عضو شورای اسلامی شهرنجف آباد، مهندس سید محمد ابراهیم احمدی معاون شهرسازی و معماری،سهراب بیگدلی معاون خدمات شهری، مهندس مهدی فاضل معاون امور زیربنایی و حمل نقل شهری، مهندس محمد مهدی فردوسی مدیرعامل سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی و ابراهیم رضایی مدیر ارتباطات و اموربین الملل نیز در این بازدید حضور داشتند .
در این بازدید ابتدا بزرگترین کشتارگاه صنعتی غرب استان اصفهان مورد بازدید واقع شد و مغزی نجف آبادی شهردارنجف آباد  با اشاره به این که بخش زیادی از بودجه هزینه شده در اولین و دومین فاز کشتارگاه، طی رایزنی های گسترده با دفتر مقام معظم رهبری(مدظله) تامین شده است ، پیرامون عملیات اجرایی اولین فاز کشتارگاه صنعتی نجف آباد ، برگزاری مناقصه فاز دوم این کشتار گاه ، خرید تجهیزات ، تکمیل ساختمان و ابنیه، ساخت تصفیه خانه ، خرید تجهیزات ، آغل کشتارگاه  ، سالن کشتار ، سالن پیش سرد، بخش فرآوری ضایعات ، بخش اداری ،انشعابات گاز ، برق و آب کشتارگاه ، تصفیه خانه کشتارگاه و فضای سبز کشتارگاه و.. توضیحاتی ارایه نمود.

پس از آن بازدیدی از کارخانه بیوکمپوست نجف آباد بعمل آمد که مسئولین و سعید خزاییلی مدیرعامل مدیریت پسماند شهری  توضیحات لازم را ارایه نمودند.
دراین بازدید درخصوص ظرفیت کارخانه  و میزان پسماند ورودی کارخانه،  مراحل پردازش پسماند، تجهیزات  و دستگاه های پردازش، مراحل تولید کود و چرخه و زمان آن، میزان ظرفیت سایت کمپوست، نوع و قیمت کود تولید، درصد تبدیل پسماند به کود، میزان پس سرندی و دفع آن، تولید ورمی کمپوست، مطالعات و طرحهای دردست اقدام، آموزش شهروندی ،برنامه جمع آوری بازیافت، شهرها و مناطق تحت پوشش و ...مواردی ارایه شد.

مکتب خانه علوم خواجه نصیرالدین طوسی (خانه تاریخی نوریان) ، گذر فرهنگ و هنر هفت برج خارون نجف آباد و سالن شهروند و ظرفیتها، برنامه های انجام شده و درحال انجام آنها نیز مورد بازدید واقع شدند.
شهردار نجف آباد همچنین از عملکرد چندین ساله مدیریت شهری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی درخصوص مباحث و برنامه های  گردشگری، تورهای گردشگری نجف آباد گردی،  خانه های تاریخی  و برنامه ها و رویکرد آنها، استقبال از بهار، المانها و نمادهای نوروزی و مناسبتی و شهری، سیما و منظر شهری، برنامه ریزی و برنامه های انجام شده و درحال انجام و.. گزارشی ارایه نمود.

مغزی نجف آبادی همچنین عنوان داشت: با پیگیری‌های متعدد مسئولین و جلسات و بازدیدهای مستمر برگزار شده، طرح گذر فرهنگ و هنر هفت برج خارون نجف آباد با هدف رونق کسب و کار فرهنگی با حضور دکتر سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح گردیده است که خارج شدن از فضاهای بسته فرهنگی هنری و رفتن به سمت اجتماعی شدن فرهنگ هنر، احیای شهرسازی فرهنگ مدار ، پویایی اقتصاد هنر، فعال کردن شبکه های دسترسی فرهنگی، امکان حضور هنرمندان در یک مکان ثابت و نیز تبدیل فضاهای میراثی و تاریخی به فضای فرهنگی از دیگر اهداف این گذر فرهنگی هنری می باشد .
 وی همچنین عنوان داشت  فرهنگسرای خارون نیز مجموعه کاملی شامل سالن مجلل شهروند با ظرفیت ۸۳۰ نفر، سالن اندیشه با ظرفیت ۱۵۰ نفر، سالن کنفرانس دانش با ظرفیت ۶۰ نفر، کتابخانه و سالن مطالعه امام علی علیه السلام، نگارخانه، سالن نمایشگاه، رستوران بازی و کتاب کندو و مجموعه کلاسهای آموزشی می باشد و افزود: با توجه به سرمایه عظیم فرهنگی و هنری موجود در شهرستان نجف‌آباد  امیدواریم افتتاح گذر فرهنگ و هنر نجف آباد در راستای صیانت  و گسترش این سرمایه عظیم مردمی نقش موثری را ایفا نمایند.

دکتر رجب صلاحی با اشاره به سفرهای استانی مدیران سازمان  شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و وزارت کشور افزود: بررسی مسائل و مشکلات شهرداران و هم‌افزایی و تلاش در رفع موانع  از اهداف این سفرهاست.
ایشان همچنین به برنامه های سازمان در راستای حمایت از شهرداری ها اشاره کرد و ادامه داد: نجف آباد با استفاده از ظرفیتهای خود نظیر احیای خانه های تاریخی و افتتاح گذرفرهنگ و هنر در راستای توسعه گردشگری گامهای مثبت و خوبی برداشته است و اظهار امیدواری کرد مدیریت شهری نجف آباد با تداوم برنامه ها و اجرای پروژه های متعدد خود بسترهای مناسبی در شکوفای هرچه بیشتر نجف آباد ایجاد نماید.
در پایان  مسئولین ضمن  بازدید  از یادمان شهدای نجف آباد و مقبره شهید سرافرازمحسن حججی با قرائت فاتحه  به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.