امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

گذری برعملکرد آتش نشانی / شهریورماه 98

رسیدگی به 126 حادثه  و آتش سوزی توسط سازمان آتش نشانی
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد گفت: درشهریورماه سال نود و هشت، پرسنل این سازمان بیش از 48حریق را مهار کرده و به هفتادوهشت فقره حادثه نیز رسیدگی کردند.

آتشپاد اصغر مهدی پور در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری بیشترین دلیل بروز آتش سوزی های این مدت را اتصالی برق در 8 مورد و انتقال حرارت از منبع حرارتی طی 4 مورد دانست و افزود: در 11مورد نشت گاز و در 3موردو نیز انداختن ته سیگار به عنوان عامل آتش سوزی شناسایی شده و مواردی مانند نشت مواد نفتی، دخالت عمدی و جوشکاری و برشکاری دیگر دلایل بروز این آتش سوزی ها را تشکیل می دادند.

مهدی پور از بروز 12 آتش سوزی در منازل مسکونی وتجاری و هفت حادثه آتش سوزی  خودرو و موتورسیکلت ها خبر داد و اضافه کرد: سه مورد آتش سوزی در واحدهای صنعتی (کارگاه و کارخانه) و 12مورد محل های جمع آوری ضایعات  5 مورد فضای سبز و همچنیبن 4 مورد مدرسه ،پست بانک ، مراکز بهداشتی از دیگر حریق های رسیدگی شده در این بازه زمانی هستند، دومورد مزرعه وباغ ، یک  ترانس برق ، ویک موکب  دیگر مکان هایی هستند که در ماه دچار آتش سوزی شدند.

 

مهدی پور ازنجات  39شهروند از حوادث مختلف ششمین ماه سال خبر داد و اظهار داشت: طی این مدت به  27 نفر در حوادث مربوط به تصادف و واژگونی خودرو، یک نفر سقوط از ارتفاع سه نفر در حریق منزل مسکونی ، تجاری و خودرو-  یک نفر هم در مدرسه  مصدوم شدند امداد رسانی شده  و متاسفانه 3 نفر نیز در تصادف های خودرویی و یک نفر هم  درنمایندگی پخش گاز مایع جان خود را از دست دادند..

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد خاطر نشان کرد: بیشترین نجات یافته این مدت را حبس شدگان در اماکن ،آسانسور ، تصادف واژگونی خودرو  با مجموع30 نفر تشکیل داده و در جایگاه های بعدی   خطر اشیاء برنده و حریق منزل مسکونی تجاری وخودرو با 6 نفر،گیر افتادن درکوه 1نفر وگیر افتادگی 1نفر قرار گرفته اند وی یک نفر هم که قصد خودکشی داشت  توسط پرسنل آتش نشانی نجات داده شدند.

وی اعلام داشت: در این مدت، 18 مورد حادثه رانندگی، 35 مورد مزاحمت حیوانات وحشی، 11 مورد حبس در اماکن، 3 فقره خطر اشیاء برنده و 4 مورد حبس در آسانسور و7مورد نشت گاز ، آبگرفتگی ، سقوط از ارتفاع،  گیر افتادن درکوه و اقدام به خودکشی موردد رسیدگی قرار گرفته است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد بابیان اینکه دراین مدت به  40 نفراز اصناف شهر آموزش های مرتبط با امدادو نجات ارائه گردیده گفت:38 مورد بازدید ایمنی جهت صدور گواهی عدم خلاف وپایان کار،9 مورد بررسی نقشه های معماری، صدور 20 مورد جوابیه عدم خلاف ، پایان کار و تشکیل پرونده جدید برای ساختمان های بلند مرتبه  ،5مورد بررسی  نقشه های اعلام واطفاء حربق اتوماتیک و11مورد ضوابط ایمنی برای ساختمانهای بلند  از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت هستند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.