امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آتشپاد اصغر مهدی پور رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری

دو تصادف و حادثه انفجار کپسول

یک کشته و دو مصدوم در دو حادثه رانندگی در یک شب به فاصله زمانی حدود بیست پنج دقیقه  
به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد در حادثه اول بر اثر تصادف برخورد دو دستگاه خودرو در بلوار باهنر ویلاشهر  که منجر به مصدومیت دو نفر گردید . و در حادثه دوم نیز برخورد یک دستگاه کامیونت با تریلر در آزاد راه سردار شهید کاظمی که منجر به فوت راننده کامیونت گردید.

آتشپاد اصغر مهدی پور مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد در این باره افزود: حادثه اول ساعت 22:24 سه شنبه شب 21 آبان ماه سال جاری (21/08/1398) تصادف دو دستگاه خودرو در بلوار باهنر شهرداری منطقه سه به سامانه 125 گزارش داده شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه شماره 4 به همراه دو دستگاه خودرو نجات به محل حادثه  اعزام گردیدند. در این حادثه به علت شدت برخورد، دو نفر از سر نشینان در خودرو محبوس بودند که آتش نشان ها مصدومین را از خودرو خارج  و جهت انتقال به مراکز درمانی در اختیار نیروی های اورژانس  قرار دادند .
مهدی پور گفت: در حادثه دوم که کمی بعد از حادثه اول رخ داد در ساعت 50/22  سه شنبه شب 21 آبان ماه سال جاری  (21/08/1398)  برخورد  یک دستگاه کامیونت با تریلر در آزاد راه سردار شهید کاظمی که منجر به فوت راننده کامیونت گردید. پس از اعلام این حادثه به سامانه 125، بلافاصله آتش نشان های ایستگاه های شماره 2 و 3 به همراه دو دستگاه خودرو نجات به محل حادثه  اعزام شدند.
مهدی پور ادامه داد: متاسفانه مشخص شد راننده کامیونت حادثه دیده به سبب جراحات وارده در محل سانحه جان باخته است .
وی در پایان افزود: با توجه به حوادث جاده ای مشابه رعایت نکات ایمنی در حین رانندگی از ضروریات است. ( با عرض پوزش از کیفیت عکسها / از دوربین گوشی استفاده شده است)

باز هم ال پی جی ، باز هم انفجار و آتش سوزی
به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد در پی تماس شهروندان با سامانه 125 در ساعت  30/18  دوشنبه شب مورخ 20/08/1398 مبنی بر بروز انفجار در یک خودروی نیسان واقع در کمربندی جنوبی میدان شهدا بعد از شرکت سابیر ، آتش نشان های ایستگاه های شماره 1 و 2 با دو دستگاه اطفائیه سبک و سنگین به محل حادثه اعزام شدند .

 آتشپاد اصغر مهدیپور مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد علت آتش سوزی این خودروی نیسان را نشت گاز اعلام کرد و گفت: در حین سوختگیری خودرو و نشت گاز ال پی جی موجب  انفجار و آتش‌سوزی خودرو مذکور شد .
مدیر عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري نجف آباد تصريح کرد: متاسفانه  عده اي از شهروندان اقدام به نصب غيراستاندارد سيستم گاز مايع در خودروهای خود مي نمايند که اين امر موجب حوادث ناگواري دراين زمينه شده است .
مهدیپور تاکيد کرد: گاز مايع به دليل سنگين تر بودن از هوا قدرت انفجاري بیشتری نسبت به گاز CNG دارد و حتي خطرات انفجاري آن بيشتر از بنزين است.
مدیر عامل سازمان آتش نشاني توصيه کرد : شهروندان از نصب کيت LPG بر روي خودروهاي خود خودداري نموده و با نصب غيراستاندارد اين کيت ها سلامت جان و مال خود و ديگران را به خطر نیندازند.
گفتني است ، سازمان آتش نشاني بارها نسبت به غيراستاندارد بودن اين گونه سوختگيري ها اطلاع رساني نموده اما متاسفانه عده اي با نصب غيراستاندارد اين تجهيزات و عده اي ديگر با فروش و شارژ کپسول هاي گاز مايع به این خودروها خطرات بي شماري را براي خود و ديگران فراهم مي آورند.( با عرض پوزش از کیفیت عکسها / از دوربین گوشی استفاده شده است)


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.