امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
رئیس اتحادیه عمده فروشان میادین میوه و تره بار اصفهان

کاهش 50 درصدی تولید صیفی جات اصفهان /کاشت صیفی جات در شرق استان کاملا از بین رفته است

رئیس اتحادیه عمده فروشان میادین میوه و تره بار اصفهان با بیان اینکه تولید صیفی جات استان 50 درصد به نسبت سال قبل کاهش داشته است،گفت: شرق اصفهان بزرگترین مرکز تولید صیفی جات استان بود که با قطع آب زاینده رود تولید این محصولات در آن کاملا از بین رفته است.

ناصر اطرج در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تا قبل از خشکسالی های اخیر صیفی جات استان علاوه بر مصرف داخلی همواره در حجم زیادی به سایر نقاط کشور نیز ارسال می شد.

وی با بیان اینکه به نسبت سال گذشته 50 درصد کاهش تولید صیفی جات داشته ایم، افزود: عمده تولید صیفی جات استان در منطقه شرق اصفهان صورت می گرفت که با قطع جریان آب زاینده رود در سال های اخیر تولید این محصولات کاملا از بین رفته است.

رئیس اتحادیه عمده فروشان میادین میوه و تره بار استان اصفهان ادامه داد: شهرستانهای غربی همانند فلاورجان و نجف آباد نیز از مراکز عمده تولید صیفی جات استان محسوب می شود که شرایط خوبی ندارد.

اطرج با بیان اینکه عمده فعالیت میادین در خرید میوه و سبزی از اردیبهشت تا آبانماه هر سال است، بیان داشت: آب چاه های شهرستان های غربی به دلیل اینکه آب زاینده رود تا نزدیکی کارخانجات بزرگ می رسد وضعیت بهتری نسبت به شرق دارد اما این آب بیشتر در سه ماهه اول سال است و در تابستان افت می کند.

ارسال عمده صیفی و میوه غرب استان از میدان درچه

وی تصریح کرد: البته بخش زیادی از کار ارسال میوه و تره بار شهرستان های غربی به استان های کشور از طریق میدان میوه و تره بار شهر درچه در حومه اصفهان صورت می گیرد.

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار استان یادآور شد: اساسا به دلیل فعالیت بالای میدان درچه محصولات منطقه غرب به میزان اندکی وارد میدان مرکزی اصفهان می شود.

اطرج ادامه داد: با وجود کاهش تولید میوه و سبزی استان با این حال میدان مرکزی میوه و تره بار اصفهان به دلیل وسعت زیاد همواره توان جذب این محصولات و انتقال آن داخل استان و سایر نقاط کشور را دارد.

وی درباره صدمات خشکسالی بر باغات میوه استان به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه باغات خمینی شهر که یکی از مراکز مهم تولید میوه تلقی می شد با تانکر در حال آبرسانی است و وضعیت خوبی ندارد.

رونق میوه و سبزی در شمال کشور و آذربایجان است

این عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری عمده فروشان میادین میوه و تربار با بان اینکه خشکسالی مشکلی کشوری است، بیان داشت: در حال حاضر تولید میوه و صیفی در استان های شمالی ، آذربایجان غربی و شرقی و البرز رونق دارد.

اطرج افزود: برای نمونه گوجه فرنگی که در حال حاضر در اصفهان به فروش می رسد از آذربایجان وارد این شهر شده در حالی که در دورانی که آب در زاینده رود بود اصفهان یکی از تولید کنندگان مهم این محصول تلقی می شد.

مدیریت برتر میدان تره بار اصفهان در سطح کشور

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: میدان مرکزی میوه و تره بار اصفهان به اذعان مسئولان کشوری دارای مدریت برتر در زمینه کنترل تخلفات شناخته شده است که این امر فقط با حمایت دستگاه های ذی ربط از این اتحادیه رخ داده است.

وی افزود: متاسفانه در میدان تره بار تهران واسطه ها میوه و سبزی را خریداری و در کنار خیابان های خروجی این شهر حتی به قیمت 100 درصد بیش از خرید هم می فروشند که باید با آنها برخورد قاطع شود.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.