امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

کمیته هماهنگی وساماندهی فضاهای شهری

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد، یکشنبه دهم آذرماه 1398، محمد مغزی نجف آبادی شهردار نجف آباد میزبان کمیته زیبازی در دفتر خویش بود.
در این جلسه مهندس احمدی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی، بیگدلی معاون خدمات شهری، مهندس فردوسی مدیرعامل سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی  و رضایی مدیر ارتباطات و اموربین الملل شهرداری نیز حضور داشتند.

این جلسه در ادامه جلسات زیباسازی  اوایل مهرماه و اواخر شهریورماه سال جاری برگزار گردید و طرحهای مختلف که در فراخوان تخصصی المانهای شهری دریافت شده بودند، مورد بحث و بررسی و تبادل نظر واقع گردیدند.
فراخوان این دوره که بصورت تخصصی برگزار گردید با دریافت نزدیک 480 اثر در چهار حوزه نورپردازی، آذین بندی شهر، دیوارنگاره ها، نمادها و المانهای حجمی صورت پذیرفت.
در فراخوان نورپردازی نزدیک 50 نمونه دریافت گردید و مواردی نظیر ریسه های نور، پایه های برق، تونل نوری ، المانهای نور و.. را شامل می گردید.
در فراخوان آذین بندی شهر نزدیک 100 طرح دریافت گردید  و مواردی  نظیر پرچم ، المانهای موقت، ایستگاه های نوروزی، فضاهای شهری ، منظر شهر و شادابی و .. را شامل می گردید.
در فراخوان دیوارنگاره ها نزدیک 30 نمونه دریافت گردید و دوبخش بازسازی دیواره های کاهگلی و نقاشی دیواری را شامل می گردید.
در فراخوان المانهای حجمی  نزدیک 300 اثر دریافت گردید که بیشتر بصورت تخصصی و ثابت و اکثراً پیرامون میادین بود و موارد مونمان، مونومانتال و نمادها و تندیس های شهری را شامل می گردید.
مقرر گردید جلسه آتی با حضور مدیران مناطق و مدیران عامل سازمانها درخصوص استقبال از بهار و تمهیدات این مناسبت برگزار گردد.
*مونومان : این واژه برای معرفی فضایست که در ذهن ماندگار است ،هر گونه طراحی مصنوع در رابطه با مسائل شهری که مبانی سه بعدی وتجسمی را به وجود آورد مونومان است.هر نوع ارتباطات تاریخی یاد واره ای که بتواند وجوح مختلف را بیان کند مونومان است. مانند بناهای یاد واره -ای, نمادها و تندیس ها,المان های شهری.
*مونومانتال: گونه های از مونومان است ,که در ایران باستان ومعماری سمبلیک ارزش داشته است.
مونومان تال در تعریف حرفه ای بنای منفرد است و به هیچ بنای نمی چسبد و چهار نما دارد.
مونومان تال در تعریف عامیانه ,اجتماعی,تاریخی بنای عظیم وبه خاطر ماندنی وشاخص است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.