امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

دیدار و تبریک مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد، چهارشنبه 13 آذرماه 1398 ،  محمدمغزی نجف آبادی  شهردار نجف آباد در دفتر خویش میزبان دکتر فریدون الله یاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ، علی ساعدی فرماندار فلاورجان، منوچهر مرادی مشاور شهردار اصفهان و سید صالح درخشان معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان بود.

در این جلسه که مهندس پزشکی ریاست شورای اسلامی شهرستان و دبیر شورای اسلامی شهر ، مهندس حجتی خزانه دار شورای اسلامی شهر،  ، آسیابانی و پوراسماعیلی اعضای شورای اسلامی شهر، مهندس احمدی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی، مهندس سلیمانی مشاور شهردار و تنی چند از مدیران دیگر شهری نیز حضور داشتند پیرامون بافت شهری نجف آباد و ظرفیتها و پتانسیهای حوزه گردشگری نیز بحث و تبادل نظر شد.
شهردار نجف آباد ضمن ارایه توضیحاتی درخصوص برنامه های مدیریت شهری در حوزه گردشگری ، تملک خانه های تاریخی، گذر فرهنگ و هنر هفت برج خارون ،کمک به احیا بافت تاریخی و سنتی شهر، استقبال ازبهار و...توضیحاتی ارایه نمود.
وی همچنین درخصوص باغ موزه شهر، باغ گلها و بوستان زندگی مواردی را بیان داشت و افزود در پروژه بوستان زندگی شاهد اجرای پارک طولی از غرب (هفت لتی) به شرق(گلستان شهدا) نجف آباد هستیم که مراکز گردشگری، اقامتی و توریستی در اطراف آن تعبیه خواهد شد  و خانواده ها جهت بهره مندی از آن چند روزی برنامه ریزی خواهند کرد.

محمد مغزی نجف آبادی ابراز امیدواری کرد با عنایت به فعالیتهای انجام شده مدیریت شهری ، نگاه ویژه ای توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با درنظر کردن ظرفیتها و پتانسیلهای معنوی ، ایثار و شهادت و مباحث گردشگری و صنایع دستی شهر نجف آباد لحاظ گردد.
اعضای شورای شهر نیز در سخنانی ضمن تشکر از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در خصوص حمایت ویژه از شهرستان نجف آباد در کمیسیون های مختلف استان ، خواستار معرفی و قراردادن نجف آباد در زمره شهرهای برتر گردشگری شدند.
علی ساعدی فرماندار فلاورجان و منوچهر مرادی مشاور شهردار اصفهان با تبریک انتصاب شایسته شهردار نجف آباد ، به شورای اسلامی شهر نیز بدلیل انتخاب هوشمندانه شخصی از بدنه شهرداری به این سمت تبریک گفته و ابراز امیدواری کردند با انتخاب شهرداری خلاق ، فعال و با وجود تیمی کاردان و باتجربهشاهد تداوم فعالیتها و پیشرفتهای خوب شهر نجف آباد باشیم.

دکتر الله یاری در این جلسه ضمن تبریک انتصاب محمد مغزی به عنوان شهردار نجف آباد، با یادآوری جایگاه ویژه این شهر در استان و کشور خاطرنشان ساخت : نجف آباد یکی از قطبهای مهم فرهنگی، تاریخی و علمی کشور است که باید تلاش کنیم این شهر درشأن و جایگاه خویش مطرح شود و از زحمات خوب و موثری که در دوره های چهارم و پنجم شوراهای اسلامی شهر که توسط مدیریت شهری در این حوزه  در جهت احیای  اماکن تاریخی و گردشگری و پتانسیلهای مختلف موجود  صورت گرفته نیز تشکر بعمل آورد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان ضمن اشاره به جلسات و بازدید های خویش از شهرعلم، ایمان و ایثار عنوان داشت شاهد اتفاقات بزرگی در این شهر بوده ایم و اقدامات مطلوب شهرداری نجف آباد در نوروز امسال باعث شد این شهر جزء  گزینه های مطرح و برتر استان در حوزه گردشگری معرفی گردد
دکتر الله یاری با اشاره به ظرفیت بالای صنایع دستی نجف آباد، عنوان داشت هر شهر را باید با ارزشهای تاریخی نهفته در درونش شناخت و مطرح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت، علم ، دانش و خلاقیت، هنر و وجود خانه های تاریخی و سنتی و بازار نجف آباد از مهمترین  شاخصهای این شهرهستندکه باید در بازتاب ظرفیتهای آن پیگیری و اهتمام ویژه ای معمول گردد.

وی از دغدغه های خویش در دو موضوع عصارخانه اخلاقی و برج های دوقلو صفا گفت و ضمن یادآوری چندین مورد مشابه ، از عزم خویش و مجموعه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در حفاظت ، ترمیم و نهایتاً تملک در جهت بهره مندی شهروندان از این دو اثر منحصر به فرد خبر داد و در پایان دستورات لازم به معاون مربوطه در خصوص تشکیل کمیته خاص ثبت میراث بالفعل نجف آباد با همکاری شهرداری نجف آباد و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان را ابلاغ نمود.

 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.