امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

جلسه و بازدید ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان

جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان به ریاست معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان برگزار گردید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد، چهارشنبه 27 آذرماه 1398، جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان به میزبانی فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

این جلسه با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان و هیات همراه، فرماندار ، دادستان شهرستان، شهردار نجف آباد، معاون عمرانی فرماندار، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، بخشداران مرکزی و مهردشت، مسئولان اداری، اجرایی، نظامی و انتظامی شهرستان، شهرداران شهرهای تابعه و سایر اعضاء، جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان برگزار گردید.    
در این جلسه مهندس راعی ضمن تقدیر از حضور آقای مهندس شیشه فروش و هیات همراه، حضور ایشان در شهرستان را نشان از تعلق خاطر مسئولان ارشد استان به حمایت از مردم شریف و فهیم شهرستان برشمردند.

در این جلسه تبیین اولویت های برنامه ریزی شده در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان صورت پذیرفت ودر خصوص مواردی نظیر : حفر چاه های جذبی، ایجاد شیارها و ترانشه ها جهت هدایت آب های سطحی ناشی از بارندگی های موسمی و فصلی، طرح های آبخیز داری و گسترش پوشش گیاهی در سطوح بیابانی و نیمه بیابانی مشرف به شهرستان، ضرورت تقویت سیل بندهای حاشیه شهر و نواحی حاشیه ای پادگان عاشورا در حومه شهر نجف آباد، مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه های فصلی مانند رودخانه مرغاب، کنترل و صیانت از حریم قنوات نظیر قنات شیربچه، قنات های گزستان و احمدآب (همراه با برنامه ریزی مدون و اجرایی جهت لایروبی آنها) و همچنین در مورد قنات های بخش مهردشت و رعایت حریم قنات و ایجاد خطوط انتقال گاز  و.. بحث و تبادل نظر شد.

محمد مغزی نجف آبادی شهردار نجف آباد نیز در سخنانی نقاط حادثه خیز شهردر بارندگی و سیل را معرفی و از برنامه های مدیریت شهری  نظیر کمربند سبز، حفر چاه های جذبی ، لایروبی جویهاو مسیل شمال شهر ماهیانه یکبار،اصلاح پلهای معیوب، رفع آبگرفتگی ها، مالون کاری ،مباحث آبخیزداری و ... سخن گفت و ابراز امیدواری کرد شاهد کاهش موارد بحرانی در اینخصوص با تعاملات و همکاری بین بخشی باشیم.
در ادامه جلسه نیز عنوان گردید  بر اساس نتایج به دست آمده در پایش مانورهای صورت پذیرفته شهرستان حضور نیروهای امدادی و تیم مدیریت بحران در موقعیت های هدف را بنابر سرعت احصاء شده مناسب بوده و  یادآور شدند که لازم است تا به کمک بسیج گسترده تر عمومی و هماهنگی بیشتر میان دستگاهی در سطح استان و شهرستان این میزان نیز به ایده آل نزدیک تر گردد و سرعت عمل نیروها همراه با گسترش فرهنگ حمایت عمومی و همکاری عمومی به شیوه ای راهبردی در جامعه افزایش یابد.

همچنین مصوب شد  بخشداران، شهرداران و دهیاران تابعه میدان نظارتی خود را بر ساخت و سازهای غیر مجاز و فاقد ضوابط قانونی در حاشیه رودهای فصلی، گود برداری ها و برداشت های غیرفنی و غیر اصولی یا غیر استاندارد برای ساخت ابنیه گسترش داده و در همکاری با دادگستری شهرستان، نیروی انتظامی، مدیریت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان با افراد خاطی برخورد قانونی و به دور از مماشات نمایند.
 مهندس شیشه فروش ضمن تقدیر از فعالیت های صورت پذیرفته در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان ضمن پاسخگویی به درخواست های تبیین شده به بیان راهکار های مدون قانونی در راستای حل و کاهش مسائل پرداختند و همچنین بر ضرورت تهیه سند راهبردی مدیریت بحران تاکید و تصریح نمودند.

در پایان نیز با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ، فرماندار، شهردار نجف آباد وجمعی دیگر از مسئولین بازدیدی میدانی از مسیرقنات شیربچه تا فلکه بسیج صورت پذیرفت و موارد آن نظیر ریزشها، فعالیتهای صورت پذیرفته ، تمهیدات مدیریت شهری دراینخصوص و... مورد بحث و تبادل نظر بودند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.