امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
اصفهان - ایرنا -

قطار حومه‌ای نجف‌آباد - اصفهان به دانشگاه آزاد متصل می‌شود

 

قطار حومه‌ای نجف‌آباد - اصفهان به دانشگاه آزاد متصل می‌شود

موافقتنامه احداث خط قطار حومه‌ای اصفهان - نجف‌آباد بین شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، شهرداری نجف‌آباد و شهرداری اصفهان در سال ۹۴ منعقد شد و بر اساس آن، این خط ریلی پس از عبور از شهرهای نجف‌آباد، کوشک، گلدشت، کهریزسنگ و دُرچه به خط دوم قطار شهری کلانشهر اصفهان متصل خواهد شد.این طرح در زمان حاضر در مرحله مطالعاتی قرار دارد.

امروز چهارشنبه تفاهمنامه طرح اتصال دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد از طریق قطار حومه‌ای نجف آباد - اصفهان به قطار شهری اصفهان به امضای رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور و شهردار نجف‌آباد رسید تا بر اساس آن، نخستین ایستگاه این خط در دانشگاه آزاد نجف‌آباد، احداث شود.
بر اساس این تفاهمنامه، حق بهره‌برداری از ۳۷.۵۴ هکتار از اراضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با حفظ مالکیت برای احداث ساختمان دپوی اولیه و ۲ ایستگاه قطار حومه‌ای نجف‌آباد - اصفهان در داخل این دانشگاه به شهرداری نجف‌آباد واگذار شد.

شهردار نجف‌آباد روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: خط قطار حومه‌ای نجف آباد به اصفهان مصوبه‌های مورد نیاز را از شورای عالی ترافیک کشور و شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان اخذ کرد و مرحله اول مطالعات آن در حال اتمام و مرحله دوم در حال عقد قرارداد است.

محمد مغزی نجف‌آبادی افزود: امروز بر اساس تفاهمنامه‌ای که با رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور منعقد کردیم مقرر شد ۳۷.۵۴ هکتار از اراضی دانشگاه آزاد نجف‌آباد برای احداث ساختمان دپو و ۲ ایستگاه قطار حومه‌ای نجف‌آباد به اصفهان در اختیار شهرداری قرار گیرد و هفت کیلومتر به مسیر این خط ریلی اضافه شود.

وی با بیان‌اینکه با امضای این تفاهمنامه، نخستین مسیر ریلی دانشگاهی کشور از نجف‌آباد آغاز می‌شود، اظهار داشت: قطار حومه‌ای نجف‌آباد به اصفهان ۲۹.۷ کیلومتر طول دارد و مقرر است به خط دوم قطار شهری اصفهان و در آینده نزدیک به شبکه ریلی راه‌آهن کشور متصل شود.

مغزی نجف‌آبادی، هدف از اجرای این طرح را افزایش ایمنی در حمل و نقل و کاهش تصادف‌های جاده‌ای اعلام و اضافه کرد: نجف‌آباد دارای ظرفیت‌های فراوان مانند جمعیت حدود ۴۰ هزار نفری دانشجو، دانشگاه‌های مختلف، حوزه علمیه، بازار و واحدهای صنعتی است و روزانه تعداد زیادی سفر بین شهری در مسیر آن به اصفهان انجام می‌شود.

وی با اظهار امیدواری برای آغاز هرچه زودتر عملیات اجرایی این طرح خاطرنشان کرد: این خط قطار حومه‌ای در ایستگاه مدرس نجفی به خط دوم قطار شهری کلانشهر اصفهان متصل می‌شود.

خط دوم قطار شهری اصفهان به مسافت ۲۴ کیلومتر از شرق به غرب این شهر امتداد دارد و شهرک امام حسین(ع) در شمال شرق را به مرکز شهر و سپس به میدان شهدای خمینی‌شهر در غرب اصفهان متصل می‌کند. 

عملیات حفاری تونل خط دوم قطار شهری اصفهان با بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار اسفند سال ۹۷ آغاز شد.

در زمان حاضر خط یک قطار شهری اصفهان از شمال به جنوب آن در ۲۰ کیلومتر با ۲۰ ایستگاه فعال است.

شهرستان نجف‌آباد با ۳۳۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری غرب اصفهان است.

دانشگاه آزاد نجف‌آباد با ۲۶ هزار دانشجو و ۱۴ دانشکده در ۳۰ کیلومتری غرب اصفهان و شمال شهر نجف‌آباد قرار دارد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.