امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
ایسنا/اصفهان

دانشـگاه آزاد نجف‌آباد به متروی اصفهان متصل می‌شود

افتتاح فاز دو خط یک مترو اصفهان با حضور اسحاق جهانگیری

ایسنا/اصفهان تفاهم‌نامه «طرح اتصال دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به مترو اصفهان» به امضای رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و شهردار نجف‌آباد رسید.

تفاهم‌نامه طرح اتصال دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد به مترو اصفهان از طریق قطار حومه‌ای نجف‌آباد - اصفهان با احداث دپوی اولیه و دو ایستگاه در اراضی دانشگاه، به امضای دکتر طهرانچی- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و محمد مغزی- نجف‌آبادی شهردار شهر نجف‌آباد رسید.

با انعقاد این تفاهم‌نامه، حق بهره‌برداری بخشی از اراضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، با حفظ مالکیت به منظور احداث دپوی اولیه و دو ایستگاه قطار شهری نجف‌آباد - اصفهان در داخل دانشگاه به شهرداری نجف‌آباد واگذار می شود.

با در نظر گرفتن حدود ۲۵ هزار سفر روزانه و با توجه به اینکه ۱۳۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس و بیش از ۲۵۰۰ خودرو شخصی، امور مربوط به ایاب و ذهاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع مستقل نجف‌آباد را انجام می دهند، به منظور افزایش ایمنی در حمل و نقل و کاهش حوادث جاده‌ای، طرح اتصال دانشگاه به مترو اصفهان و شبکه ریلی کشور در دستور کار قرار گرفت که با عقد این تفاهم نامه، وارد مرحله اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف اباد، براساس این تفاهم‌نامه، با افزایش ۷ کیلومتری مسیر خط ریلی قطار حومه‌ای نجف‌آباد - اصفهان و احداث دو ایستگاه و دپوی اولیه قطار، در ۳۷ هکتار از اراضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، این واحد به خط ۲ مترو اصفهان و در آینده نزدیک به شبکه ریلی راه‌آهن کشور متصل می شود.

گفتنی است در جلسه امضای این تفاهم‌نامه، عباس رضایی- استاندار اصفهان، ابوالفضل ابوترابی- نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، علی سروری مجد- مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی ، پیام نجفی -رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان وامیررضانقش- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد نیز حضور داشتند.

 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.