امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی

بازدید بهاری / استقبال از بهار / المان هنر پارسی و گذر ماهور

 شامگاه جمعه یکم فروردین ماه 1399،  شهردار نجف آباد بهمراه معاون امور زیربنایی و مدیر عامل سازمان بازآفرینی شهرداری بازدیدی از مراحل پایانی المانهای ماهور و هنر پارسی بعمل آورد.

محمد مغزی نجف آبادی شهردار نجف آباد در حاشیه این بازدید در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهردای عنوان داشت : المان هنرپارسی برگرفته از شعر آقای سلطانی در وصف نجف‌آباد با مضمون " نجف آباد شمع اصفهان است _بهشت دولت نصف جهان است " می باشد که  به قلم  استاد احمد احمدی نوشته شده است.

طرح این المان بعد از تصویب در کمیسیون کارشناسی بررسی طرحها و برگزاری جلسات تکمیلی در سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی مراحل طراحی معماری آن انجام و طراحی ، محاسبات و کنترل آن در مدت سه هفته صورت پذیرفت که پس از آن ساخت سازه فلزی المان بعد از  25 روز آماده گردید.

جانمایی این المان 13 متری در میدان گلها صورت گرفته و پایه موجود با تغییر نمای بیرونی و ظاهر بعد از انجام عملیات بین ریزی سازه المان بر روی آن نصب گردید.

رنگ این المان سفید و حروف کامپوزیتی مسی رنگ برش خورده با سی ان سی برروی آن نصب گردیده و نورپردازی دفنی از روی پایه و آفتابی رنگ جلوه آن را مضاعف ساخته است.

طرح گذرماهور نیز بعد از تصویب در کمیسیون کارشناسی بررسی طرحها و برگزاری جلسات تکمیلی در سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی، توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضای های شهری اجرا گردید.

 این گذر پس از انجام مراحل طراحی و معماری ، محاسبات و کنترل آن در مدت دو هفته صورت پذیرفت که بعد از آن ساخت ستونهای فلزی ، کابلهای رابط بکسل یک سانتی به طول 1400 متر و کابل کشی آن عملیاتی گردید.

این  گذر 45 متری با عرض 8 متر در محیطی باز و طویل پیشنهاد گردید که توانایی ایجاد کافه روباز را نیز داشته باشد و همچنین غرفه های " بازآرت " در طول آن به نمایش و فروش محصولات فرهنگی خود بپردازند در همین راستا پی این المان بعد از دو هفته  در بلوار استقلال بتن ریزی گردید و نصب ستونهای آن عملیاتی گردید که 1400 متر ریسه ال ای دی سوزنی به رنگ آفتابی با افکت نورسفید در آن جلوگره  شده است.

 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 2.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.