امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

پیام محمد مغزی نجف آبادی شهردار نجف آباد به مناسبت روز معلم

 بسم الله الرحمن الرحیم

رمز جاودانگی هر تمدنی را باید در میزان بسط آگاهی و علم در میان مردمان آن جامعه جستجو نمود و قضاوت در خصوص نقش‌آفرینی ممتاز انسان‌ها در هر عصر و زمان را با ارزیابی میزان رواج اندیشه و دانش در میان آنان سنجید، با چنین نگاهی به جامعه بشری، به مقام والای انسان‌هایی پی می‌بریم که عمر خود را صرف علم‌آموزی،آگاهی‌بخشی ،معرفت‌شناسی و تلاش در جهت ارتقا سطح بینش و دیدگاه فردی و جمعی آحاد جامعه نموده‌اند.
اعتلای ایران اسلامی منبعث از تلاش های معلمانی است که شمع وجود گرانقدر خویش را برای تربیت فرزندان ایران زمین نثار می نمایند و نام معلم، ماندگار ترین واژه ای ست که برای همیشه با دیروز و امروز و فردای اهل خرد و اندیشه همراه است.
دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت متفکر و فیلسوف عالی مقام و استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری و آغازین روز هفته بزرگداشت معلم یادآور تلاش و مجاهدت مردان و زنان فرهیخته و فرهنگ سازی است که در تاریخ پرافتخار این سرزمین در حریم معطر و نهاد مقدس مدرسه زیباترین جلوه های تعلیم و تربیت را به نمایش گذاشته و فرزندان این مرز و بوم را به گوهر دین و اخلاق و دانایی زینت می بخشند.
اینجانب سپاس خویش را به محضر همه اساتید و معلمان که فرزندان این مرز و بوم وامدارشان هستند خصوصاً جامعه فرهنگیان نجف آباد،  ابراز داشته و تلاش های بی شائبه تلاشگران عرصه علم و مجاهدان صحنه عمل را ارج  نهاده و توفیقات روز افزون همگان را در ظل توجهات حضرت بقیه الله الاعظم (عج) از پیشگاه حضرت سبحان مسألت می نمایم.

 محمد مغزی نجف آبادی_شهردار نجف آباد

 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 4.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.