امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

بهسازی گلزار شهدای نجف‌آباد در یک مجموعه طراحی

مدیر ارتباطات و اموربین الملل شهرداری نجف‌آباد گفت: از ماه‌ها پیش بهسازی تصاویر شهدا و تعدادی از نمادهای موجود در گلزار شهدا در دستور کار قرار گرفته ، این کار طی یک بسته طراحی  چند مرحله ای  برنامه‌ریزی و اجرایی گردید.

ابراهیم رضایی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری بعنوان اولین مرحله طراحی بهسازی تصاویر گلزار شهدای نجف آباد به طراحی ، ساخت و نصب تصاویرحضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله) در سردر ورودی گلزار شهدا  اشاره کرد که در حال حاضر مراحل پایان ساخت خود را پشت سر می‌گذارد.
وی با تقدیر از  همکاری بنیاد شهید در این روند بیان داشت: با توجه به یکسان‌سازی قبور شهدا طی سال‌های گذشته که به عنوان اقدامی ملی انجام گرفت، تابلوهای بالاسر شهدا حذف شده بود و به همین دلیل به عنوان دومین اقدام، طراحی و ساخت تابلوهای قبور در دستور کار قرار گرفت.

رضایی از انجام  این طرح در مزار شهدای اصفهان و تعداد دیگری از شهرهای کشور سخن گفت و ادامه داد: تمامی تصاویر شهدا از بنیاد شهید گرفته شد و در مواردی که نیاز به مرمت تصویر یا افزایش کیفیت آن بود، کار گرافیکی مورد نیاز انجام گرفت و تابلوها به تدریج ساخته و نصب شد.
مدیر ارتباطات و اموربین الملل شهرداری نجف‌آباد درج تصویری بزرگ و واضح از شهید در یک طرف تابلو و تصویری کوچکتر در پشت آن را دیگر ویژگی تابلوها دانست و ضمن اشاره به تاثیر این موضوع در پیدا کردن راحت‌تر مزار یک شهید بیان داشت :  یکی دیگر از بخشهای طراحی را نوسازی تابلوهای مربوط به شماره قطعات قبور شهدا به کمک طراحی جدید که در آن  تصویری از امام راحل و مقام معظم رهبری(مدظله) همراه با جمله‌ای تاریخی و خاطره انگیز از حضرت امام(ره) در مورد شهدا درج شده است که مشاهده آن می‌تواند خاطرات دوران دفاع‌مقدس را برای مخاطبان زنده کند.

رضایی مرحله آخر این طراحی را مربوط به نوسازی تابلوهایی که لابه‌لای مزار شهدا به انعکاس پیام‌ها و جملات ارزشی اختصاص پیدا کرده است عنوان داشت که  طراحی متفاوتی برای آن در نظر گرفته شده و بهسازی آنها در دستورکار قرار گرفته است.

 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
۱ دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.