امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

سه مغازه در بازارچه نجف‌آباد دچار حریق شد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف‌آباد گفت: آتش‌سوزی روز گذشته در بازارچه نجف‌آباد از یک مغازه کفش فروشی به دلیل اتصالی برق آغاز و به دو مغازه لباس فروشی مجاور در ضلع غربی سرایت کرد.

سه مغازه در بازارچه نجف‌آباد دچار حریق شد

اصغر مهدی‌پور امروز در مصاحبه با خبرنگار فارس در نجف‌آباد اظهار داشت: ساعت ۱۳ و ۳۷ دوشنبه ۲۳ تیر ماه ۹۹ با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی نجف‌آباد تماسی مبنی بر آتش‌سوزی در بازارچه مطهری گرفته شد که بلافاصله ۹دستگاه خودروی اطفائیه به همراه ۲۰ نفر آتش‌نشان در ساعت ۱۳ و ۳۹ دقیقه در محل حاضر شده و اقدامات لازم در خصوص مهار و کنترل آتش را انجام دادند.

 

وی با عنوان این‌که این حادثه مصدوم جانی نداشت، ابراز داشت: آتش‌سوزی از یک مغازه کفش فروشی به دلیل اتصالی برق و سرایت به دو مغازه لباس فروشی مجاور در ضلع غربی صورت پذیرفت که باعث خسارت جدی به مغازه کفش‌فروشی شد و دو مغازه دیگر حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد خسارت را شامل شد.

 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد اظهار داشت: پس از مهار آتش، نیروهای خدمات شهری در محل حاضر شدند و پاکسازی، نظافت و شست‌وشو و جمع‌آوری ضایعات محل صورت پذیرفت، به نحوی که یک ساعت پس از آتش‌سوزی شرایط در بازار به حالت عادی خود بازگشت.

 مهدی‌پور حضور نیروهای اورژانس، اداره برق، اداره گاز و نیروی انتظامی را به موقع دانست و افزود: جدی گرفتن تذکرات و توصیه‌های ایمنی توسط صنوف و انجام توصیه‌ها و رعایت حداقل شرایط ایمنی نظیر تعویض سیم‌کشی‌ها، داشتن کپسول آتش‌نشانی، آژیر هشدار، سازه مطمئن محل کسب و همچنین تعامل بیشتر ایشان با مجمع امور صنفی و بازرسین اداره کار از ملزومات است.

وی ازدحام جمعیت در حوادث و سوانح را یکی از دلایل مهم و مزاحم در روند خدمت‌رسانی و جلوگیری از تسریع کار دانست و متذکر شد: در محل حادثه هر لحظه احتمال اتفاق غیرمترقبه‌ای هست، و در این روز آتش‌نشانان ۳ کپسول گاز ۱۱ کیلویی گداخته که با حرارت قرمز شده بودند را از محل خارج کردند که هر لحظه ممکن بود با انفجار و بروز حادثه شاهد فاجعه ناگوار در این محل باشیم.

 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد از شهروندان درخواست کرد در این‌گونه حوادث فاصله مطمئن از محل حادثه را رعایت کرده ‌تا علاوه بر امدادرسانی مطلوب نیروهای امدادی از بروز حوادث تلخ برای شهروندان جلوگیری شود.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.