امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
محمد مغزی نجف آبادی شهردار نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

احیا خانه ایثار نجف آباد / فیلم

محمد مغزی نجف آبادی شهردار نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری عنوان داشت : با عنایت به فرموده مقام معظم رهبري(مدظله) " نجف آباد  شهر علم، ايمان و ايثار  " و با توجه به سبقه شهر شهیدان در حوزه های ایثار و شهادت و لزوم حفظ این آثار ، مدیریت شهری نجف آباد در این راستا اقدام به تملک خانه شهیدان حجتی به عنوان  "خانه ایثار نجف آباد " نموده است .

مغزی عنوان داشت این خانه تاریخی متعلق به خانواده چهاربرادر شهید سرافراز حجتی و دو شهید دیگر این خانواده  بوده و دارای اهمیت فرهنگی و اجتماعی ویژه ای است ، این خانه در انقلاب اسلامی شاهد شکوفایی شهیدان و فرماندهان دفاع مقدس از خطه نجف آباد و محل فعالیتهای پشتیبانی دفاع مقدس بوده است که پس از تملک، ابلاغ برنده پیمانکار و مراحل قانونی آن صورت پذیرفته است و در جهت بازسازی و بهسازی حرکت می کند.
 وی درخصوص این بنا عنوان داشت زمین خانه در مستطیلی با کشیدگی در راستای شمالی جنوبی است که حول حیاطی مربع قرار گرفته اند و ورود به خانه از گوشه جنوب شرقی زمین و به واسطه راهرویی طولانی صورت می گیرد که جبهه شمالی دو دهانه هم اندازه و رو به حیاط دارد که هریک از دهانه ها شامل اتاقی است که در پس یک ایوان قرار دارد و ورودی خانه راهرویی است که در گوشه جنوب شرقی زمین آغاز شده و به گوشه جنوب شرقی حیاط وصل می شود.
شهردار نجف آباد عنوان داشت  این خانه به نشانی خیابان قدس، کوچه شهیدان حجتی پس از خانه تاریخ و مفاخر، خانه علم توسط شهرداری نجف آباد تملک و پس از گذران مراحل بهسازی و بازسازی به عنوان خانه ایثار نجف آباد احیا خواهد شد .
مغزی نجف آبادی در پایان گفت: ظاهر و نما و سبک زندگی و ساده زیستی این خانه محفوظ خواهد ماند  و مورد مرمت و احیا قرارمی گیرد  و ابراز امیدواری کرد خانه شهیدان حجتی به عنوان خانه ایثار نجف آباد محلی برای معرفی، نمایش و پاسداشت الگوهای جاودان شهر در اختیار شهروندان ايثارگر، ولايتمدار و انقلابي قرار گیرد.
شایان ذکر است نجف آباد با 2583 شهید، 3870 جانباز، 388 آزاده، 220 خانواده دو فرزند شهید، 13 خانواده سه فرزند شهید و یک خانواده چهار فرزند شهید، و 77 سردار شهید، یکی از پرافتخارترین شهرستان های کشور در ایثار و شهادت به ویژه در دوران دفاع مقدس می باشد، به طوری که 5 اسفند در تاریخ این شهر مصادف با شهادت بیش از 190 شهید لشکر خط شکن 8 نجف اشرف تنها در یک روز از عملیات خیبر و شهادت 330 شهید در این عملیات بوده که به عنوان روز حماسه و ایثار نجف‌آباد در تقویم این شهر ثبت شده است.

لینک آپارات :https://www.aparat.com/najafabadm



این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.