امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

کباب گوشت شتر با سیخ انجیر

برای تهیه کباب گوشت شتر با سیخ انجیر، اولین چیزی که نیاز دارید، گوشت فیله یا حداقل «راستا» از شتر است؛ اگر این شتر جوان باشد، کارتان خیلی راحت‌تر خواهد بود و هر قدر سن شتر ذبح شده بیشتر باشد، نتیجه ضعیف تری خواهید گرفت.
کار بعدی شما، خرد کردن گوشت است که باید لقمه های درشت تری نسبت به کباب های معمولی بگیرید چون سیخ های انجیری، خودشان ضخامتی دارند و این باید لحاظ شود. گوشت خرد شده و شسته شده را می توانید روی تعدادی برگ انجیر گذاشته و چند برگ دیگر هم روی گوشت ها بگذارید. این کار به ترد شدن بیشتر گوشت ها کمک خواهد کرد.
مرحله بعد، تهیه سیخ انجیری است. بهترین انتخاب شما پاجوش های درخت است که جوان، تمیز و دارای طول مناسب و بدون انحنا بوده و می توانید متناسب با عرض منقل خود، طول آن ها را انتخاب کنید.
نکته مهم دیگر در مورد سیخ های انجیری، زخمی کردن آن ها است به طوری که شیره درخت انجیر بتواند در موقع تهیه کباب از بافت چوب خارج شده و با نفوذ در گوشت، بافت آن را ترد کند. یعنی باید در چند نقطه، پوست سیخ ها را بکنید تا امکان خروج شیره وجود داشته باشد. البته پیش شرط این کار، این است که شما قطعاتی از درخت انتخاب کرده باشید که دارای شیره کافی باشد.
به این نکته هم توجه داشته باشید که فاصله زمانی سیخ گرفتن گوشت ها تا کباب شدن آن ها، حداکثر باید یک الی دو ساعت باشد چون اگر بیشتر از این طول بکشد، شیره سیخ ها کار خود را کرده و بافت گوشت را چنان ترد می کند که موقع کباب کردن، بخشی از گوشت از سیخ خواهد ریخت.
استفاده از چربی و پیاز و دیگر مخلفات در لابه لای لقمه های گوشت شتر، چیزی است سلیقه ای که هر کس روش خاص خود را خواهد داشت.
آتش منقل شما باید حسابی چاق و آماده بوده و موقع کباب کردن نباید زیاد باد بزنید؛ کباب سیخ انجیری در مقایسه با سیخ های معمولی، در مجموع باد زدن کمتری می خواهد.
مواظب باشید کباب را به قدری باد نزنید که گوشت حالت برشته و نزدیک به سوختن پیدا کند. مثل بقیه کباب ها، این نوع کباب نیز دو مرحله ای است. اول نیم پز شده و بعد از یک مرحله بین نان گذاشتن که باعث تمرکز بخار لقمه های گوشت در داخل بافت آن و کمک به پخت بهتر می شود، باید برای دفعه دوم سیخ های انجیری را روی آتش بگذارید.
در مجموع وقتی بهترین کباب سیخ انجیری را درست کرده اید که لقمه گوشت به راحتی بلعیده شده و نیاز چندانی به جویدن نداشته باشد.

لینک آپارات :https://www.aparat.com/najafabadm



این مطلب چقدر مفید بود ؟
(2 امتیاز , میانگین: 3.5 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.