امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

بازدید عمرانی بارانی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد محمد مغزی نجف آباد شهردار نجف آباد  به اتفاق محمد حسن آسیابانی نایب رییس و عیدی محمد طرقی دبیر شورای اسلامی شهر، معاون امورزیربنایی و جمعی دیگر از مدیران ستادی شهرداری از مسیر کوچه باغ زندگی (قسمت شرقی و سمت پل زندگی و قسمت غربی سمت بیشه )  و بهسازی ورودی غربی نجف‌آباد دیدار و ازروند امور و فعالیتها بصورت میدانی بازدید کردند.

پروژه عظیم "کوچه باغ زندگی" که تا پیش از این به عنوان بوستان زندگی شناخته می‌شد در چند مرحله طراحی شده که پس از بهره‌برداری از بخش‌هایی ابتدایی آن در سال‌های گذشته، امسال نیز افتتاح چندین قسمت این مجموعه با دستان معاون عمرانی وزیر کشور صورت پذیرفت که تاثیر کوچه باغ زندگی بر توسعه متوازن شهر در دو بخش جنوبی و شمالی و احیاء یک جاذبه تاریخی شهر است.
ابتدای این مسیر هفت کیلومتری از محدوده موسوم به «هفت لتی» به عنوان محل ورود آب به شهر و نمادی از حیات و تولد شروع شده و بعد از عبور از باغات جنوب شهر و جاذبه‌های طبیعی و جدید، به گلزار شهدا ختم خواهد شد.
بازسازی نمونه‌ای از برج‌های تاریخی کبوترخانه، برکه آب، فضاهای اداری، فرهنگی و تجاری، سرویس بهداشتی، مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و دسترسی‌های محلی به عنوان بخش‌های شاخص این مسیر هستند و این مجموعه گردشگری شاخص که المان‌های متعددی در آن ایجاد خواهد شد و چهار منطقه شهر نجف‌آباد را در بر خواهد گرفت.

در تقاطع این دو مسیر، پل کابلی زندگی با دهنه پنجاه متر طراحی شده و که در حال پایه‌های بیست‌ودو متری آن ساخته  شده است.
برگزاری سه مناقصه : عرشه و رمپ ، رمپهای طرفین و جابجایی حساس و پرکار کابلهای برق( زیرزمینی شدن) صورت پذیرفته و در حال حاضر فونداسیونها ودکل پل و جابجایی کابهای برق اجرایی شده است و ساخت عرشه در کارگاه شهرک صنعتی به پایان رسیده است و با یاری پروردگار و همت مدیریت شهری بزودی نصب می گردد.
 عرشه این پل که به صورت سازه‌ای کابلی طراحی شده، شش متر عرض داشته و در طرفین آن دو رمپ مارپیچ هر کدام به طول یکصد و پنجاه متر و شیب ملایم سه درصد در نظر گرفته شده که عابرین پیاده و دوچرخه‌سواران بدون زحمت خاصی امکان عبور از روی آن را خواهند داشت که ستونهای ضلع شرقی اجرایی و عملیاتی شده و در ضلع غربی بعد از اجرای فونداسیون(آرماتوربندی و بتن ریزی) اجرایی و عملیاتی شده است و ستونها در مرحله قالب بندی هستند.

در محلهای ارتباطی و در چهارگوش پل چهارسوقهای دوطبقه بصورت اجرایی تعبیه می گردد که طبقه دوم آن همسطح پل خواهد بود و کاربری تجاری داشته و در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد.
مجموعه طرح گردشگری کوچه باغ زندگی به تدریج با مجموعه‌های خدماتی، رفاهی و تفریحی در نظر گرفته شده برای اطراف آن تکمیل خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود با توجه به دسترسی‌های مناسب خود، به یکی دیگر از جاذبه‌های پربازدید شهر نجف‌آباد و استان اصفهان تبدیل شود.
 در بهسازی ورودی غربی نجف‌آباد،  با پایان مطالعات و طی مراحل قانونی ورودی غرب نجف آباد و با توجه به فعالیت شهرک صنعتی شماره یک نجف‌آباد در این محدوده و قرار گرفتن مسیر اصلی مواصلاتی غرب استان ، ترافیک این مسیر پر تردد به دو باند رفت و برگشت ایجاد شده منتقل گردید  و هم اکنون  مبحث محوطه سازی و اجرای المان میدان نجف اشرف دردستورکار قرار گرفته است.

بهسازی ورودی غرب نجف‌آباد نمادی از ایوان حرم حضرت علی (ع) در نجف اشرف می باشد و  به نوعی نمادی از تاریخچه تشکیل شهر نجف‌آباد و خواهرخواندگی سال‌های اخیر این شهر با نجف‌اشرف محسوب می‌شود که برای این میدان یک المان 37 متری طراحی شده است.
در خصوص المان ، تیپ C تا ارتقاع23 متر، تیپ B تا ارتقاع30 متر و تیپ A تا ارتقاع37 متر برنامه ریزی شده است که در حال حاضر پس از اتمام مبحث فوندانسیون  ستونها تا ارتفاع  14 متر قالب ریزی و بتن ریزی شده اند و با اضافه شدن یک تاور کرین دیگر هم اکنون کار سرعت مطلوبی گرفته است.

نمای المان از کاشی فیروزه ای و جی فارسی می باشد و با اجرای آبنما، پیاده روسازی، اجرای جداول داخل محوطه 16000 متری میدان با جزیره های آن بر زیبایی ورودی غرب نجف آباد افزوده خواهد شد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 4.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.