امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه رسمی شوراي اسلامي شهر نجف‌آباد

دوشنبه (24/6/1399)

پس از حمد و ثنای قادر متعال و درود و سلام و صلوات بی پایان بر محمد و آل محمد (ص)،  یکصد و هفتاد و هشتمین(178) جلسه رسمی شورای اسلامی شهر نجف آباد روز دوشنبه مورخ 24/6/99 ساعت 17 با تلاوت آیاتی چند از کلام اله مجید آغاز گردید. سپس جناب آقای مهندس حجتی ریاست محترم شورای اسلامی شهر نجف آباد ضمن عرض سلام و خیرمقدم خدمت  اعضاء محترم شورای اسلامی شهر و تسلیت شهادت حضرت امام سجاد (ع) زین العابدین ، دستور کار جلسه را مطرح نمودند .

مشروح مذاکرات ، تصمیمات و مصوبات جلسه 178:
*پیرامون مسائل و مشکلات آب و فاضلاب شهرستان در مناطق پنجگانه بحث و تبادل نظر شد و در نهایت مقرر گردید جناب آقای مهندس امینی مدیرعامل محترم سازمان آبفای استان اصفهان و جناب آقای مهندس کاظمی مدیرعامل محترم سازمان آبفا نجف آباد جهت بررسی مسائل و مشکلات آب و فاضلاب نجف آباد به جلسه رسمی شورا دعوت شوند.
* با توجه به برخی اعتراضات مردمی نسبت به عملکرد رانندگان ماشین های تخلیه چاههای فاضلاب و  نابسامانی قیمت¬ها و عدم ثبات قیمت های تخلیه مقرر گردید با جناب آقای رضایی مدیرعامل محترم سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری مکاتبه تا موضوع بررسی و گزارش کامل در این خصوص بطور مکتوب به شورا ارسال گردد .

*نامه شماره 40847/99 مورخ 18/6/99 شهرداری (به شماره 1777/99 مورخ 24/6/99 دبیرخانه شورا) با موضوع فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی باطلاع اعضاء شورا رسید و مورد بررسی قرار گرفت .

*در ادامه درخصوص حادثه خیز بودن محور کمربندی شمال شهر و میدان شهداء دانشجو مفصل بحث و تبادل نظر شد متأسفانه خبرها حاکی از این است که در هفته های اخیر چندین خودرو در محور کمربندی شمال شهر و میدان شهداء دانشجو واژگون شدند و تعدادی از شهروندان آسیب دیده اند در این زمینه مقرر گردید با شهرداری ، فرمانداری و اداره راهداری مکاتبه که هرچه سریعتر راهکار اساسی اندیشیده و اقدامات عاجل انجام تا از تلفات مالی و جانی شهروندان جلوگیری شود .
*در ادامه مشکلات ترافیکی بلوار آیت اله ایزدی حدفاصل میدان آزادگان تا میدان معلم و خطرآفرین بودن این محور به دلیل حرکت خودروها با سرعت بالا مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید با شهرداری و شورای ترافیک در این رابطه مکاتبه تا با اقداماتی نظیر ایجاد لاین کندرو و دسترسی محلی و یا مسدود کردن گذرهای فرعی به بلوار آیت اله ایزدی و جایگزین کردن عبور و مرور از خیابان آیت اله حججی مشکل اینمحور حل گردد .

*در ادامه درخصوص ویژه برنامه هفته قبل شهرداری نجف آباد با حضور جناب آقای دکتر جمالی نژاد معاون محترم وزیرکشور و افتتاح و کلنگ زنی بیش از 56 پروژه شهرداری به ارزش بیش از 400 میلیارد تومان بحث وتبادل نظر گردید. در پایان مقرر گردید مراتب تقدیر و تشکر صمیمانه ریاست و اعضاء شورای شهر به شهردار پرتلاش نجف آباد جناب آقای مغزی ابلاغ گردد و جناب آقای مغزی ضمن ابلاغ این سپاس، به هر شکل ممکن از همه پرسنل خدوم شهرداری (مدیران ،کارمندان و کارگران)تجلیل و تقدیر شایسته بعمل آورند.

* در ادامه جناب آقای آسیابانی نائب رئیس محترم شورا گزارشی از محتوا و تصمیمات شورای فرهنگ عمومی شهرستان که بهریاست امام جمعه محترم نجف آباد تشکیل شده بود ارائه نمودند موضوعاتی از قبیل:1)آموزش های مجازی، آسیب ها و تهدیدها2)دوچرخه سواری بانوان 3) مشکلات خانواده¬های بی بضاعت که توانایی تهیه موبایل و ملزومات فرهنگی جهت استفاده از آموزشهای مجازی و آنلاین را ندارند 4) ترغیب خیرین به کمک به دانش آموزان بی بضاعت و محروم از امکانات برای فعالیت های مجازی و آنلاین

*در ادامه جناب آقای پوراسماعیلی گزارشی از جلسه انسداد بیسوادی در فرمانداری ارائه نمودند. در حال حاضر حدود 3300 نفر بیسواد در شرایط سنی 7 تا 49 سال در شهرستان نجف آباد حضور دارند که شامل اتباع ایرانی و غیرایرانی می باشد. در این جلسه راهکارهای ریشه کردن بیسوادان نیز ارائه گردید.

سپس نامه ها و لوایح واصله به دبیرخانه شورای اسلامی شهر مورد بررسی قرار گرفت و بشرح ذیل اتخاذ تصمیم گردید:
1-نامه شماره 41742/99 مورخ 22/6/99 شهرداری( به شماره 1778/99 مورخ 24/6/99 دبیرخانه شورا )  با عنایت به شیوع مجدد بیماری کرونا و محدودیت های اعلام شده و عدم دسترسی و استفاده شهروندان از پارکهای سطح شهر و همچنین درخواست مساعدت سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر با موضوع درخواست و اعلام انصراف بهره بردار پارکینگ¬های پارکهای سطح شهر از ادامه فعالیت و فسخ قرارداد فیمابین بدلیل عدم درآمدزدایی و امکان بهره¬برداری و انتفاع از محلپارکینگ-های مذکور در شرایط فعلی ، شهرداری در نظر دارد حسب مفاد مصوبه مورخ 17/4/99 جلسه مشترک شورا و هیأت مدیره سازمان مذکور نسبت به فسخ قرارداد با نامبرده طبق ضوابط و مقررات مربوط اقدام نماید. مطرح که پس از بحث و بررسی در راستای مساعدت به نامبرده و رعایت مفاد تصویب نامه شماره 9810/ت 57602 ه مورخ 7/2/99 هیئت محترم وزیران و با توجه به نامه شماره 1163/99 مورخ 24/4/99 شورای اسلامی شهر و باستناد بندهای 8 ، 14و 30 از ماده 80 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب سال 1375 مجلس محترم شورای اسلامی و اصلاحات بعدی مورد موافقت قرار گرفت  و بتصویب رسید .

ختم جلسه: جلسه ساعت 20 با ذکر صلوات برمحمد و آل محمد (ص) خاتمه یافت.
غائبین جلسه: جناب آقایان مهندس گودرزی و مهندس پزشکی

 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.