امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

یکصد و هشتاد و نهمین جلسه رسمی شوراي اسلامي شهر نجف‌آباد

دوشنبه (1/10/1399)

پس از حمد و ثنای قادر متعال و درود و سلام و صلوات بی پایان بر محمد و آل محمد (ص)،  یکصد و هشتاد و نهمین (189) جلسه رسمی شورای اسلامی شهر نجف آباد روز دوشنبه مورخ 1/10/99 ساعت 16 با تلاوت آیاتی چند از کلام اله مجید آغاز گردید. سپس جناب آقای مهندس حجتی ریاست  محترم شورای اسلامی شهر نجف آباد ضمن عرض سلام و خیر مقدم به همکاران ارجمند ، دستور کار جلسه را مطرح نمودند.


*مشروح مذاکرات ، تصمیمات و مصوبات جلسه 189:
*در ابتدای جلسه جناب آقای مهندس حجتی ریاست محترم شورا گزارشی از جلسه مهم ریل باس در استانداری با حضور جناب آقای مهندس غلامی معاون محترم استاندار و جناب آقای دکتر ذاکر مدیرکل محترم دفتر امور شهری و روستائی استانداری، ارائه نمود . ریاست محترم شورا اشاره نمودند برای قطار حومه شهر اصفهان 4 خط در نظر گرفته شده است که یکی از این خطوط خط اصفهان- نجف آباد می باشد. خوشبختانه دولت جمهوری اسلامی ایران مشروط به ایجاد شرکت ساخت توسط بهره برداران خط ، 50 درصد هزینه احداث را پرداخت خواهد نمود با تشکیل این شرکت شرکتهای بهره بردار ، سهامدار خواهند شد. ریاست محترم شورا گزارشی از جلسه امروز شهرداران شهرهای در مسیر خط اصفهان_ نجف آباد ارائه نمودند. در این جلسه مهم ، سهم بندی شهرها براساس میزان مسافرین و طول خط انجام گردید که نهایتاً سهم نجف آباد 50 % از کل پروژه تعیین گردید . جناب آقای مهندس حجتی از جلسه بسیار مهم فردا در اصفهان با حضور آقای دکتر رجب صلاحی معاون محترم وزیر کشور در خصوص 4 خط قطار حومه شهر اصفهان و بویژه خط اصفهان_ نجف آباد خبر دادند. در این جلسه مهم استارت اولیه و اجرائی خطاصفهان¬¬_ نجف آباد خواهد خورد . آقای مهندس حجتی میزان هزینه ساخت قطار اصفهان- نجف آباد را با قیمت های کنونی شش هزار میلیارد تومان اعلام نمودند .
*در ادامه جناب آقای مهندس حجتی مشکلات کنونی آموزش و پرورش نجف آباد را مطرح نمودند و با توجه به شیوع ویروس کرونا و جایگزینی آموزشهای غیرحضوری و آنلاین بجای آموزش های حضوری و با توجه به اینکه متأسفانه در شرایط کنونی دانش آموزان بی بضاعت و عزیزانی که فاقد هرگونه امکانات آموزشهای غیرحضوری می باشند ، آسیب های جدی دیده¬اند و بیم آن می رود که تعداد قابل توجهی از دانش آموزان ترک تحصیل نمایند که این موضوع بسیار دردناک خواهد بود اعضاء محترم شورا با کلیات طرح کمک به آموزش و پرورش جهت خرید تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت موافقت نمودند و مقرر گردید بررسی های لازم بعمل آید و هفته آینده میزان اختصاص اعتبار به این موضوع از طریق شورای شهر نجف آباد به تصویب نهایی برسد. لازم بذکر است که در شرایط کنونی مسئولین و خیرین ضرورت کمک به دانش آموزان بی بضاعت را کاملاً درک کرده اند و اقدامات خوبی در حال انجام است .
*در ادامه اعضاء محترم شورا به اتفاق درخصوص مشکلات طرح جامع و طرح تفصیلی شهرمفصل بحث و تبادل نظر نمودند و در پایان مقرر گردید مشاور طرح تفصیلی دو جلسه به شورا دعوت و مباحث تخصصی انجام و تصمیم گیری شود .
سپس نامه ها و لوایح واصله به دبیرخانه شورای اسلامی شهر مورد بررسی قرار گرفت و بشرح ذیل اتخاذ تصمیم گردید:
1-نامه شماره 36086/99 مورخ 1/6/99 شهرداری ( به شماره 2611/99 مورخ 30/9/99 دبیرخانه شورا) منضم به تصویر توافقنامه شماره 31505 مورخ 15/5/99 بانضمام تصویر کروکی موقعیت محل پلاک قولنامه¬ای شماره کامپیوتری 5018099 متعلق به آقای مهدی سلیمانی ملک آبادی واقع در طرح احداث بلوار آیت اله امینی منطقه پنج (صالح آباد) ، با عنایت به اینکه شهرداری درخصوص میزان درمسیر پلاک فوق با نامبرده به توافق رسیده که به شرح ذیل منعکس است :
3612602: y             529636 :x
شمالاً بطول 5/27 متر به پلاک گذر – شرقاً بطول 86 متر به گذر – جنوباً بطول 5/27 متر به پلاک مجاور و غرباً بطول 86 متر به پلاک مجاور . مساحت کل پلاک برابر گزارش واحد شهرسازی 2365 مترمربع که مقدار 1890 مترمربع آن در مسیر و مقدار 475 مترمربع باقیمانده دارد . مقرر گردید بازاء تحویل، آزاد سازی و تنظیم اقرارنامه ترک دعوی اراضی واقع در مسیر طرح فوق در یکی از دفاتر اسناد رسمی ، متقابلاً شهرداری نسبت به صدور مجوز پنج واحد تجاری به میزان 475 مترمربع در طبقه همکف و پنج واحد انباری تجاری به میزان100 مترمربع در طبقه زیرزمین پلاک ثبتی 692-15 به آدرس خیابان منتظری صالح آباد طبق ضوابط و مقررات شهرسازی و در صورت نیاز ارجاع به کمیسیون ماده پنج بدون اخذ هر گونه وجهی به غیر از عوارضات آتش نشانی و آموزش پرورش و نوسازی اقدام نماید . ضمناً رعایت کلیه حقوق مکتسبه ارتفاقی و احتمالی برای پلاکهای مجاور بعهده مالک می باشد . مطرح که پس از بحث و بررسی مفاد توافقنامه صدرالاشاره باستناد بندهای 8 و14 از ماده 80 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 مجلس محترم شورای اسلامی و اصلاحات بعدی مورد موافقت قرار گرفت و بتصویب رسید.

ختم جلسه: جلسه ساعت 19 با ذکر صلوات برمحمد و آل محمد (ص) خاتمه یافت.

 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.