امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
محمد مغزی نجف آبادی شهردار نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

کوچه‌باغ زندگی نجف‌آباد؛ جاذبه‌ای استانی و ملی

شهردار نجف‌آباد گفت: در مسیر تبدیل نجف‌آباد از معبر به مقصد گردشگری، طی سال‌های اخیر مجموعه اقدامات متنوع و متعددی انجام گرفته که یکی از شاخص‌ترین آن‌ها اجرای محور تفریحی کوچه‌باغ زندگی به طول 7کیلومتر است که می‌تواند به عنوان جاذبه‌ای استانی و ملی مطرح شود.

محمد مغزی نجف‌آبادی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری اعلام داشت: این محور طبیعی که مناطق 1، 2، 4 و 5شهر را شامل می‌شود، از هفت‌لتی به عنوان نماد زایش و شروع زندگی آغاز شده و با گذر از بیشه و باغات جنوب شهر، به گلزار شهدای شهر به عنوان نماد پایان زندگی ختم می‌شود تا به نوعی نشان‌دهنده سیر مراحل زندگی باشد.

مغزی از مسیرهای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، فضاهای سبز متعدد، برج کبوترخانه، مبلمان شهری، باغ‌های ایرانی، برکه آب، سرویس‌های بهداشتی و فضاهای تفریحی و تجاری به عنوان بخشی از زیرمجموعه‌های در نظر گرفته شده در طول این مسیر نام برد و گفت: شاخص‌ترین سازه طراحی شده در طول این مسیر را باید پل زندگی در تقاطع کوچه‌باغ با بلوار شهید حجتی دانست که با الگوگیری از پل طبیعت تهران، ضمن فراهم کردن بستری مناسب برای عبور شهروندان در حالت پیاده و با دوچرخه، به المانی شاخص در سطح استان و کشور تبدیل خواهد شد.

توسعه فضای سبز و امکانات تفریحی و ورزشی جنوب شهر به ویژه منطقه بهارستان در کنار احیاء جاذبه‌های طبیعی و تاریخی نجف‌آباد دیگر کارکردهای این طرح بود که مغزی با برشمردن آن‌ها افزود: این طرح در چندین فاز طراحی شده که برخی از آن‌ها طی سال‌های گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفته و تعداد دیگری با سرعت مناسب، مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارند و امیدواریم تا پایان سال جاری، شاهد تکمیل قسمت‌های دیگری از پروژه باشیم.

استفاده از نقطه نظرات کارشناسان مطرح در سطح کشور برای طراحی و اجرای این محور گردشگری و حفظ حداکثری شاخصه‌های طبیعی مسیر، دیگر مطالب مورد اشاره شهردار نجف‌آباد را در این گفت‌وگو تشکیل می‌دادند. 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.