امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

اجرای 38هکتار آسفالت و هزار تن لکه‌گیری در نجف‌آباد

اجرای 38هکتار آسفالت و هزار تن لکه‌گیری در نجف‌آباد
شهردار نجف‌آباد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 22هکتارمربع آسفالت معابر خاکی، 16هکتار اجرای روکش آسفالت و نزدیک به هزار تن لکه‌گیری معابر در کنار 24هکتار زیرسازی معابر در سطح مناطق پنج‌گانه انجام شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف‌آباد محمد مغزی نجف‌آبادی در صحن شورای اسلامی شهر با بیان این مطلب گفت: ساخت پنج مجموعۀ ورزشی در سطح مناطق، میدان و المان نجف‌اشرف، کشتارگاه صنعتی، بلوار کشاورز، کوچه‌باغ زندگی، بلوار آیت‌الله امینی، فرهنگ‌سرای آیت‌الله عالم، پل زندگی، جایگاه سوخت منطقۀ3، دفع و جذب روان آب‌های سطحی در خیابان مولوی و بهسازی خانه‌های علم و ایثار در زمرۀ دیگر طرح‌های عمرانی شاخص سطح شهر محسوب می‌شوند.

مغزی به تداوم عملیات‌های عمرانی در موضوعاتی مانند پیاده‌روسازی،کانیوگذاری و جدول‌گذاری اشاره داشت و با اعلام طراحی پروژۀ باغ بهشت در محل فعلی باغ بانوان و پردیس سینمایی در فرهنگ‌سرای خارون اضافه کرد: تقاطع غیر‌هم‌سطح شهدای دانشجو نیز از دیگر طرح‌های شاخص محسوب می‌شود که علی‌رغم توافق چند سال قبل با وزارت راه و شهرسازی و تکمیل تقاطع غیر‌هم‌سطح شهیدان حجتی توسط شهرداری نجف‌آباد، این طرح فعال نشده بود و به همین دلیل طی مذاکرات و پیگیری‌های متعدد، این پروژه یک‌بار دیگر فعال شده و قرار است هم‌زمان با اقدام شهرداری در بخش‌های آزادسازی حریم و جابه‌جایی تاسیسات، وزارت راه نیز عملیات اجرایی آن‌را شروع کند.
نظارت مستمر بر طرح روند اجرای طرح‌های عمرانی مختلف از طریق تشکیل منظم جلسات هفتگی یا برقراری ارتباط‌های تصویری، دیگر مطلب مورد اشارۀ شهردار را تشکیل می‌داد.
تحقق بودجۀ شهرداری با وجود کاهش شدید درآمدها
مغزی، بخش دیگری از صحبت‌های خود را به تشریح عملکرد حوزۀ درآمدی این مجموعه اختصاص داد و اعلام داشت: با وجود کسری بودجۀ 40 تا 10درصدی مناطق پنج‌گانه و کاهش درآمدهای سازمان‌های زیرمجموعۀ شهرداری که در پاره‌ای موارد به 65درصد نیز رسیده، با مجموعه اقدامات انجام شده توسط شهرداری مرکزی و جذب اعتبارات مختلف، سرجمع بودجۀ سالیانه شهرداری تا پایان 9ماه ابتدایی سال جاری محقق شده است.

شهردار از اخذ عوارض آلایندگی و ارزش افزوده با محوریت دستگاه‌های متولی در استان اصفهان و عوارض گمرکی و سوخت توسط دولت به صورت کشوری، به عنوان شاخص‌ترین منابع درآمدی جبران‌کننده کسری بودجه نام برد و افزود: تدوین و تنظیم بودجۀ سال آینده، کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است به طوری‌که هزینه‌های عمرانی ما حداقل 3برابر شده و در بخش حقوق پرسنل نیز موظف به اعمال حداقل 25درصد رشد هستیم ولی در درآمدها، دست‌مان تا حدود زیادی بسته است.
تاکید بر ارسال لایحۀ بودجه به صحن شورای اسلامی شهر تا نیمۀ اسفند به عنوان مهلت قانونی تعیین شده توسط دولت، آخرین مطلب مورد اشاره مغزی را در نشست با منتخبان مردم در پارلمان شهری را تشکیل می‌داد.
رشد 20 تا 25درصدی دفترچۀ عوارض در سال1400
مجید شفیعی معاون شهرسازی شهرداری نجف‌آباد، دیگر مسئولی بود که در این جلسه به تشریح شاخص‌ترین موارد مربوط به حوزۀ عملکردش پرداخت. شفیعی اضافه داشت: با توجه به مجموع شرایط موجود، چاره‌ای جز تامین بخشی از بودجۀ سال آینده بر اساس اعمال برخی افزایش‌ها در دفترچۀ عوارض نداریم که تمامی این موارد، با نظارت و مجوز استانداری اصفهان انجام خواهد گرفت.

شفیعی با اشاره به تشکیل جلسات متعدد در استانداری و انجام رایزنی‌های مختلف در این خصوص گفت: با توجه به تعیین یک سقف مشخص برای متوسط این افزایش‌ها، پیشنهادمان این بوده که در برخی موارد که در قالب عوارض بازدارنده تعریف شده‌اند، در بخش‌هایی که با چالش‌های بیشتری از نظر لطمه خوردن زیبایی محیط‌شهری مواجهیم، افزایش بیشتری داشته باشیم تا امکان بازدارندگی قوانین افزایش پیدا کند.
وی در پایان صحبت‌های خود اعلام داشت: موارد پیشنهادی ما در مرحلۀ اول بایستی به تایید استانداری رسیده و در ادامه در صورت تصویب شورای اسلامی شهر، به کمیته انطباق فرمانداری شهرستان ارائه خواهد شد.

ساخت پردیس سینمایی نجف‌آباد با تسهیلات بلاعوض
محمد‌مهدی فردوسی مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف‌آباد دیگر مدیری بود که در صحن شورای شهر به تشریح عملکرد مجموعۀ تحت مدیریتش پرداخت. فردوسی اظهار داشت: پیش از شیوع کرونا در اواخر سال گذشته، مقدمات قانونی مشارکت بخش‌خصوصی در اجرای پردیس سینمایی نجف‌آباد فراهم شده بود ولی با تداوم محدودیت‌ها، بخش خصوصی از ادامۀ همکاری‌ها منصرف شده و شهرداری به‌طور مستقیم به موضوع ورود پیدا کرده است.

فردوسی از تعطیلی اکثر برنامه‌های سازمان و کاهش شدید منابع درآمدی آن گفت و ادامه داد: طی تفاهم‌نامه‌ای چهارجانبه که بعد از پیگیری‌های متعدد و مستمر بین شهرداری نجف‌آباد، اداره کل ارشاد استان، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان امور سینمایی منعقد شده، قرار است پردیس سینمایی نجف‌آباد در ضلع‌غربی فرهنگ‌سرای خارون با سه سالن مجزا و ظرفیت نزدیک به سیصد نفر ساخته و تجهیز شود.
وی به تفاهم انجام شده درخصوص اختصاص بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به این طرح از سوی سازمان سینمایی در سه مرحله اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: هم‌زمان با تکمیل نقشه‌های مورد نیاز، مرحله عمرانی کار با همت واحد امانی شهرداری شروع شده و با اتمام آن مناقصۀ تامین زیرساخت‌های فنی برگزار خواهد شد.
کاهش محدودیت‌های جامعۀ هنری نجف‌آباد
فردوسی، در ادامه برخی سالن‌های ایجاد شده در پردیس سینمایی را چند منظوره و قابل استفادۀ هنرمندان تئاتر و نمایش فیلم دانست و افزود: علاوه بر این موضوع که بخشی از مشکلات و محدودیت‌های هنرمندان شهرستان در این عرصه را برطرف خواهد کرد، مجوز راه‌اندازی گالری «شهر» نیز در این فضا اخذ شده که با بهره‌برداری از آن امکان خوبی برای هنرمندان رشته‌های مختلف برای برگزاری نمایشگاه، فراهم خواهد شد.

تقدیر از همکاری و همراهی بسیار خوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف‌آباد در موضوعات مختلف و اخذ مجوز فعالیت گالری «مهر» در خانۀ تاریخی کبیرزاده دیگر مطالبی بود که فردوسی با تشریح آن‌ها بیان کرد: از دیگر اقداماتی که پس از سال‌ها پیگیری در هفته‌های اخیر به ثمر نشسته، می‌توان به صدور مجوز فعالیت پایگاه خبری «خارون» اشاره کرد که راه‌اندازی کامل آن می‌تواند به روند اطلاع‌رسانی در سطح شهر، کمک شایانی بکند.
مدیر عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف‌آباد با تشریح گوشه‌ای از مشکلات خاص اخذ مجوز این نشریه و سفرهای متعدد صورت گرفته به تهران و استان جهت رفع این‌گونه موانع خاطر نشان کرد: طی سفر سال گذشتۀ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرستان که با هدف افتتاح رسمی گذر فرهنگ و هنر خارون انجام گرفت، دستور ویژه‌ای در این خصوص اخذ گردید که این موضوع بعد از چندین ماه پیگیری مستمر، در نهایت به صدور مجوز مورد نظر ختم شد.
همت درآمدی شهرداری، قابل تقدیر است
در پایان این جلسه، مهندس جواد حجتی رییس شورای اسلامی شهر در سخنان کوتاهی با اشاره به شرایط اقتصادی بسیار سخت حاکم بر کشور و معضلات متعدد شهرداری‌ها در تامین هزینه‌های جاری و عمرانی خاطر نشان ساخت: همت مجموعۀ شهرداری نجف‌آباد در تمامی بخش‌ها به خصوص مدیریت ارشد آن در موضوع جبران کسری بودجه از محل اعتبارات ملی، قابل تقدیر است.

حجتی ادامه داد: در شرایطی که حتی برخی کلان‌شهرهای کشور، در پرداخت حقوق ماهیانۀ پرسنل‌شان با مشکل مواجه شده‌اند، پرداخت به موقع حقوق نیروها و فعال نگه داشتن بیش از 20طرح شاخص و تاثیرگذار در سطح مناطق پنج‌گانه به همراه تداوم اجرای پروژه‌های کوچک و بزرگ دیگر، کار بزرگی محسوب می‌شود.
در بخش‌های مختلف این نشست، اعضای شورای اسلامی شهر نجف‌آباد به بیان نقطه‌نظرات و سوالات‌شان در موضوعات مختلف پرداختند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.