امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

گذری بر عملکرد مدیریت پسماند در 6 ماهه نخست سال99

تحویل 17هزار کیلو مواد بازیافتی به ایستگاه‌های ثابت
مدیر‌عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری نجف‌آباد گفت: طی نیمۀ نخست سال‌جاری نزدیک به هفده هزارکیلو مواد بازیافتی به پنج ایستگاه ثابت جمع‌آوری پسماندهای بازیافتی سطح شهر تحویل شده است.

سعید خزاییلی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری بیشترین سهم از این مواد را مربوط به کاغذ و مقوا با 37درصد دانست و ادامه داد: 23درصد این مواد غیربازیافتی بوده و پلاستیک و منسوجات به ترتیب با 10 و 5درصد جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

اشاره به وجود شیشه، فلزات و پت و ضایعات در بین مواد تحویلی دیگر مطلبی بود که خزاییلی با تشریح آن اظهار داشت: ایستگاه‌های ثابت جمع‌آوری پسماندهای بازیافتی در خیابان منتظری شمالی در نزدیکی تقاطع بلوار فجر، تقاطع خیابان‌های 22بهمن و دلگشا، خیابان شریعتی جنب شهرداری منطقۀ2، جنب پارک ملت امیرآباد و پارک شهید کبیرزاده همه روزه از ساعت 8تا 12صبح و 4تا 7شب مشغول ارائه خدمات به شهروندان هستند.
توزیع 1200سری بسته‌های بهداشتی بین کارگران خدمات
خزاییلی در تشریح مجموعه اقدامات این معاونت در جلوگیری از شیوع کرونا اظهار داشت: در کنار ضد‌عفونی منظم اماکن پرتردد مختلف، طی چهار مرحله بسته‌های بهداشتی شامل مواد ضدعفونی، دستکش یک‌بار مصرف و دیگر اقلام بهداشتی بین بیش از سیصد نیروی فعال در بخش‌های رفت‌وروب معابر و جمع‌آوری پسماندهای خانگی توزیع شده است.

وی از پیگیری انتقادات و پیشنهادات مطرح شده در سامانه 137 به عنوان دیگر بخش عملکرد مجموعۀ تحت مدیریت خود نام برد و اعلام کرد: یکی از معضلات کنونی ما رعایت نکردن زمان و تاریخ تقویم جمع‌آوری پسماندهای خانگی توسط برخی شهروندان است که این موضوع منجر به اعزام چندین‌باره خودروهای جمع‌آوری به نقاط مختلف و تحمیل هزینه‌های میلیاردی به بودجۀ شهرداری شده است.
خزاییلی از ارائه تذکرهای کتبی و شفاهی و انجام آموزش‌های حضوری به شهروندان در این خصوص سخن گفت و اعلام داشت: در موضوع تفکیک زباله از مبداء نیز علاوه بر ارائۀ آموزش‌های شهروندی مورد نیاز، تمامی خودروهای فعال نیز کدگذاری و ساماندهی شده‌اند.
ورود 34هزار تن پسماند تر به کارخانۀ بازیافت نجف‌آباد
مدیر‌عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری نجف‌آباد گفت: در نیمۀ نخست سال‌جاری، بیش از 34هزار تن پسماند تر وارد کارخانۀ بازیافت نجف‌آباد شده که از این میزان بالغ بر 27هزار تن مربوط به شهر نجف‌آباد بوده و بقیه از دیگر شهرهای سهام‌دار شامل گلدشت، تیران، کوشک، کهریزسنگ و رضوان‌شهر انتقال داده شده است.

سعیدخزاییلی با اشاره به وجود 19هزار تن مواد آلی در این پسماندها و تولید حداقل هزار تن کود از همین محل اعلام داشت: از مجموع پسماند وارد شده در مجموع بیش از 8هزار تن به صورت بهداشتی دفن شده و حدود 360هزار کیلوگرم مواد بازیافتی نیز به صورت دستی جداسازی شده که از این میزان، بیشترین سهم مربوط به پلاستیک با 218هزار کیلو، پت و ضایعات با 50هزار کیلو، کاغذ و مقوا با 46هزار کیلو و فلزات با 29 هزار کیلو بوده است.
تفکیک 151تن پسماند از مبدا
مدیر‌عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری نجف‌آباد گفت: در بهار و تابستان سال‌جاری، با همکاری شهروندان مناطق پنج‌گانه، بالغ بر 178تن پسماند خشک از سطح شهر جمع‌آوری شده که از این میزان بخشی غیرقابل بازیافت بوده و در نهایت چیزی در حدود 151تن مواد بازیافتی استحصال شده است.
سعیدخزاییلی بیشترین سهم از بازیافتی‌های جمع‌آوری شده را مربوط به کاغذ و مقوا به 52تن دانست و ادامه داد: پت و ضایعات با 44تن، شیشه با 19تن، پلاستیک با 15تن، فلزات با هفت و پوشاک و منسوجات با شش تن در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 1.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.