امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
محمد مغزی نجف آبادی شهردار نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

احداث بزرگ‌ترین تقاطع غیر همسطح نجف‌آباد

شهردار نجف‌آباد گفت: به دنبال پیگیری‌های متعدد صورت گرفته، احداث تقاطع غیر همسطح شهدای دانشجو در ورودی شمالی نجف‌آباد، وارد مرحلۀ تعیین پیمانکار شده است.
محمد مغزی نجف‌آبادی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف‌آباد با اعلام این مطلب گفت: قطر بزرگ این تقاطع ۱۶۰متر و قطر کوچک آن ۱۳۰متر طراحی شده و در کنار رمپ‌های آن که در مجموع بیش از دویست متر طول دارند، باندهای تردد پایین آن دارای عرض نزدیک به ۱۴متر بوده و در میدانی که در بخش همسطح آن احداث خواهد شد، مسیرهایی با عرض ۱۵متر ایجاد خواهد گردید.

مغزی این تقاطع را از لحاظ ابعاد و حجم فعالیت عمرانی، بزرگ‌تر از تقاطع شهیدان حجتی دانست و افزود: در توافقی که چند سال پیش با راه و شهرسازی منعقد شد، در ابتدا قرار بود در اجرای تقاطع‌های شهدای دانشجو و شهیدان حجتی، شهرداری و وزارت راه با سهم مساوی پنجاه درصد مشارکت داشته باشند ولی در نهایت قرار شدزیرگذر شهیدان حجتی را شهرداری و شهدای دانشجو را راه و شهرسازی اجرا کنند.
شهردار نجف‌آباد با اشاره به بهره‌برداری از تقاطع شهیدان حجتی در اواخر سال۹۶ اظهار داشت: به دلیل وجود برخی موانع و محقق نشدن تعهدات وزارت راه، یک‌بار دیگر موضوع در دستور کار قرار گرفت و با تشکیل جلسات و پیگیری‌های متعدد با همراهی و تلاش مسئولان ارشد شهرستان به ویژه دکتر ابوترابی نماینده مردم شهرستانهای نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ، قرار شد شهرداری در موضوع انتقال تاسیسات موجود، تکمیل آزادسازی‌های مورد نیاز و طراحی میدان مشارکت داشته و پروژه با محوریت وزارت راه، عملیاتی شود.

مغزی از تشکیل جلسه با دکترخیرالله خادمی معاون وزیر شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به عنوان یکی از آخرین پیگیری‌های صورت گرفته در این موضوع یاد کرد و ضمن اشاره به انجام بخشی از عملیات جابه‌جایی تاسیسات در سال‌های گذشته خاطر نشان ساخت: در طرح‌های مشابه، مسیر مربوط به ترددهای بین‌شهری، به صورت روگذر اجرا شده و دسترسی‌های محلی از زیر عبور داده می‌شوند ولی در این طرح، در راستای تسهیل تردد شهروندان و زیبایی بیشتر ورودی شهر، ورودی نجف‌آباد به شکل روگذر اجرا می‌گردد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.