امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
محمد مغزی نجف آبادی شهردار نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

حفظ و تقویت جاذبه‌های طبیعی کوچه‌باغ زندگی نجف‌آباد

حفظ و تقویت جاذبه‌های طبیعی کوچه‌باغ زندگی نجف‌آباد
شهردار نجف‌آباد گفت: هم‌زمان با ادامه مراحل اجرایی فازهای مختلف طرح عظیم گردشگری کوچه‌باغ زندگی، برای اراضی اطراف این مسیر نیز کاربری‌های مختلفی در نظر گرفته شده تا ضمن ایجاد ارزش افزوده، شاهد توسعه و تقویت جاذبه‌های طبیعی این مسیر باشیم.
محمد مغزی نجف‌آبادی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری گفت: از تقاطع این مسیر با خیابان امام‌خمینی(ره) تا پایان آن در تقاطع با بلوار طالقانی، در طرفین مسیر کوچه‌باغ به عمق حداکثر یکصد متر، ۴پهنه با کاربری‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

مغزی مساحت قطعات در نظر گرفته شده را حداقل ۲هزارمتر‌مربع اعلام کرد و ادامه داد: در هر پلاک که حداکثر ۲۰درصد از زیربنای آن می‌تواند به ایجاد ساختمان و ابنیه اختصاص پیدا کند، متقاضیان می‌توانند طیف متنوعی از فعالیت‌های مربوط به حوزه گردشگری را در عین حفظ و تقویت فضای‌سبز موجود، برنامه‌ریزی و اجرا کنند.

تسریع در شکل‌گیری زیرساخت‌های گردشگری
مغزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با اشاره به پیگیری‌های چندین ساله برای اخذ مجوزات قانونی از طریق رایزنی با جهاد‌کشاورزی، محیط‌زیست، راه و شهرسازی و استانداری خاطر نشان کرد: در مجموع این پهنه‌ها، سقف مشخصی برای تعداد مجوزهای صادر شده در هر کاربری تعیین شده و همین موضوع زمینه‌ساز ایجاد رقابت بین سرمایه‌گذاران در ورود به طرح و در نهایت تسریع در روند شکل‌گیری زیرساخت‌های مورد نظر خواهد شد.
شهردار نجف‌آباد متوسط عرض مسیر کوچه‌باغ زندگی را ۶۰متر عنوان داشت و بیان کرد: باغ‌تالار، گلخانه، شهربازی، استخر، هتل، مراکز تولید و عرضه صنایع دستی، مجموعه‌های آموزشی و فرهنگی، تالارهای گفت‌وگو، چایخانه سنتی و باغ‌رستوران از جمله کاربری‌هایی هستند که برای ایجاد در طرفین این مسیر در نظر گرفته شده‌اند.
وی اعلام داشت: در تعیین کاربری‌ها و صدور مجوزهای قانونی، تلاش خواهد شد برخی کاربری‌ها که نیازمند ساخت‌و‌ساز به نسبت بیشتری هستند، به سمت زمین‌های بایر هدایت شده و کمترین صدمه به درختان و فضای سبز موجود وارد گردد.

استفاده از پروژه هم‌زمان با پیشرفت فاز به فاز
مغزی آخرین بخش سخنان خود در این گفت‌وگو را به تشریح آخرین وضعیت پیشرفت طرح اختصاص داد و اعلام کرد: در تمامی طرح‌های عمرانی، این رویه را دنبال کرده و خواهیم کرد که هر بخشی که قابل استفاده شهروندان است را در اختیارشان قرار دهیم و معطل بهره‌برداری رسمی از پروژه نباشیم.
وی اضافه کرد: در طرح عظیم کوچه‌باغ زندگی نیز همین رویه دنبال شده به‌طوری‌که قسمت‌های تکمیل شده با استقبال چشمگیر شهروندان مواجه شده و در بخش‌هایی مانند خیابان ساحل در منطقه۵، محدوده آب‌سوری و حدفاصل خوارزمی تا پل زندگی نیز با اتمام فاز اجرایی، به زودی شاهد آغاز استفاده شهروندان از زیرساخت‌های ایجاد شده خواهیم بود.
شهردار نجف‌آباد بیان داشت: تقاطع بلوار کشاورز تا کوچه شهید بهرامی، محدوده پل زندگی و ادامه مسیر تا حوالی آب‌انبار کله‌مرغی از دیگر قسمت‌های فعال پروژه هستند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.