امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
محمد مغزی نجف آبادی شهردار نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

پهنه‌بندی اطراف نجف‌آباد برای اولین‌بار

شهردار نجف‌آباد گفت: برای اولین‌بار در نجف‌آباد و به عنوان یکی از معدود نقاط استان اصفهان و کشور، موضوع تنظیم سند پهنه‌بندی اراضی واقع در حریم شهر نجف‌آباد با همکاری دیگر دستگاه‌های متولی در دستورکار قرار گرفته است.
محمد مغزی نجف‌آبادی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف‌آباد گفت: در سطح کشور، تنها شهر اصفهان به همراه شهرهای نجف‌آباد، گلدشت و شاهین‌شهر به این موضوع ورود پیدا کرده‌اند و طی این‌کار کاربری‌های مختلف اراضی اطراف شهر مانند کشاورزی، صنعتی و مسکونی مشخص خواهد شد که با این اقدام، علاوه بر منظم شدن اختصاص اراضی به فعالیت‌های مختلف، از بروز برخی آشفتگی‌ها و فعالیت کاربری‌های مزاحم یکدیگر، در یک محدوده جلوگیری خواهد شد.

مغزی با اشاره به توقف جلسات تنظیم این سند به دلیل محدودیت‌های کرونایی و باز شدن دست شهرداری برای تعریف طرح‌های زیرساختی عام‌المنفعه در اطراف شهر بر پایه سند پهنه‌بندی گفت: شرکت مشاور، نزدیک به ۴۰درصد کار را جلو برده و در صورت مساعد شدن شرایط، طی چند جلسه امکان تنظیم نهایی این سند وجود خواهد داشت.
شهردار نجف‌آباد در بخش دیگری از صحبت‌های خود گریزی هم به طرح جامع و تفصیلی شهر زد و اعلام داشت: به دنبال ابلاغ طرح جامع در سال ۹۶، بلافاصله مطالعه و تدوین طرح تفصیلی در سطح مناطق پنج‌گانه شروع شد و در برخی مناطق مانند منطقه۲ نیز بیش از ۶۰درصد پیشرفت داشت ولی این روند با توجه به بروز شرایط کرونا، این‌کار فعلا متوقف شده ولی در صورت فراهم شدن شرایط لازم، می‌توان به تکمیل طرح تفصیلی تا پایان سال۱۴۰۰ امیدوار بود.

 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(2 امتیاز , میانگین: 4.0 از 5)  
۱ دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.