امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
مهندس مجید شفیعی معاون شهرسازی شهرداری نجف‌آباد درگفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری گفت :

آرای کمیسیون ماده 100

آرای کمیسیون ماده 100
معاون شهرسازی شهرداری نجف‌آباد گفت: طی سال99 در کمیسیون‌های بدوی و تجدید‌نظر ماده100 شهرداری نجف‌آباد، در مجموع بیش از 3800مورد بررسی و مطرح و منجر به صدور رای گردیده است.
مهندس مجید شفیعی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف‌آباد اعلام کرد: از این میزان رای، بیش از 3600مورد در کمیسیون بدوی و بقیه در مرحله تجدید‌نظر صادر شده و از نظر نوع رای نیز جریمه با 90درصد بیشترین سهم را داشته و آرایی مانند بازگشت به حالت اولیه یا تامین پارکینگ با 6درصد، برائت با 3 و تخریب با 1درصد، رده‌های بعدی را شامل می‌شوند.

شفیعی، بیشترین رای صادره را مربوط به منطقه2 با حدود 1100رای دانست و با اعلام قرار گرفتن مناطق یک و پنج در رده‌های بعدی افزود: پرونده‌های بررسی شده، 64درصد به صورت ساخت بدون پروانه بوده و بقیه تخلف مازاد ساخت داشته‌اند و از نظر کاربری نیز 62درصد مسکونی و 27درصد باغ و اراضی بوده و 11درصد نیز مربوط به سایر کاربری‌ها مانند فضای‌سبز، تجاری‌مسکونی و آموزشی است.
صدور پروانه برای 186هزارمترمربع زمین
معاون شهرسازی شهرداری نجف‌آباد گفت: در سال گذشته، میزان صدور پروانه‌های ساختمانی با رشد 30درصدی در مقایسه با سال قبل از آن، به 900مورد رسید که این پروانه‌ها در مجموع بیش از 186هزارمترمربع زیربنا را شامل می‌شوند.
مهندس مجید شفیعی متوسط صدور پروانه را 75 مورد در ماه اعلام کرد و اضافه داشت: 87درصد این پروانه‌ها مربوط به کاربری مسکونی بوده، 9درصد در کاربری تجاری اتفاق افتاده و 3درصد نیز سایر کاربری‌ها را شامل می‌شود و در سطح مناطق نیز منطقه1 با 52درصد بالاترین رشد را نسبت به سال قبل داشته و مناطق4 و 5 با 29 و 19درصد رده‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.
شفیعی بالاترین رشد در میزان صدور پروانه‌ها را مربوط به کاربری تجاری با 48 درصد دانسته و با اعلام رشد 29درصدی در بخش مسکونی و 15درصدی در سایر زمینه‌ها گفت: از نظر مجموع زیربنای مربوط به پروانه‌ها نیز شاهد رشد 13درصدی بوده‌ایم که در این میان، بخش مسکونی با 91درصد جایگاه نخست را به خود اختصاص داده و کاربری‌های متفرقه با 6 و اماکن تجاری با 3درصد در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
صدور بیش از 7400مورد استعلام با رشد 2درصدی در مقایسه با مدت‌زمان مشابه سال قبل، آخرین مطلبی بود که معاون شهرداری نجف‌آباد با بیان آن خاطر نشان کرد: در بخش صدور گواهی عدم‌خلاف نیز با رشد 24درصدی به عدد 2090 رسیده‌ایم و در کنار 114تسویه حساب که با کاهش 31درصدی همراه بوده، در بخش پایان‌کار نیز با رشد منفی یک درصدی،540 فقره گواهی صادر شده است.

 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.