امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
رسیدگی به بیش از ۱۱۰۹حریق و حادثه در سال۹۹

رسیدگی به بیش از ۱۱۰۹حریق و حادثه در سال۹۹

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف‌آباد گفت: در سال گذشته، پرسنل ایستگاه‌های پنج‌گانه این سازمان به بیش از هزار و یکصد و چهل مورد حریق و حادثه در نقاط مختلف شهر رسیدگی کردند که از این میزان، حدود۴۶۰فقره آتش‌سوزی بوده و بیش از ۶۸۰مورد به انواع حوادث مربوط می‌شده است.

حسنعلی امیر‌کاوه در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری، بیشترین دلیل بروز آتش‌سوزی‌های سال۹۹ را نشت گاز در ۷۱ مورد دانست و اضافه کرد: اتصالی برق در ۶۳مورد، انتقال حرارت در ۶۰فقره و طی مواردی مانند سرایت حریق، جوشکاری و برشکاری، ۵۰ فقره دخالت‌های عمدی و ۳۴ مورد نشت بنزین از دیگر علل بروز آتش‌سوزی‌های این مدت هستند.

امیرکاوه بیشترین کاربری اماکن دچار حریق شده را محل جمع‌آوری ضایعات با ۱۱۶مورد اعلام کرد و اظهار داشت: خودرو و موتورسیکلت در کنار اماکن مسکونی با آمار مساوی ۸۰مورد، فضاهای سبز و باغ و مزرعه با ۷۲فقره، اماکن تجاری و اداری با حدود چهل نمونه، گاز پیک‌نیکی و کپسول گاز با ۳۰فقره و کارگاه و کارخانه‌ها با نزدیک به ۲۱ فقره، دیگر فراوانی‌های شاخص در بین انواع کاربری‌ها را تشکیل داده‌اند.

نجات ۲۲۵ شهروندان از حوادث مختلف
امیرکاوه، بخش دیگری از صحبت‌هایش را به آمار نجات‌یافتگان از حوادث سال گذشته اختصاص داد و گفت: در این مدت بیش از ۲۲۵ شهروند از حوادث مختلف نجات داده شده و ۱۶۹مصدوم این حوادث نیز روانه اورژانس و مراکز درمانی شده‌اند و متاسفانه شانزده شهروند نیز جان خود را از دست داده‌اند که ۹نفر آن‌ها مربوط به حوادث تصادف و واژگونی خودرو بوده‌اند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف‌آباد، از وقوع بیش از یکصد تصادف و واژگونی خودرو در همین بازه زمانی سخن گفت و با اعلام سهم ۷۰درصدی مصدومان این حوادث از کل مصدومان سالیانه، ادامه داد: مزاحمت حیوانات وحشی و موذی با ۲۹۰ مورد، حبس در اماکن، آسانسور و خودرو با ۱۳۰ مورد، نشت سوخت خودرو در ۲۴مورد، ۱۸فقره سقوط درخت، ۱۳ مورد سقوط از ارتفاع و هشت فقره گیرافتادن در کوه از دیگر حوادث پرتکرار این مدت بوده‌اند.

وی در پایان بیشترین تعداد حریق و حادثه رسیدگی شده در این مدت را مربوط به منطقه2 با سیصد و چهار مورد دانست و خاطر نشان کرد: منطقه یک با حدود ۲۹۰مورد، منطقه سه با ۱۸۱، منطقه چهار با ۱۷۸ و منطقه پنج با ۱۶۱ مورد، جایگاه‌های بعدی را از این لحاظ به خود اختصاص داده‌اند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.