امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

دومین جلسه شورای اداری شهرستان نجف آباد

شنبه هشتم خردادماه 1400 به میزبانی سالن شهروند فرهنگسرای خارون

دومین جلسه شورای اداری شهرستان نجف آباد در سال جاری با حضور اعضاءشورای اداری شهرستان و به ریاست معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مصوب برگزار گردید.

 در این جلسه پس از قرائت کلام وحی و استماع سرود جمهوری اسلامی ایران، صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) پخش و در ادامه کلیپ بیانات حضرت امام خمینی (ره) با موضوع مشارکت آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری پخش گردید.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد پس از حضور در جایگاه به تبیین ضرورت ها و اهمیت های فرایند انتخابات در نظام اسلامی از زمان تاسیس آن به این سو اشاره نمودند و ضرورت حضور حداکثری در این فرایند را به صورت مشروح متذکر گردیدند.

وی همچنین به جایگاه ارزشمند خدمت به مردم و گره گشایی از امورات جاری جامعه مسلمین اشاره و از انتخابات به عنوان عامل عزت بخشی و اقتدار آفرین ملی نام بردند و با تقدیر از فعالیت های مسئولین اداری و اجرایی شهرستان بر اهمیت وفاق متزاید ملی در راستای مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید و آنرا عامل دلگرمی نیروهای جبهه مقاومت بین الملل در مبارزه با هژمون سلطه عنوان کردند.

امام جمعه نجف آباد با بیان اهمیت پاسخگویی با روی گشاده بر پویایی و پایایی اخلاقی و اجتماعی کارگزاران نظام اسلامی در پاسخگویی مبتنی بر رعایت تکریم ارباب رجوع اشاره و بر مبارزه با هرگونه تفرقه افکنی و ایجاد موانع غیر قانونی در امور جاری مردم تصریح موضوع نمود.

در ادامه دکتر غیور، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ضمن پخش محتواهای تصویری به تبیین آمارهای احصا شده در موج چهارم بیماری کرونا و ارائه میزان تلفات و درصد افراد تحت درمان شهرستان پرداختند و از روند وضعیت جاری در موضوع واکسیناسیون عمومی جامعه هدف شهرستان گزارشی جامع برای حضار ارائه نمود و بار دیگر مردم شریف شهرستان و مدعوین در جلسه را بر رعایت مستمر و موکد شیوه نامه های بهداشتی مصوب ستاد ملی مدیریت مقابله و پیشگیری از بیماری پاندمیک کرونا توصیه اکید و سفارش موثر نمودند.

در ادامه جلسه حاج آقا قیصری دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان و مدیر دفتر امام جمعه نجف آباد با حضور در جایگاه ضمن تقدیر از حضور حاضرین بر ضرورت و اهمیت اقامه فریضه واجب نماز، بالاخص اقامه نماز جماعت اول وقت در ادارات و اماکن عمومی شهرستان با رعایت کامل شیوه نامه های ستاد ملی کرونا تاکید و خواستار برگزاری شوراهای اقامه نماز ادارات با بهره گیری از رویکردهای نوآورانه تشویقی در محوریت با استمرار اقامه نماز جماعت در دستگاه های اداری و اجرایی شهرستان گردیدند و خبر از آغاز بازرسی میدانی نمایندگان محترم شورای اقامه نماز شهرستان از دستگاه ها، سازمان ها و دوایر شهرستان دادند.

پس از سخنان دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان کلیپ بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با محوریت حضور حداکثری در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران پخش و در ادامه آقای مهندس راعی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان در جایگاه حاضر و ضمن تقدیر از حضور حاضرین، سوم خردادماه سالروز عملیات آزادسازی خرمشهر را تبریک و یاد ۱۰۹ شهید سرافراز شهرستان در عملیات بیت المقدس را گرامی داشتند و در ادامه کسب بالغ بر ۹۵ درصد آراء ماخوذه در سوریه توسط بشار اسد را تبریک گفتند.

رئیس شورای اداری شهرستان، با بیان اینکه انتخابات رکن رکین اسلامیت و جمهوریت نظام است بر ضرورت مشارت حداکثری جناح های سیاسی و اقشار مختلف مردم در آن تاکید نمود و با اشاره به ثبت نام ۲۵۴ دواطلب حضور در شوراهای اسلامی شهر و ۱۳۵ داوطلب حضور در شوراهای اسلامی روستا در شهرستان، خبر از برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۶ شهر و ۱۴ روستای تابعه شهرستان در ۲۸ خرداد دادند و افزودند: به حمد الله با تلاش ها و پیگیری های گسترده مسئولان شهرستان شاهد افزایش ۲۰ درصدی صندوق های اخذ رای نسبت به سنوات گذشته در شهرستان هستیم که شامل ۲۱۶ شعبه ثابت و ۲ شعبه سیار در پیوند با رعایت موکد مصوبات ستاد ملی مدیریت مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در جغرافیای شهرستان می باشیم.

رئیس شورای تامین شهرستان، بر بسیج همه امکانات دستگاه های اداری، اجرایی، نظامی و انتظامی در راستای برگزاری انتخاباتی شکوهمند و شایسته مردم شریف و فهیم ایران اسلامی، بالاخص شهرستان شریعتمدار نجف آباد اشاره و بر ضرورت گسترش امید اجتماعی و شور و شعف انتخاباتی در شهرستان تصریح نمود.

نماینده عالی دولت در شهرستان خبر از آغاز تبلیغات کاندیدهای محترم ریاست جمهوری از ۷ خرداد ماه و انتشار اسامی کاندیدهای محترم شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در ۱۷ خرداد ماه و شروع فعالیت تبلیغاتی این عزیزان از ۲۰ خردادماه تا پایان ۲۶ خرداد ماه دادند و اظهار داشت همینک با اتخاذ تمهیدات لازم یک شعبه قضایی ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی با همکاری مسئولان قضایی شهرستان تشکیل گردیده است و از همه مردم شریف شهرستان درخواست می نماییم که اکیدا از تخریب کاندیدهای محترم جدا ممانعت نموده و با انتخاب فرد اصلح نسبت به تحقق حق همگانی خود در تعیین سرنوشت جامعه به سمت تعالی و ترقی مبادرت ورزند.

وی همچنین در خصوص تسهیل روند سرمایه گذاری بخش خصوصی و رفع موانع تولید نکاتی راهبردی بیان و بر ضرورت همکاری همه دستگاه ها به ویژه آموزش و پرورش، ورزش و جوانان با شبکه بهداشت و درمان در راستای اجرای طرح واکسیناسیون کووید ۱۹ تصریح موکد نمود.

رئیس  شورای اداری شهرستان با تبیین خصایل مدیریت جهادی بر ضرورت نظارت مستمر بر عملکرد کارکنان دستگاه های اجرایی و مقابله مجدانه با مفاسد اداری و همچنین پاسخگویی مناسب به مراجعین و اقناع سازی سپهر اجتماعی تاکید در خصوص ممانعت از نارضایتی های عمومی بر ضرورت احصاء فوری مسایل و مشکلات و ارایه راهکارهای برون رفت از آن از تاکید مصرح نمودند و از سایر کارگزاران خواستند نسبت به رعایت حقوق شهروندی جامعه هدف، مصرانه اهتمام ورزند. در انتها راس ساعت ۱۰:۲۵دقیقه صبح دومین جلسه شورای اداری شهرستان در محل تالار شهروند فرهنگسرای خارون شهر نجف آباد با قرائت صلوات خاتمه یافت.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 4.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.