امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

بازدید و گذری در پردیس سینمایی نجف آباد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد، شنبه هشتم خردادماه1400 ، در حاشیه دومین جلسه شورای اداری شهرستان نجف آباد ، مسئولین شهری و شهرستان از روند امور در پردیس سینمایی نجف آباد دیدار کردند.

در این دیدار عنوان شد با عنایت به اقدامات و فعالیت های گسترده شهرداری ها در حوزه فرهنگی و اثر بخشی این گونه فعالیت ها در برنامه ریزی های شهری و خصوصا تغییر نگرش شهروندان به مجموعه شهرداری از حوزه صرفا خدماتی به حوزه فرهنگی رسالت مجموعه های خدمات رسان در این باب بیش از پیش مورد توجه می باشد.  
با توجه فقدان سینمای مناسب و استاندارد در شهر و تلاش هایی که در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، تفریحی و گردشگری توسط شهرداری نجف آباد آغاز گردید و با اهتمام مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر پیگیری گردید.
در این راستا و در راه ارتقاء برنامه های فرهنگی و هنری شهر به منظور توسعه و گسترش فضاهای فرهنگی و ارتقای شاخص های فرهنگی و خصوصا دسترسی عموم شهروندان و بهره مندی از امکانات بهتر از فضاها و مکان های فرهنگی و هنری شهرداری نجف آباد، احداث و تجهیز پردیس سینمایی در منطقه جنوبی شهر و در مجموعه فرهنگسرای خارون در دستور کار قرار گرفت.

با استناد به تفاهم نامه مورد نظر فی مابین دکتر جمالی نژاد معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و انتظامی معاون وزیر و رییس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای کمک به احداث پردیس سینمای امید در شهرهای کشور این پردیس سینمایی با متراژی در حدود 717 متر مربع واقع در ضلع شرقی مجموعه گذر فرهنگ و هنر هفت برج خارون نجف آباد با مشارکت موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز حوزه هنری پیش بینی شد که با پیش بینی سالن های سینمایی مجزا، گالری، کافه، کلاس ها ی آموزشی، فروشگاه، سالن همایش و .. باعث رونق بیش از پیش این گذر فرهنگی می گردد که این مهم مورد نظر و تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر صالحی نیز بوده است.
برخی سالن‌های ایجاد شده در پردیس سینمایی چند منظوره و قابل استفادۀ هنرمندان تئاتر و نمایش فیلم بوده و علاوه بر این موضوع که بخشی از مشکلات و محدودیت‌های هنرمندان شهرستان در این عرصه را برطرف خواهد کرد، مجوز راه‌اندازی گالری «شهر» نیز در این فضا اخذ شده که با بهره‌برداری از آن امکان خوبی برای هنرمندان رشته‌های مختلف برای برگزاری نمایشگاه، فراهم خواهد شد.

پردیس سینمای نجف آباد یک سالن ۱۲۰ نفره، یک سالن ۸۰ نفره و یک سالن  ۵۶ نفره VIP وهمچنین یک نگارخانه در حال ساخت دارد و با حمایت مدیریت شهری  برای نصب سیستم دیجیتال پخش فیلم هماهنگی های لازم  در حال انجام است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 2.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.