امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

شهید مصطفی تقی‌جراح

سال 33 در خانواده‌ای متوسط در نجف‌آباد به دنیا آمد. سخت‌کوش بود و کنار درس و مشق، در نجاری کار می‌کرد. دیپلم نقشه‌کشی ساختمان را از هنرستان شریعتی نجف‌آباد گرفت. به ورزش‌های رزمی علاقه داشت و سربازی‌اش را در یگان توپخانه ارتش در اسلام‌آباد غرب گذراند.
در قالب گروه‌های انقلابی، مبارزات مخفیانه داشت و ضمن ساماندهی فعالیت‌های مردمی، در جمع‌آوری و انتقال اسلحه و مواد منفجر فعالیت کرد. با پیروزی انقلاب، در قالب جهاد سازندگی راهی خدمت در روستاهای محروم شد. در غائله خلق عرب و مبارزه با اشرار در کردستان، جنگید و مدتی بعد به نیروهای نامنظم شهید چمران و نیروهای شهید علم‌الهدی پیوست.

با راه‌اندازی یک واحد خمپاره‌انداز، عراقی‌ها را از نزدیکی اهواز عقب راندند و با وجود زخمی شدن، معجزه‌وار از حلقه محاصره بعثی‌ها نجات پیدا کرد. در عملیات‌های بعدی به عنوان نیروی ادوات یا توپخانه حضور داشت و از اسفند 62 فرماندهی یگان 61 محرم خراسان را بر عهده گرفت.

سال64 همراه با تعداد دیگری از فرماندهان سپاه، از صنایع نظامی کره‌شمالی بازدید کرد و در بازگشت فرماندهی توپخانه قرارگاه نجف را عهده‌دار شد. تقی‌جراح که با کمک نیروهایش، نقش مهمی در پشتیبانی آتش عملیات‌های مختلف داشت، اردیبهشت65 در 32 سالگی در جایگاه فرماندهی گروه توپخانه 61 محرم به شهادت رسید.

نثار روح همه شهدا فاتحه و صلوات


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
۱ دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.