امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان مطرح کرد؛

کلیات طرح نجف آباد به عنوان پایتخت ایثار و شهادت به تصویب رسید

کلیات طرح نجف آباد به عنوان پایتخت ایثار و شهادت به تصویب رسید
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت:با توجه به شاخص‌ها و ظرفیت‌های شهرستان نجف آباد در راستای ایثار و شهادت به اتفاق نظر اعضای شورای فرهنگ عمومی استان کلیات طرح نجف آباد پایتخت جهاد، ایثار و شهادت به تصویب رسید.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی دبیرشورای فرهنگ عمومی استان پنج شنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۰ در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سالن جلسات استانداری افزود: جلسه شورای فرهنگ عمومی استان امروز با دستور بررسی طرح پایتخت جهاد، ایثار و شهادت که از طرف شورای فرهنگ عمومی شهرستان نجف آباد به دبیرخانه رسیده بود طرح موضوع شد.
 وی ادامه داد: خوشبختانه جلسات متعددی قبل از اینکه در صحن علنی شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شود برگزار شده است.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: کلیات طرح در شهرستان نجف آباد و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی بررسی شده بود.
دبیرشورای فرهنگ عمومی استان اضافه کرد: خوشبختانه امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در این جلسه دعوت شدند و از طرح موضوع دفاع کردند.
 حجت الاسلام معتمدی گفت: با توجه به شاخص‌ها و ظرفیت‌های شهرستان نجف آباد در این راستا به اتفاق نظر اعضا کلیات طرح به تصویب رسید و در خصوص عنوان طرح مقرر شد دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان بر روی موضوعات و مولفه‌ها کار کند و طی هفته آینده این طرح به تهران اعلام شود.
 ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضروریست
 حجت الاسلام و المسلمین مصطفی حسناتی امام جمعه شهرستان نجف آباد در این جلسه گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه رواج پیدا کند امروزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از ضروریات اساسی جامعه است.
 نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز برای فرهنگ ایثار و شهادت باید تلاش کنیم، افزود: باید به اینکه در کشوری هستیم که پرچم سرخ به عنوان فرهنگ ایثار و شهادت برافراشته است افتخار کنیم.
 ابوالفضل ابوترابی بیان کرد: یک مرکز باید پرچم ایثار و شهادت را برافراشته نگه دارد، این در حالیست که تمام آحاد مردم فرهنگ ایثار و شهادت را پاسداری می‌کنند.
 وی اضافه کرد: با توجه به مستندات موجود و فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص نجف آباد که این شهر را شهر علم و ایثار می‌دانند، تصمیم بر این شد که این شهرستان به عنوان پایتخت ایثار و شهادت کشور نامگذاری شود.
 نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهرستان نجف آباد بیشترین شهید مدافع حرم ایرانی را به تناسب جمعیت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.
 خاطرنشان می‌شود، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان ورئیس شورای فرهنگ عمومی استان  ، حجت الاسلام والمسلمین حسناتی امام جمعه نجف آباد و حیدر قاسمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ،مجتبی راعی فرماندارنجف آباد ،سیدحسن لوح موسوی رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان نجف آباد ، سایراعضاء و مدعوین در این جلسه حضور داشتند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.