امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

شهید غلامرضا یزدانی

شهید غلامرضا یزدانی، فروردین40 در نجف‌آباد به دنیا آمد. پیش از انقلاب، با توزیع اعلامیه‌های حضرت‌امام وارد گود مبارزات شد و پس از انقلاب همراه با صدها جوان انقلابی زادگاهش، تحت نظر شهید محمد منتظری راهی سوریه شد و دوره‌های آموزش چریکی را گذراند. در بازگشت، دیپلمش در رشته راه و ساختمان را تکمیل کرد و به محض شروع جنگ، راهی شوش شد.

مدتی بعد عضو رسمی سپاه شد و تیر60 به مریوان رفت. مدتی مسئولیت اطلاعات سپاه کردستان را بر عهده داشت و در ادامه به نیروهای شهید احمد متوسلیان پیوست.
کار با خمپاره‌انداز را آموزش دید و فرماندهی گروهان ادوات در دزلی را عهده‌دار شد. دی60 همراه با احمد متوسلیان به جنوب رفت و هسته اولیه لشکر27 حضرت‌رسول را بنیان گذاشتند. با توپ‌های غنیمتی عملیات فتح‌المبین، توپخانه این لشکر را تاسیس کرد و در مقاطع بعد، مسئولیت‌هایی مانند فرماندهی توپخانه قرارگاه نصر و فرماندهی توپخانه سپاه قدر را بر عهده داشت و در عملیات رمضان، آسمان شهر بصره را با گلوله‌های توپ منور، روشن کردند تا به حملات هوایی عراق به شهرها، پاسخی جوانمردانه داده باشند.
گروه توپخانه 40 رسالت را خرداد62 بنیان گذاشت و طی چهار سال فرماندهی آن پشتیبانی آتش از نیروها را بر عهده گرفت. در حج خونین سال66 حضور داشت و ده‌ها زائر را از شهادت نجات داد. در عملیات مرصاد، آتش سنگینی روی منافقان اجرا کرد و اواخر سال 66 به عنوان معاون عملیاتی توپخانه سپاه منصوب شد.
بعد از جنگ، مدرک کارشناسی جغرافیایی سیاسی خود را گرفت و با 108 ماه سابقه حضور در جبهه، مفتخر به دریافت نشان درجه3 فتح از دستان مقام معظم رهبری شد. از سال69 و به مدت شش سال فرماندهی دانشکده علوم و فنون توپخانه و موشکی سپاه را بر عهده داشت و در مقطعی آموزش توپخانه نیروهای حزب‌الله لبنان را بر عهده گرفت.
بعد از اخذ مدرک کارشناسی ارشد و گذراندن دوره نظامی دافوس، جانشین فرمانده موشکی سپاه شد و 3 سال در جایگاه فرماندهی پدافند هوایی سپاه حضور داشت. مهر 82 فرمانده توپخانه سپاه شد و در نهایت دی ماه 84 همراه با شهید احمد کاظمی و تعداد دیگری از فرماندهان ارشد سپاه، در حادثه سقوط هواپیما در 44سالگی به شهادت رسید.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.