امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

شهید بخشعلی صادقی‌پور

بهمن 1330 در نجف‌آباد به دنیا آمد. پدرش از معتمدان محل بود. درسش را تا دیپلم تجربی ادامه داد و کنارش، کارهای کشاورزی و صنعتی را دنبال کرد. زیاد کتاب می‌خواند و همیشه قرآنی همراه داشت.

بیشتر اوقات، نمازش را به جماعت در مسجد می‌خواند. از 17 تا 24سالگی در کارخانه ریسندگی نجف‌آباد کار کرد و با فعال شدن مبارزات انقلابی، مشغول پخش اعلامیه‌ها و نوارهای حضرت‌امام شد. موقع بازگشت حضرت امام به کشور، رفت تهران و سال58 وارد سپاه شد. مدتی مربی سلاح‌های نیمه‌سنگین در مرکز آموزش نجف‌آباد بود و در مقاطعی فرماندهی سپاه سمیرم و نطنز را بر عهده گرفت و با اشرار، قاچاقچیان موادمخدر و قاچاق کالا مقابله کرد.

مدتی هم به عنوان نگهبان، در کنار دانشجویان پیرو خط امام در سفارت سابق آمریکا فعالیت داشت و مدتی پس از شروع جنگ، با تعدادی از نیروها راهی سرپل‌ذهاب شد.
عاشق بسیجی‌ها بود و به معنویت‌شان توجه داشت. عزای امام‌حسین را مایۀ برکت می‌دانست و به خاطر حسن‌خلق، جذابیت کلام و صداقتی که داشت، بین همه محبوب بود. بیشتر کار می‌کرد تا شعار بدهد، کارهاییش را به دوش بقیه نمی‌انداخت و همیشه، سخت‌ترین بخشِ کار را قبول می‌کرد.
طی عملیات الله‌اکبر در ارتفاعات بازی‌دراز، نیروهای گردانش، 2روز پشت سر هم حملات دشمن را دفع کردند و خیلی از آن‌ها شهید شدند. برای هدایت نیروهایش، شجاعانه و زیر دید و تیر دشمن، در طول خط تردد می‌کرد و پس از عقب‌نشینی نیروهایش، با اصابت گلوله‌ای زخمی شد و 16شهریور60 در 30سالگی در راه بیمارستان تبریز، به شهادت رسید.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(4 امتیاز , میانگین: 4.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.