امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

شهید محمد رضا نجفیان

خرداد45 در خانواده‌ای مذهبی در نجف‌آباد به دنیا آمد. در سال‌های دبستان، هم درس می‌خواند و هم کار می‌کرد و اگر وقت آزادی پیدا می‌شد، کتاب‌های دینی را مطالعه می‌کرد. زودتر از رسیدن به سن تکلیف، خواندن نماز و گرفتن روزه را شروع کرد. نمازش را سعی می‌کرد اول وقت بخواند و در کلاس‌های قرائت قرآن شرکت داشت.

مهربان، خوش‌اخلاق و دلسوز بود و احترام ویژه‌ای برای پدر و مادرش قائل بود. در کارهای خانه، به مادر کمک می‌داد و پدر را در امور کشاورزی، یار و همراه بود. جزء اولین نوجوانان محله بود که مراسم عزا و شادی ائمه را برپا می‌کرد و با اوج‌گیری انقلاب، با وجود سن و سال کم، در راهپیمایی‌ها حضوری فعال داشت.
مدتی پس از شروع جنگ و در حالی که هنوز دوران راهنمایی را تمام نکرده بود، با دست‌کاری شناسنامه‌اش راهی جبهه شد و سرانجام در پنجم مهر60 در پانزده سالگی طی عملیات ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان، بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و پیکرش در اولین قطعه گلزار شهدای نجف‌آباد، به خاک سپرده شد.

نثار روح همه شهدا فاتحه و صلوات

متن و تصویر از کنگره شهدای نجف آباد


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.