امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مهندس عبدالرسول امامی شهردار نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری

تشریح مهم ترین اولویت‌های مدیریت شهری نجف‌آباد

مهندس عبدالرسول امامی، شهردار نجف‌آباد، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری به تشریح مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری نجف‌آباد در چهار سال پیش رو پرداخت.

 تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت اول شهرداری
شهردار نجف‌آباد گفت: اولویت اول شهرداری در وهله اول تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است تا ضمن جلوگیری از هدر رفت هزینه‌هایی که تاکنون انجام شده، شهروندان بتوانند از این پروژه‌ها در سطح شهر استفاده نمایند.
مهندس امامی افزود: با توجه به نظرات کارشناسان و متخصصان و شرایط جدید اقتصادی، برخی از پروژه‌های در حال احداث نیاز به بازمطالعه و برخی اصلاحات جهت انطباق با شرایط جدید دارند که این موضوع در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

 کاهش هزینه‌های جاری و جلب اعتبارات استانی و ملی
شهردار نجف‌آباد ضمن اشاره به شرایط اقتصادی و رکود حاکم بر ساخت و ساز، کاهش چشمگیر درخواست صدور پروانه‌های ساختمانی در سال اخیر و بالطبع کاهش درآمدهای شهرداری، برنامه ریزی جهت کاهش هزینه‌های جاری شهرداری را از دیگر برنامه‌های خود برشمرد.
وی افزود: در شرایط اقتصادی خاص موجود، تلاش دوچندان خواهیم نمود تا با رایزنی‌های گسترده در سطح استان و کشور، اعتبارات ملی و استانی را برای نجف‌آباد جذب نموده و وابستگی درآمدهای شهرداری به عوارضات دریافتی از شهروندان را تا حد امکان کاهش دهیم. وی افزود: نجف‌آباد با دو شاخص شهیدپروری و نخبه‌پروری، یک شهر شناخته شده در کشور است و پتانسیل‌ بالایی برای جذب بودجه‌های استانی و ملی دارد که در مدیریت جدید شهری سعی خواهیم نمود از این پتانسیل بالقوه به صورت حداکثری استفاده نماییم.

مهندس امامی با اشاره به آغاز پروژه‌ احداث تقاطع غیر همسطح شهدای دانشجو، این پروژه را یکی از پروژه‌های تاثیرگذار نجف‌آباد برشمرد که با پیگیری مسولان شهری و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی با اعتبارات ملی به زودی کلنگ زنی خواهد شد و از جلسات متعدد و فشرده شهرداری با مسولان شهری و استانی به منظور تسهیل اجرای این پروژه و اقداماتی نظیر رفع معاضرات تاسیساتی وکلی خبر داد.

 واقع بینی در تعریف پروژه‌های جدید
شهردار نجف‌آباد در قسمتی دیگر از سخنان خود به سرانه پایین درآمدی شهرداری نجف‌آباد به نسبت جمعیت شهر در مقایسه با سایر شهرهای استان اشاره نمود و افزود: در تعریف پروژه‌های جدید واقع بین خواهیم بود و نمی‌خواهیم بدون مطالعه پروژه‌هایی را کلنگ بزنیم که تامین منابع مالی لازم برای آن‌ها زمینه ساز فشار بیشتر به شهروندان باشد و یا سرانجام به دلیل کمبود منابع ناتمام بماند.

 تمرکز بر جلب مشارکت بخش خصوصی و ایجاد درآمد پایدار
شهردار نجف‌آباد استفاده از پتانسیل بالای بخش خصوصی در پیشبرد پروژه‌های بزرگ را یکی دیگر از اولویت‌های مدیریت جدیدی شهری برشمرد و افزود: یکی از ماموریت‌های اصلی شهرداری تعریف پروژه‌های بزرگ و جذاب برای جلب مشارکت و سرمایه گزاری بخش خصوصی خواهد بود و در این راه سعی خواهیم کرد با ارائه بسته‌های تشویقی و جذاب، برای مشارکت بخش خصوصی به خصوص در بافت فرسوده و قسمت‌های کمتر برخوردار شهر فرش قرمز پهن کنیم.
مهندس امامی اولویت تعریف پروژه‌های مشارکتی را با پروژه‌هایی دانست که منجر به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری گردد(پروژه های محرک توسعه) و از استقبال شهرداری برای دریافت نظرات و پیشنهادات عموم صاحب‌نظران، متخصصان و سرمایه‌گزاران جهت تعریف چنین پروژه‌هایی خبر داد.

 شهرداری انسان محور با اولویت حفظ سلامت شهروندان و محیط زیست شهری
شهردار نجف‌آباد با اشاره به استفاده شهرداری از نیروهای متخصص، با تجربه و کارآزموده در حوزه‌های شهرسازی و برنامه‌ریزی شهری در مدیریت شهری جدید نجف‌آباد، نگاه شهرداری به پروژه‌های شهری را انسان محور دانست و افزود: در پروژه‌های شهری سعی خواهیم کرد که به جای نگاه صرفا عمرانی، نگاه انسان محور به پروژه‌ها داشته باشیم و از این منظر گسترش پیاده‌روهای مناسب و استاندارد، ایجاد خطوط دوچرخه سواری پیوسته و هدفمند، گسترش زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی و حفظ محیط زیست مواردی هستند که در تعریف پروژه‌های جدید در نظر گرفته خواهند شد.

 عدالت محوری و توازن اجرای پروژه‌ها در سطح مناطق مختلف
شهردار نجف‌آباد گفت: نجف‌آباد به عنوان قدیمی ترین شهر جدید همواره پذیرای هموطنان عزیز از سایر شهرهای کشور بوده و همین امر باعث گستردگی مناطق تحت پوشش شهرداری شده است. مهندس امامی افزود: در مدیریت جدید شهری سعی بر آن خواهیم داشت که نگاه عدالت‌محور به تمامی مناطق نجف‌آباد داشته باشیم و در تعریف پروژه‌های جدید توازن را در سطح مناطق پنج‌گانه ایجاد نماییم.
شهردار نجف‌آباد افزود: ایجاد امکانات رفاهی، تفریحی، فرهنگی و ورزشی در سطح محلات و مناطق پنجگانه از جمله با ساخت فرهنگسراهای مناطق، پارک‌های محلی، ایجاد امکانات ورزشی و اجرای پروژه‌های دارای ارزش افزوده در سطح مناطق از اولویت‌های شهرداری است تا شهروندان در هر یک از مناطق به این امکانات دسترسی داشته باشند و نیاز به تردد و مراجعه شهروندان به مرکز شهر کمتر باشد.
شهردار نجف‌آباد در ادامه با اشاره به ایجاد حس تعلق شهروندی بیان داشت: باید به سمتی برویم که تمامی شهروندان در هر کجای محدوده شهری خود را متعلق به شهر و بالعکس شهرداری را نیز متعلق به خود بدانند و این مهم تنها با توزیع عدالت محور خدمات شهری در سطح تمامی مناطق حاصل خواهد شد.

 تقویت فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی
شهردار نجف‌آباد با اشاره به تاکید اعضای محترم شورای شهر ششم نجف‌آباد بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان اجرای برنامه‌های جمعی در دو سال اخیر، بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری متوقف شده یا با حداقل ظرفیت ممکن پیگیری شده است. مهندس امامی گفت: با بهبود وضعیت سلامت و ایجاد ایمنی جمعی، در صدد هستیم این گونه فعالیت‌ها را با جدیت و تمرکز بیشتری ادامه دهیم و برنامه‌های همگانی و فرهنگ‌ساز را که دارای مخاطب عام و با قابلیت مشارکت حداکثری شهروندان باشد را از اولویت‌های اصلی مدیریت جدید شهرداری در این حوزه برشمرد.

 شهرداری الکترونیک و تکریم ارباب رجوع
شهردار نجف‌آباد از برنامه ریزی مدیریت جدید شهرداری برای ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور الکترونیکی و هوشمند شدن شهر و شهرداری خبر داد و ابراز امیدواری کرد که به نقطه‌ای برسیم که شهروندان برای انجام بسیاری از امور در شهرداری‌ها نیازی به مراجعه حضوری نداشته‌ باشند. مهندس امامی افزود: تکریم ارباب رجوع در هنگام مراجعه به شهرداری، چابک‌سازی سیستم و تسریع فرایند انجام امور در شهرداری از دیگر اولویت‌های مهم شهرداری خواهد بود و بدین منظور جلسات توجیهی برای کلیه کارمندان در سطح مناطق خواهیم داشت.
مهندس امامی در پایان ابراز امیدواری نمود که مدیریت جدید شهری نجف‌آباد با لطف و فضل الهی، همراهی سایر مسولان شهرستان، استفاده از نظرات و تجارب متخصصین و مشارکت بیش از پیش عموم شهروندان بتواند گام‌های مهمی را در توسعه و آبادانی بیش از پیش  شهر بردارد.

 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.